Складання бухгалтерського балансу

Про матеріал
Тема уроку "Складання бухгалтерського балансу" призначена для закріплення теоретичних знань практичними навичками з бухгалтерського обліку по складанню балансу, відображенню типів балансових змін під впливом господарських операцій та складанню балансу на кінець звітного періоду
Перегляд файлу

ДНЗ «Деражнянський центр професійної освіти»

 

 

 

 

 

Підготувала:

Майстер виробничого навчання

Воробйова О.А.

 

 

 

м. Деражня

ПЛАН УРОКУ № ___

Тема програми: Основи фінансової звітності

Тема уроку: Складання бухгалтерського балансу

 

Навчально – виховна мета:

Навчальна: сформувати уміння і навички у складанні бухгалтерського балансу.

Розвивальна: розвивати пам'ять, увагу та логічне мислення при виконанні завдань.

 Виховна : сприяти формуванню  відповідальності, впевненості  у собі, поваги до учнів; виховувати відповідальність за результати власної праці, інтерес до професії і самостійність виконання роботи.

Методична мета: впровадження інноваційно – педагогічних та інформаційних технологій як засіб формування компетентного фахівця.

Форма уроку:  виробниче  навчання__________

Тип уроку: урок застосування  знань, умінь та навичок____

Матеріально-технічне забезпечення: зошит, ручка , інструкційна картка, роздатковий  матеріал, план рахунків

Кількість годин:     6 годин_________________________________________

Місце проведення уроку:  майстерня_________________________________

Міжпредметні зв’язки: «Бухгалтерський облік», «Економіка підприємства»

Вид уроку: показ трудових прийомів.

Список основної і додаткової літератури:

Н.М. Ткаченко «Бухгалтерський фінансовий облік на підприємствах України»; Н.М. Грабова «Теорія бухгалтерського обліку»

 

ХІД УРОКУ

1. Організаційна частина (до 10 хв.)

  1. Перевірка наявності учнів;

Перевірка присутності учнів по списку.

  1. Перевірка готовності учнів до уроку;

Наявність конспектів та ручок, роздаткового матеріалу на столі.

  1. Допуск з техніки безпеки.

Перевірка знань учнів з техніки безпеки при роботі з калькуляторами.

2. Вступний інструктаж (до 35 хв.)

1. Повідомити тему і мету уроку.____________________________________

 Тема сьогоднішнього уроку «Складання бухгалтерського балансу». Мета проведення уроку виробничого навчання практичне відпрацювання та застосування теоретичних знань, формування вмінь і навичок виконання певних операцій у комплексі, сприяти підготовці учнів до життя, праці на виробництві.

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати бухгалтерський баланс, відображати вплив господарських операцій на підсумок балансу.

2. Провести перевірку знань учнів по матеріалу, пройденому на уроках теорії, попередніх занять виробничого навчання.______________________

Для повторення пройденого матеріалу ми з учнями пограємо у гру «Розшифруй бухгалтерське поняття » та поясни його значення (слова висвітлені на мультимедійній презентації). За допомогою хмари слів ми пригадуємо всі основні поняття і визначення теми «Складання бухгалтерського балансу».

  1. Пояснення нового матеріалу:

Для забезпечення оперативного керівництва діяльністю підприємства необхідна достовірна інформація про наявні у господарстві ресурси, їх склад і розміщення, а також про джерела їх формування і цільове призначення. Таку інформацію, узагальнену і згруповану у відповідному порядку, одержують за допомогою бухгалтерського балансу.

Бухгалтерський баланс є способом економічного групування і узагальненого відображення у грошовій оцінці стану господарських засобів за складом і розміщенням та за джерелами їх утворення і цільовим призначенням на певну дату.

Як правило, баланс складають на останній день звітного періоду (місяця, кварталу, року).

Для роздільного відображення господарських засобів та їхніх джерел формування баланс будується у вигляді двосторонньої таблиці. У лівій частині балансу, що називається активом, показують склад і розміщення господарських засобів, а в правій, що називається пасивом — джерела утворення засобів і цільове призначення їх.

Бухгалтерський баланс схематично можна зобразити так:

Актив

Пасив

Склад і розміщення

господарських

засобів

Сума

Джерела утворення і цільове призначення господарських засобів

Сума

 

 

 

 

Актив і пасив балансу складаються з окремих статей, кожна з яких відображає величину певного економічно однорідного виду засобів або їх джерел.

У спрощеному вигляді баланс можна подати так:

Баланс

Актив

Сума грн.

Пасив

Сума грн.

Основні засоби

690000

Статутний капітал

80000

Матеріали

150000

Прибуток

50000

Незавершене виробництво

24000

Кредити банків

30000

Каса

1000

Постачальники

40000

Рахунки в банках

85000

Цільове фінансування

20000

Разом

950000

Разом

950000

Як видно з прикладу, загальні підсумки активу і пасиву балансу рівні між собою. Це обов'язкова умова правильності його складання.

Рівність підсумків активу і пасиву балансу зумовлена тим, що в обох його частинах відображені у вартісному вимірнику одні і ті ж господарські засоби, тільки згруповані за різними ознаками: в активі — за складом і розміщенням, в пасиві — за джерелами їх утворення і цільовим призначенням.

Кожен вид господарських засобів, розміщених в активі, має відповідне джерело їх утворення, відображене в пасиві балансу.

Підсумок активу не може бути більшим або меншим за підсумок пасиву, оскільки загальна вартість майна господарства завжди повинна дорівнювати сумі тих джерел, за рахунок яких воно утворене.

На цьому і ґрунтується назва балансу, оскільки термін "баланс" означає "рівність, рівновага.

Метою складання балансу є надання користувачам — юридичним і фізичним особам — повної, правдивої і неупередженої інформації про фінансовий стан підприємства на певну дату. Фінансовий стан підприємства характеризується структурою і якістю його активів, власного капіталу і зобов'язань, а також здатністю відповідати за своїми зобов'язаннями, тобто платоспроможністю.

Бухгалтерський баланс, як відомо, відображає в узагальненому грошовому вимірнику стан засобів господарства та джерел їх формування на певну дату. Проте в процесі господарської діяльності відбувається безперервний рух засобів, зміна їх складу, розміщення та зміни у джерелах їх формування. Засоби та їх джерела під впливом господарських операцій збільшуються або зменшуються, внаслідок чого змінюються й окремі статті балансу. В окремих випадках ці зміни зумовлюють появу нових статей балансу або зникнення інших.

В узагальненому вигляді тип балансових змін можна подати за такою схемою:

Баланс

Тип балансових змін

Актив

Пасив

Підсумок балансу

Господарські

засоби

Джерела формування засобів

збіль-

шення (+)

змен-

шення (-)

збіль-

шення (+)

змен-

шення (-)

І

Активна стаття (+)

Активна стаття (-)

_

_

Не змінюється

ІІ

_

_

Пасивна стаття (+)

Пасивна стаття (-)

Не змінюється

ІІІ

Активна стаття (+)

_

Пасивна стаття (+)

_

Збільшується (+)

ІV

_

Активна стаття (-)

_

Пасивна стаття (-)

Зменшується (-)

Розглянуті типи балансових змін мають важливе значення для розуміння економічної сутності господарських операцій, правильного відображення їх в системі рахунків, забезпечує можливість контролю за правильністю використання засобів.

3.1. Розбір інструкційних карт та карточок із завданням (Додаток 1 і Додаток 2).

3.2. Ознайомлення учнів з інструментами, які застосовуються на уроці.____

3.3. Показ способів і послідовність виконання завдання.________________

3.4. Попередження можливих помилок і браку в роботі._________________

3.5. Санітарно- гігієнічні характеристики

В роботі бухгалтера мають місце помилки у випадках неуважності, втоми, безвідповідального ставлення до виконання функціональних обов’язків. Можливість аварії та травматизму практично виключена.

4. Закріплення і перевірка засвоєння учнями завдання._________________

5. Видати завдання учням на урок. Розподілення учнів по робочих місцях._

3. Поточний інструктаж (до 4,5 год.)

1. Цільові обходи робочих місць учнів._______________________________

Перший обхід: перевірити початок виконання усіма учнями поставленого завдання, організацією робочого місця.

Другий обхід: перевірити правильність виконання трудових прийомів.

Третій обхід: вияснити, чи розібрались учні з інструкційною картою і правильним її користуванням.

Четвертий обхід: перевірка дотримання учнями правил безпечної праці на робочих місцях.

П’ятий обхід: Перевірити, як учні використовують самоконтроль в роботі.

2. Прослідкувати за своєчасним початком роботи учнів і організацією робочих місць___________________________________________________

3.Перевірити правильність виконання поставленого завдання___________

4. Прослідкувати за дотриманням правил техніки безпеки.______________

5. Провести проміжний контроль виконання учнями операцій.___________

6. Звернути увагу на самостійність виконання робіт учнями._____________

7. Надати практичну допомогу невстигаючим учням.___________________

8. Провести прийом завдання, оцінити виконану роботу.________________

9. Прийняти робоче місце учнів.____________________________________

4. Заключний інструктаж (до 15 хв.)

1. Провести підсумки роботи учнів за день.___________________________

2. Вислухати звіт про роботу учнів.__________________________________

3. Відмітити позитивні і негативні сторони виконання завдання.__________

4. Для перевірки знань учнів використовую тестові завдання.

Тести для перевірки знань з теми

«Складання бухгалтерського балансу»

  1. Які є об’єкти обліку ? :

а) засоби і джерела;

б) активи і пасиви;

в) загальновиробничі і адміністративні.

2. Що таке бухгалтерський баланс ?:

а) групування в системі рахунків із застосуванням способу подвійного запису ;

б) спосіб економічного групування і узагальненого відображення господарських засобів і джерел їх утворення;

в) спосіб первинної реєстрації об’єктів обліку.

3. Які групи засобів відображаються в активі балансу?:

а) довгострокові і короткострокові зобов’язання;

б) власні і залучені джерела;

в)  необоротні та оборотні активи та витрати майбутніх періодів.

4. Які групи джерел відображаються в пасиві?:

а) фінансові результати;

б) джерела власних і залучених позикових коштів ;

в) довгострокові і короткострокові зобов’язання.

5. Що відноситься до необоротних активів? 

а) основні засоби, нематеріальні активи, довгострокові фінансові інвестиції, інші необоротні засоби;

б) каса, інші кошти, витрати майбутніх періодів;

в) виробничі запаси, дебіторська заборгованість, грошові кошти .

6. Оборотні активи – це…?:

а) статутний, додатковий капітал;

б) витрати майбутніх періодів;

в) виробничі запаси, дебіторська заборгованість, грошові кошти.

7. Що належить до джерел залучених (позикових) коштів? :

а) зобов’язання по розрахунках;

б) статутний, додатковий капітал;

в) доходи майбутніх періодів.

8.  Що належить до джерел власних засобів ?:

а) виробничі запаси, дебіторська заборгованість, грошові кошти;

б) власний капітал, забезпечення майбутніх виплат і платежів, нерозподілений прибуток, цільове фінансування і цільові надходження ;

в) ) основні засоби, нематеріальні активи, довгострокові фінансові інвестиції, інші необоротні засоби.

9. Актив і пасив балансу складається з …?:

а) розділів;

б) статей;

в) пунктів.

10. Скільки є типів балансових змін?:

а) чотири;

б) два;

в) три.

5. Вказую способи виправлення помилок.____________________________

6. Даю коротку характеристику роботи кожного учня і повідомляю оцінку.__

Домашнє завдання: повторити конспект_______________________________

Майстер виробничого навчання: Воробйова О.А.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
5291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку