Тема уроку: Число і цифра 7. Утворення числа 7. Склад числа 7. Написання цифри 7. Порівняння чисел у межах 7. Послідовність чисел у межах 7. Складання і розв’язування приклад

Про матеріал
Урок з математики для 1 класу на вивчення числа 7. У цьому конспекті я старалась відтворити міжпредметні зв'язки з такими галузями як природнича та мовно літературна. Тут підібрано багато наочного та цікавого матеріалу.
Перегляд файлу

Тема уроку: Число і цифра 7. Утворення числа 7.  Склад числа  7. Написання    цифри 7. Порівняння чисел у межах 7. Послідовність чисел у межах 7.  Складання і розв’язування прикладів.

  Мета уроку:   ознайомити учнів із числом і цифрою  7; допомогти  їм засвоїти    утворення  числа 7 додаванням 1 до попереднього числа; навчити писати та порівнювати числа в межах 7;
         розвивати  у першокласників логічне мислення , загально -навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять; вправляти дітей у лічбі предметів у межах 7. закріплювати вміння складати і розв’язувати  приклади і задачі;
виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.

  Тип уроку:   комбінований  (формування нових знань умінь і навичок) .  

  Обладнання уроку:  виставка книг Братів Грим «Білосніжка та сім гномів»,
  картки для індивідуальної роботи, дидактичний матеріал, набірне полотно.
                                              Гасло уроку:    Щоб робота в нас кипіла,   
                                                                          Працювати будем вміло.   

.                                      Хід уроку.

І.  Організаційний момент.                       

         Уже дзвоник продзвенів,
Урок будем починати,
З математики знання
Будем здобувати.
Щоб не було нам мороки:
Всі готові до уроку?

  •               А яким повинен бути наш урок?.(діти  висловлюються: гарним, цікавим, навчальним, веселим, захоплюючим, загадковим).
  •               А якими ви , діти, будете на уроці? (активними, уважними, старанними, слухняними, допитливими, працьовитими та ін.).
  •               Дивлячись на ваш настрій, сьогоднішній урок буде цікавим, творчим, і сучасним. Адже саме таким повинен бути урок  у  НУШ.

                                                                 

  ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Пригадайте, діти, лічбу від 1 до числа 10 і навпаки від 10 до 1.
  2. «Попереднє число і «наступне»:
                 5,  4 ,  6,  1,   2, 3
  3. Гра «Засели будиночки»  (на засвоєння складу числа). Виконується на дошці. У вільні «віконечка» учні записують цифри.


                                                                 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

                         

 

1

 

2

 

3

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

                                       

                                                            

                                                                                    

                                                          

                                 

  1. Хто швидше?    Заповніть пропуски у числовому ряді:
  2. 1…3……6….8…10
  3.  Яке число стоїть між числами  4 і 6
  4. Назвати сусідів цифри 3 та 5
  5.  

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

  1. Діти! А зараз ми з вами звернемося до підручника (ст. 23)
    Завдання 2.
  2. Кого ви бачите на малюнку? Скільки цуценят знаходиться ліворуч? (6)
  3. Скільки ще підбігло? (1)
  4. Яку дію треба виконати , щоб дізнатися скільки їх є?

                                                             (Дію додавання)

  1. Яке число у нас утворилося?  (до 6 додали 1, отримали 7)
  2. Що показує число 6 – кількість цуценят, які сиділи ліворуч;
  3. Що показує число 1? –  кількість цуценят, які сиділи праворуч;
  4. Що показує число 7? – кількість цуценят разом.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку і мети. 

  • Пригадайте, чи є така цифра в числовому ряді? (є)
  • Біля яких цифр вона стоїть? (6 і 8).
  • Число 7 і цифра 7 є темою сьогоднішнього нашого уроку.
  • Ознайомлюю учнів з триєдиною темою уроку , а також акцентую увагу

 на очікуваних результатах).

  • Що нагадує  вам цифру 7?                                                       

ІV.Вивчення нового матеріалу                                                                                                               1.      Отже, у нас з вами народилася нова цифра , імя  якої  сім або сімка. На що вона подібна? /на кочергу/                                                                 

Кочерга (коцюба) –знаряддя,

яким пораються біля печі                                                                                                      

Кочерга для печи своими руками – для камина, мангала, печи и не только, с  кручением, с декоративными элементами, фото, как сделать своими руками, где  купить или заказать — termopaneli59.ru — Отопление маркет
 


 

  •        Порівняйте цифру 7 і кочергу. 
  •  Прослухайте віршик.                                                                 

 

       

             

 


  • Розгляньте зразок цифри 7                                      
    Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії,  довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії).                                                                                                                            
  • Ви вже ознайомилися з цифрою 7 .                                                                                                                        
  • Чи достатньо  вам знань, щоб ми завершили її вивчати?( Треба навчитися писати). 
  • Наше наступне завдання - навчитися писати цифру сім.
  • Що зображено на малюнку? (писана і друкована цифра 7).

 

                                 Прописи цифр. Как писать цифры.               Раскраска цифра 7 для детей распечатать бесплатно                                                                 

  • Яку цифру ви будете писати у зошиті? (писану)                                                                         

Перш, ніж писати, цифру 7 , потрібно повторити , як треба сидіти за партою та правильно тримати ручку при написанні.

         Правильно сидимо Працюємо в зошиті Правильно тримаємо ручку          

 3.Робота в зошиті. Написання цифри за зразком. (Робочий зошит з математики. Автор Н. Листопад . ст. 23).

  • Щоб засвоїти  правильно  писати цифру 7,  спочатку потрібно прописати  її в повітрі.
  • Пояснення вчителем техніки написання цифри 7.                                                   

 

 

                                                         

  • Починаємо писати трохи нижче середини верхньої   сторони квадрата,

ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію

 

  • Завдання 2. Напиши за зразком. Самостійна робота.

V.    Фізкультхвилинка  

Лапки в боки, вгору вушка —
   Скачуть білочки-подружки.
   Один, два, три, чотири, п’ять,
   По гілках вони біжать .
   Один, два, три, чотири, п’ять,
   Люблять білочки стрибать.   ( Повторити 2 рази)

  

Розповідаю учням,  що  число 7 іноді називають чарівним, чудодійним. Воно завжди перебуває в гармонії з нашою природою. Згадайте літній день,  ясне і сонячне небо. А тут хмара нависла - і нараз пішов дощик.

  • Що ви можете побачите на небі  після дощу? (веселку).
  • Яка вона? (різнобарвна)
  • Скільки кольорів має веселка? Полічіть.
  •   Чи знаєте , як у народі ще називають веселку?

( У народі веселку називають веселуха, райдуга або просто дуга)

  • Де ще ви зустрічали  цифру 7 ?  /Бесіда за малюнком/

 

Наталя Карпенко. Дитячі вірші про веселку (райдугу)

  Сім музичних нот  Сім планет.

 

Що де?        

У лісі – калина ,                                                         В городі – морквина,  

На полі – пшениця,   

А в лузі – травиця                                 У хащах – лохина.                                                              В саду –синя слива.                               Галява –

в дзвіночках,                             Веселка в віночку.

 Сім планет Сонячної системи

            Сім днів тижня

 

      Сім чудес світусвіту


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання вправ на утворення цифри 7.

 

Робота в зошиті. Робочий зошит з математики ч.1.  Навчальний посібник для учнів  1 класу,  ст.20.   Автор Н.Листопад.

Завдання 1. Домалюй стільки предметів, щоб їх стало по 7.                                       Завдання 3.Доповни групи предметів до вказаного числа.
     Розвязати приклади за малюнками.

                           Знамените каченя Тім. Блайтон Енід. Казка українською з малюнками онлайн

                                                    6+1=7

  •  Качка з 6 каченятами купалися в річці. Назустріч  до них приплило ще одне каченя. Скільки стало всіх каченят? 

                                          -  Качки вийшли в старий сад

                                                   Відпочити, погулять.

Дика качка з каченятами на Стрижні (Фото) – ЧЕline |                     5+2=7                   Різновиди диких качок, що зустрічаються в Україні (голос, зовнішній вигляд,  спосіб життя, полювання) – Вабик                   

         Тут 5 качок ,                                                           а там - 2 

                                               Скільки  разом їх в траві?                                                                                                                                                                                     

  

Іде маленька Валя,
     Веде її  Наталя ,
Їм зустрілося 5 хлопят.
Скільки разом всіх малят?

           1+1+5=7          

 

 

                         
                                                   


                                         

                                               

                                                          
 


 

 

 

 

4. Склад числа 7.
Завдання 4. Підручник  «Математика.» с. 2

  •    З  яких 2 частин двох “частин” можна отримати “ціле” 7?
  •    Записати склад числа 7.

7= 1+6                              7= 2+ 5                           7= 6 + 1                                                                7=3 +4                             7 = 5+ 2                            7 =4+ 3              

 

 5.      Співвідношення чисел з малюнками
          Зєднай числа з відповідними малюнками

 

 

  •  

          500+ Best Тематичні малюнки images in 2020 | малюнки, сільська місцевість,  потойбічний світ 500+ Best Тематичні малюнки images in 2020 | малюнки, сільська місцевість,  потойбічний світ 500+ Best Тематичні малюнки images in 2020 | малюнки, сільська місцевість,  потойбічний світ 500+ Best Тематичні малюнки images in 2020 | малюнки, сільська місцевість,  потойбічний світ 500+ Best Тематичні малюнки images in 2020 | малюнки, сільська місцевість,  потойбічний світ                          7 

                    Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д   Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д   Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д   Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д    Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д Тема тижня: «Я – школяр» Термін навчання: перший тиждень Орієнтовні д                  5                                                                                                                                   детские картинки птички | Crafts, Character, Hedgehog         детские картинки птички | Crafts, Character, Hedgehog          детские картинки птички | Crafts, Character, Hedgehog           детские картинки птички | Crafts, Character, Hedgehog                                                3                                                                                                        

              Цуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTubeЦуценя - Мультики для Найменших Українською Мовою – З Любов'ю до дітей -  YouTube                                              4

                           Дитячі картинки тварин - Proexpress.com.ua           Дитячі картинки тварин - Proexpress.com.ua          Дитячі картинки тварин - Proexpress.com.ua                                                             6

                                                                    

 

6.  Послідовність чисел в межах  7.

На магнітні дошці  виставляю цифри від 1 до 7, але в будь-якому порядку

  • Розcтавте  числа від меншого до більшого, прочитайте їх. 
  • Яке число більше : 6 чи 5?  3 чи 5? 2 чи 6?  1чи 6? (учні роблять висновок:
                      (число 6 більше від 1, 2, 3, 4, 5.
  • Як одержали число, наступне за числом 6 (6+1= 7)
  • Яке число передує числу 7?  (6)
  • Яке місце в ряді воно займає? (шосте)
  • Яким буде число 7 щодо чисел 1, 2, 3, 4, 5, 6

 

 

7.  Порівняння чисел у межах 7. «Знайди помилку»                    

            Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

                    4 < 7                  

    Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

       3 < 5       

  Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

     7  > 4                   

        Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

              7 > 6

    Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

        2 < 4

 Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

        5  > 7

         Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

              6> 4

           

    Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву  

          5  >  3     

      

  Картинка 700x560 | Аватар с Вольтом из мультфильма, пёс Вольт на картинке | Животные, Мультфильмы, Собаки,  Картинки с мультика Вольт,  картинка на аву

          2 < 3

 

    

 

 

 


 

 

        

 

Цікаві вправи.

 

 

Прислівя:   Семеро одного не  ждуть.
                      Сім п’ятниць на тиждень.
                      Сім раз відмір, а один раз відріж.

       Загадки :      Горіло 7 свічок , 2 з них погасли. Скільки залишилося ? (2)                                        Скільки кроків зробить горобець за 7 років?   (Ніскільки. Він стрибає).                     

Скромовка:  Сім-дочок-сорочок,
                       Вишивають сім сорочок                                                   

Назви казок: Коза і семеро козенят.
                       Білосніжка і та 7 гномів
                        Квітка-семицвітка
                        Про сім братів – гайворонів і їх сестру     

Віршики:      Цифра 7 відома всім,        
                       Що сказать про цифру 7 ?     
                       Сім сповнилося Матвію.                                
                       Пролетить за роком рік.
                       В сьомий клас перейде він.                                                                                                                                    

                      Наче косу, цифру 7                                                                                                                                      
                       Цап узяв у літню днину
                       І козі сказав: -Ходімо
                       на лужок косити сіно.

VІ.     Закріплення вивченого на уроці.

 

  1.  Дати відповіді на запитання?
  • Як утворилося  число 7?
  • Назвіть склад числа 7.
    Назвіть сусідів числа 6
  • На скільки кожне попереднє число менше наступного?
  • Наскільки кожне наступне число більше попереднього?
  •  Порівняйте  3 і 5   (3 менше 5, або 5 більше 3)
                           2 і 6   (2 менше 6 або 6 більше 2)
                           7 і 7   (7 =7 – рівні числа)

2. .Гра «Ох, ті цифри».

  • Знайти попереднє число

2, 4, 3, 5, 6, 7.

  • Знайти наступне число

1, 7, 2, 4, 5,

  • З кожної пари чисел назвати більше число
  1. і 2, 4 і 5, 6 і 7.
  • З кожної пари чисел назвати менше число
    7 і 6, 5 і 4, 2  і 3

3  Розвязування прикладів

      Які вироби можна зробити в садок. Робимо ігрові посібники для дітей. Як  зробити саморобку своїми руками з тканини

                                Скільки осіб у казці «Ріпка» на першому плані??

                                                5+1 = 6     

                    http://teg.com.ua/wp-content/uploads/2020/02/5d48f912c794eb6bdfc86c243d8bacc0.jpg                    http://teg.com.ua/wp-content/uploads/2020/02/4b772244f7eeeb6cd761cec7e5d38920.jpg      У річці з качкою Соні купалося 4 каченят, а з качкою Квіткою 3 каченяти.                                      Скільки каченят купалося у річці?                                                                                                        
                                               4+ 3= 7

 

                        

 

                    Садочок Умка Києво-Святошинського району с. Гатне

 

      На травичці бігало 5  каченят, а ще 1 каченя вмостилося мамі  Качці   на спинці. Скільки було всього каченят?
                                               5+1 = 6                      

  1.  Вставити пропущені цифри.   Робота в парі. Хто швидше ?                                                     
             

 

7

=

6

+

 

 

 

7

=

3

+

 

 

7

=

1

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

=

5

+

 

?

=

2

+

5

?

=

2

+

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=

4

+

3

7

=

1

+

 

 

7

=

3

+

 

 

 

 


VІІ.  Рефлексія.                

                       Наш урок добігає до кінця.

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Чи задоволені   ви його проведенням?
  • Чи досягли ми мети уроку?
  • Чи був урок творчим?
  • Що найкраще вам сподобалося?
  • Чи були труднощі?
     
  • VІІІ.   Підсумки:  Підсумовую урок. Відзначаю, що учні, як і на початку уроку передбачали, були активними, уважними , старанними . Приємно, що на уроці  була взаємодопомога  один одному. Ви дійсно здобували знання з математики. Тому кожен учень отримає наліпки «Сонечко» за свою працю на уроці . Це ми дозволимо вручити Ведмедику,який спостерігав за вами протягом уроку. («Ведмедик» роздає учням «Сонечка»).
     

 Першокласники, ви МОЛОДЦІ!  Дякую вам за співпрацю на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                 
  

         


 

 


 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 


 

 


 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                              

 

    

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 






 

                       
                        

                          
                         

                                                                                 

                       
                         
                           .                 
                          
                            
 

 

  

   


                    

            
 

        

 

 

                          

                   .

   

                    

     

 


 

            
 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         


 

 

 

 

 

 

                                                          


 

 

 

 

 

 

                          4.   Послідовність чисел в межах  7.

 На набірному полотні виставляю цифри від 1 до 7, але в будь-якому порядку

  • Розставте  числа від меншого до більшого, прочитайте їх. 
  • Яке число більше : 6 чи 5?  4 чи 5? 2 чи 6?
  • Яке число передує числу 7?  (6)
  • Яким буде число 7 щодо чисел 1, 2, 3, 4, 5,
     

                                

         


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок уроку
 

  •  

 

 

                      

 

 

 

             

 

 

 

 

 

      

              

              

                     

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

      

            

 

 


                             




 
 

 


 


 

 

   


      
      


     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 божевільних речей, про яких знають власники хаскі



 

 

                                                                         

                                                                    

 

 

По дорозі їжак біг,                              

Ніс сім яблук на пиріг  

Шість впало, покотилось.

 Скільки яблук залишилось?                                                                                                    

 

Орієнтування в просторі: вгорі, внизу. Поняття «один», «багато»

 

 


  

 


-
 

 

        

  


 

 

 

 
 



          

 

                           

   

              


 
   

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Купити Комплект карток Їжак і яблуко з доставкою по Україні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 






 

 

 

 

      

 

 

                  

 

   
 

 

 

 

       

 



                   

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
2894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку