СЛАЙД
Складання і розв’язування учнями прикладних задач за змістовними лініями як спосіб їх STEM-навчання.
Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові
Мета: сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи нашої планети; розвивати вміння порівнювати та узагальнювати теоретичний матеріал; самостійно працювати з картами атласу, додатковою літературою. Активізувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок, напрацювати ряд компетенцій, таких, як уміння працювати в команді, вміння слухати і чути; навчитися орієнтуватися у нагальних проблемах сучасного життя; формувати обчислювальні навички, розв’язувати реальні практичні потреби; вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач, виховувати інтерес до вивчення природи Землі.
Досягти цих цілей можна шляхом впровадження STEM-освіти на уроках математики.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Визначення мети та очікувань від уроку.
Продзвенів уже дзвінок, всіх покликав на урок.
До уроку приготуйтесь, на роботу налаштуйтесь.
Девіз уроку: «Слухати й записувати – теж наука». СЛАЙД
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.
Сьогодні ми будемо готуватися до уявної кругосвітньої подорожі, а для цього потрібно все пригадати про океани та материки. І добре вміти виконувати математичні розрахунки, щоб встигнути побувати на кожному материку. Під час подорожі ми з вами будемо удосконалювати навички ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, а також будемо працювати над задачами.
Тож давайте пригадаємо:
Наша команда має три кораблі-ряди парт, на кожному кораблі по дві вахти – це ряди, а кожна парта – це каюта.
Сьогодні ми не будемо змагатися, як це часто робили, а навпаки старатимемося працювати дружно, злагоджено, пліч о пліч, тому, що без взаємодопомоги в пучинах вод нам не обійтися.
Тому розгортаємо наші бортові журнали (зошити), записуємо сьогоднішню дату
91 – кількість країн у Євразії
4 – кількість океанів на нашій планеті
195 – кількість незалежних країн на нашій планеті
500 – кількість притоків Амазонки
12 міс- місяців у році
11022м – глибина Маріанської западини
8848м- Еверест
3 – кожна пора року має три місяці
7 днів – має тиждень
53 – кількість країн у Африці
6 – материків, частин світу
46 країн у Азії
-88 – найнижча температура на Антарктиді
24 год – у добі
45 – кількість країн у Європі
2000 м – середня товщина Антарктиди
Ми маємо з вами ці кошти, але щоб дізнатися скільки конкретно виділено на кожний місяць повинні розв’язати з вами задачу.
На подорож ми маємо 104 314 грн. В червні місяці повинні витратити 1/7 частину всіх витрат (14 902 грн), в липні у 4 рази більше (59 608 грн), а решта залишиться на серпень. Скільки коштів ми маємо витратити кожного місяця? (14 902, 59 608, 29 804). Діти розв’язують задачу
Ми з’ясували на які кошти можемо розраховувати і ми можемо вирушати в дорогу.
Але питання щодо неякісного ремонту доріг дуже актуальне в наш час. Найкращими вважаються дороги у Сполучених Штатах Америки.
(діти показують на карті)
Шлях на материк пролягає через Атлантичний океан, що ми про нього знаємо (діти говорять, що він найдовший і найбільш вивчений людьми) . В ньому зустрічається дуже багато різних видів акул, а акули – найдавніша загроза морів та океанів. Щоб вдало дістатися берегів ми повинні пригадати одиниці виміру довжини і порівняти довжину їх тіл.
Якими знаннями ви будете керуватися , щоб справитися з цим завданням (діти повинні пригадати)
СЛАЙД
Тигрова > Голуба
80 дм 690 см
Китова > Гігантська
Чи можемо відразу порівняти
А скільки саме км дороги можуть відремонтувати спеціалісти цієї країни дізнаємося, розв’язавши наступну задачу.
За два тижні американським спеціалістам вдалося відремонтувати 4560 км дороги. За перший тиждень відремонтували 2/3 (3040 км), решту – другого тижня. Скільки км дороги відремонтували кожного тижня? (1520 км)
Фізкультхвилинка
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
Далі ми з вами відвідаємо четвертий за розмірами материк світу.
Далі ми побуваємо з вами на єдиному материку світу, який через свої природні умови люди ніколи не заселяли на постійне місце проживання.
Справжніми господарями є вчені з різних країн світу (до півроку). Там розміщені дослідницькі станції.
Які океани його омивають? (Тихий, Атлантичний та Індійський океани).
Обчисліть її самостійно.
a – 60 м, b – 45 м. S- ?м (45*60=2700 м2).
Так чому ж дорівнює площа наукової станції імені Вернадського?
* Цікавим є те, що 200 років тому мандрівникові потрібен був рік, щоб дістатися із Києва до Сіднея. Сьогодні 35 годин — і ви в Сіднеї (з двома пересадками в Делі й Сінгапурі).
- Тож який наступний материк ми відвідаємо?
- Чим він унікальний ( один материк - одна країна, найспекотніший, найпосушливіший, найнижчий)
- А тепер давайте порахуємо, скільки часу витрачали люди, щоб дістатися до Австралії на кораблі в ту далеку пору, склавши сам вираз до цієї задачі. Рік має 365 днів. Кожен день 24 год. Обчисліть скільки годин має рік.
1)24•365 =8760 (год) - має 1 рік
(ластівки 190 км/год, галки – 60 км/год, чижі - 50 км/год)
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Ще попереду у нас багато кроків
І цікавих, і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє,
Найскладніше ж завдання — життя.
Так намагайтесь вправно все вивчати.
Пам'ятайте: учня скарб — знання!
ДЗ Складіть і розв’яжіть задачу, аналогічну тим , які ми вирішували сьогодні на уроці..