Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання

Про матеріал
Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. Цілі:  навчальна: сформувати уявлення про цілий тип даних і операції, які можна виконувати над даними цілого типу, сформувати вміння визначати результати арифметичних виразів і стандартних функцій;  розвивальна: розвивати логічне мислення та креативність; виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Перегляд файлу

 

Складання алгоритмів опрацювання числових величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання.

Завдання

У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Суматор, у якому після натиснення кнопки Старт у вікні введення даних слід ввести трицифрове ціле число. Після чого у вікно повідомлення буде виводитися сума його цифр. 

 

1.  Сплануйте проект. Передбачте, які об’єкти будуть використані на екранній формі та які події будуть відбуватися з ними. 

 

 

 

2.  У папці Навчальні проекти власної структури папок створіть папку Суматор. Виконайте інші дії підготовчого етапу розробки проекту. 

3.  У вікні дизайнера форми середовища Lazarus додайте об’єкт — кнопка, надайте значення її властивості Caption: Старт.

4.  Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Старт. Опишіть змінні величини, які будуть використовуватися: 

 

 

 

 

 

5.  Запишіть команду введення значення для змінної chislo:

 

6.  Проаналізуйте та введіть програмний код виділення цифр числа:

 

7.  Додайте до програмного коду команду створення вікна повідомлення: 

 

8.  Запустіть проект на виконання. Перевірте для введеного числа 732, ви маєте отримати результат 12

9.  Завершіть роботу з проектом і середовищем програмування.

 

 У деякому місті всі пішохідні доріжки побудували на перпендикулярних лініях. Але це не був найкоротший шлях. Розробіть проект у середовищі Lazarus, за допомогою якого можна буде представити мерії деякого міста розрахунок довжини нових коротких доріжок.

 

 Підказка:

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Програмування. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Як описують величини числового типу мовою програмування. Як описати виконання операцій над числовими величинами. Які стандартні операції використовують в числових виразах. Ти дізнаєшся:

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Складання алгоритмів опрацювання числових величин у середовищі програмування, їх налагодження і виконання

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. У мові програмування Free Pascal використовується оператор присвоювання. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Мова програмування. Оператор присвоєння. Команда присвоєння. Приклад. Free Pascal:=<ім’я змінної>:=<вираз>a:=5

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Наприклад, вираз: S:=a+b*sin(cos(х))Порядок виконання дій над даними і складається з операндів (констант, змінних, звертань до функцій), круглих дужок та знаків арифметичних операційІм’я змінної, якій надається значення обчислення виразу. Оператор присвоєння

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Складність виразу не обмежується. Значення виразу має бути узгодженим із типом змінної, якій воно присвоюється. Змінній дійсного типу. Значення дійсного типу. Значення цілого типу. Або. Змінній цілого типу. Тільки значення цілого типу

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. Над числовими величинами можна виконувати:1) арифметичні операції:додавання-віднімання*множення/ділення+

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами2) операції цілочисельної арифметики (застосовуються тільки до даних цілого типу){21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Операція. Призначення. Приклад. Free Pascal. Free Pascaldivділення націло (повертає цілу частину дробу, дробова частина відкидається)17 div 10 =1modостача відділення17 mod 10 =7

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. У виразах, які записують у середовищі програмування для виконання обчислень, можна використати стандартні функції{EB344 D84-9 AFB-497 E-A393-DC336 BA19 D2 E}Функція. Тип аргументу. Тип результату. Результатabs (x)Цілий/дійсний. Цілий/дійсний. Модуль числаsin (x)Дійсний. Дійсний. Синус числаcos (x)Дійсний. Дійсний. Косинус числаpi. Без аргумента. Дійсний. Значення числа 

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк Вивчаємо. Опис виконання операцій над числовими величинами. Програмування. Алгоритми роботи з об’єктами та величинами. У виразах, які записують у середовищі програмування для виконання обчислень, можна використати стандартні функції{1 FECB4 D8-DB02-4 DC6-A0 A2-4 F2 EBAE1 DC90}Функція. Тип аргументу. Тип результату. Результатsqr (x)Дійсний. Дійсний. Квадрат числаint (x)Дійсний. Дійсний. Ціла частина числаfrac (x)Дійсний. Дійсний. Дробова частина числаround (x)Дійсний. Цілий. Округлення числаtrunc(x)Дійсний. Цілий. Відкидання дробової частини числаrandom (n)Цілий. Цілий. Випадкове число від 0 до n

Номер слайду 13

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §20 с.137-141 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик. Заповнити словничок Арифметичні операції, div, mod, стандартні функції

Номер слайду 14

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 15

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. СУМА ЦИФР

Номер слайду 16

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 2. Сума цифр

Номер слайду 17

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Розгадай ребус. ПАРК

Номер слайду 18

Робота з комп'ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Вправа 3. Доріжки в парку

Номер слайду 19

Працюємо за комп’ютером. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гарпенюк Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
5 січня 2020
Переглядів
5618
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку