Складання і розв’язування учнями прикладних задач за змістовними лініями як спосіб їх STEM-навчання. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові

Про матеріал
Метою було сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи нашої планети; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з картами атласу, додатковою літературою. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; навчитися орієнтуватися у нагальних проблемах сучасного життя; формувати обчислювальні навички, розв’язувати реальні практичні потреби; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі. Досягти цих цілей можна шляхом впровадження STEM-освіти на уроках математики.
Перегляд файлу

СЛАЙД

Складання і розв’язування учнями прикладних задач за змістовними лініями як спосіб їх STEM-навчання.

 Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові

Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи нашої планети; розвивати  вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з  картами атласу, додатковою літературою. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; навчитися орієнтуватися  у нагальних проблемах  сучасного життя; формувати обчислювальні навички, розв’язувати реальні практичні потреби; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові,  розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.

 Досягти цих цілей можна шляхом впровадження STEM-освіти на уроках математики.

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Визначення мети та очікувань від уроку.

Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.

Девіз уроку: «Слухати й записувати – теж наука».  СЛАЙД

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

 

Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі, а для цього потрібно  все пригадати про океани та материки. І добре  вміти виконувати математичні розрахунки, щоб встигнути побувати на кожному материку. Під час подорожі ми з вами будемо удосконалювати навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, а також будемо працювати над задачами.

Тож давайте пригадаємо:

  • А скільки материків існує на нашій планеті?  (6)
  • Назвіть їх, будь ласка. (Євразія, Африка, Північна Америка, Південна Америка, Австралія та Антарктида)

 Наша команда має три кораблі-ряди парт, на кожному кораблі по дві вахти – це ряди, а кожна парта – це каюта.

 Сьогодні ми не будемо змагатися, як це часто робили, а навпаки старатимемося працювати дружно, злагоджено, пліч о пліч, тому, що без взаємодопомоги в пучинах вод нам не обійтися.

 Тому розгортаємо наші бортові журнали (зошити), записуємо сьогоднішню дату

  •                У кожного на парті у вас лежить ТАБЛИЦЯ ШУЛЬТА, на каліграфічній хвилинці я вам пропоную записати, будь ласка, в рядок знайомі вам числа і спробуйте їх пов’язати із вивченим матеріалом з природознавства.                                    СЛАЙД
  •                Хто може назвати, що це за числа (діти по черзі називають і записують)

 

91 – кількість країн у Євразії

4 – кількість океанів на нашій планеті

195 – кількість незалежних країн на нашій планеті

500 – кількість притоків Амазонки

12 міс- місяців у році

11022м – глибина Маріанської западини

8848м- Еверест

3 – кожна пора року має три місяці

7 днів – має тиждень

53 – кількість країн у Африці

6 – материків, частин світу

46 країн у Азії

-88 – найнижча температура на Антарктиді

24 год – у добі

45 – кількість країн у Європі

2000 м – середня товщина Антарктиди

 

 

  •  Але для будь якої подорожі потрібні фінансові витрати.

Ми маємо з вами ці кошти, але щоб дізнатися скільки конкретно виділено на кожний місяць повинні розв’язати з вами задачу.

 

На подорож ми маємо 104 314 грн. В червні місяці повинні витратити 1/7 частину всіх витрат (14 902 грн), в липні у 4 рази більше (59 608 грн), а решта залишиться на серпень. Скільки коштів ми маємо витратити кожного місяця? (14 902, 59 608,  29 804). Діти розв’язують задачу

 Ми з’ясували на які кошти можемо розраховувати  і ми можемо вирушати в дорогу.

  Але питання щодо неякісного ремонту доріг дуже актуальне в наш час. Найкращими вважаються дороги у Сполучених Штатах Америки. 

  • На якому материку знаходиться ця країна? (діти показують на карті)
  • Яке місто є столицею Сполучених Штатів Америки? (Вашингтон)
  • З якими країнами межує Америка? (з Канадою на півночі, Мексикою на півдні) (діти показують на карті)
  • Які океани омивають? (на заході – Тихий океан, на сході –Атлантичний)

(діти показують на карті)

Шлях на материк пролягає через Атлантичний океан, що ми про нього знаємо (діти говорять, що він найдовший і найбільш вивчений людьми) . В ньому зустрічається  дуже багато різних видів акул, а акули – найдавніша загроза морів та океанів. Щоб вдало дістатися  берегів ми повинні пригадати одиниці виміру довжини і порівняти довжину їх тіл.

Якими знаннями ви будете керуватися , щоб справитися з цим завданням (діти повинні пригадати)

СЛАЙД

               Тигрова                  >                           Голуба 

                    80 дм 690 см

               Китова                  >                             Гігантська

  1.  м                                                       1400 см    

Чи можемо відразу порівняти

  •  Запишіть, будь ласка ці порівняння в свої бортові журнали. Діти записують в зошит   
  •                  І ось ми  дістаємося берегів  країни з найбільш розвиненою економікою світу.  Саме в ній зафіксоване рекордне реконструювання дороги за короткий проміжок часу.

А скільки саме км дороги можуть відремонтувати спеціалісти цієї країни дізнаємося, розв’язавши наступну задачу.

 

За два тижні американським спеціалістам вдалося відремонтувати 4560 км дороги. За перший тиждень відремонтували 2/3 (3040 км), решту – другого тижня. Скільки км дороги  відремонтували кожного тижня? (1520 км)

Фізкультхвилинка

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 Далі ми з вами відвідаємо четвертий за розмірами материк світу.

  • Як він називається? (Південна Америка)
  • А як називається штучний канал, який відділяє Північну Америку від Південної? (Панамський)
  • В якій півкулі знаходиться (західній)
  • Покажіть, будь ласка, цей материк на карті.

 

  •                  Найприкметнішим природним дивом Південної Америки є водоспад Анхель. Його висота сягає чуть вище 1050 м. До речі,  знаменитий широченний Ніагарський водоспад у Північній Америці має висоту лише 50 м. У скільки разів Ніагарський водоспад нижче за Анхель? (у 51 раз). Давайте запишемо тільки розв’язання цієї задачі.

 Далі ми побуваємо з вами на єдиному материку світу, який через свої природні умови люди ніколи не заселяли на постійне місце проживання.

 Справжніми господарями є вчені  з різних країн світу (до півроку). Там розміщені  дослідницькі станції.

  • Який це материк? (Антарктида)

Які океани його омивають?  (Тихий, Атлантичний та Індійський океани).

  •                   Яка кількість наукових станцій, розміщених на цьому материку (приблизно 40).
  • А як називається наукова станція  України? (Вернадського)    СЛАЙД
  • А чи знаєте ви, яку вона займає площу? 
  • Пригадайте,  за якою формулою обчислюється площа?
  • В яких одиницях вона вимірюється?

Обчисліть її самостійно.

a – 60 м,  b – 45 м. S- ?м (45*60=2700 м2).

 Так чому ж дорівнює площа наукової станції імені Вернадського?

 

* Цікавим є те, що 200 років тому мандрівникові потрібен був рік, щоб дістатися із Києва до Сіднея. Сьогодні 35 годин — і ви в Сіднеї (з двома пересадками в Делі й Сінгапурі).

- Тож який наступний материк  ми відвідаємо?

- Чим він унікальний ( один материк - одна країна, найспекотніший, найпосушливіший, найнижчий)

- А тепер давайте порахуємо,  скільки часу витрачали люди, щоб дістатися до Австралії  на кораблі в ту далеку пору, склавши сам вираз до цієї задачі. Рік має 365 днів. Кожен день 24 год. Обчисліть скільки годин має рік.

1)24•365 =8760 (год) - має 1 рік

 

  •               Більшість  перелітних птахів зимують у Південній Африці, але вже у березні величезні зграї цих птахів летять на північ, в Європу, ластівки долають відстань 9500 км за 50 годин. Галки пролітають 2400 км за 40 години, а чижі пролітають 1500 км за 30 години. У кого з них швидкість більша і на скільки?
     

(ластівки 190 км/год, галки – 60 км/год, чижі  - 50 км/год)

  • Молодці!!!

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

  І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

 

  • Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
  • Якими знаннями ви б хотіли поділитися із своїми подружками?
  • Яку цікаву інформацію ви розкажете батькам?

ДЗ Складіть і розв’яжіть задачу, аналогічну тим , які ми вирішували сьогодні на уроці..

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
4216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку