Складання розповіді: «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами.

Про матеріал

Мовлення - важливий засіб спілкування, обміну думками і почуттями між людьми, передачі і засвоєння інформації. З перших днів шкільного життя у дитини виникає потреба у спілкуванні, вмінні говорити правильно, красиво, логічно. Не секрет, що використання комп'ютерних технологій в навчальному процесі підвищує ефективність навчання та розвиває учнів.

Саме тому, створена відповідно до вимог нового Державного стандарту початкової освіти та чинної програми, презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення для 2 класу по темі : Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами, допоможе вчителю навчити молодших школярів слухати, бачити, відчувати красу природи, сприятиме розвиткові творчої уяви, оволодінню загальнокультурними та загальнонавчальними вміннями і навичками. Вона містить багатий ілюстративний матеріал, фрагменти каліграфічної хвилинки, фізкультхвилинку, загадку, цікаві відомості з дитячих енциклопедій, мовні ігри, та ін.

Сподіваюся, вчителі творчо підійдуть до засто¬сування у своїй роботі запропонованого цифрового ресурсу, який допоможе зацікавити дітей та організувати роботу на уроці розвитку зв'язного мовлення, зокрема, навчити дітей описувати краєвид.

Перегляд файлу

                                      Українська мова. 2 клас.

Тема: Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами

Мета: навчити учнів складати розповідь, правильно будувати зв’язні висловлювання ; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; вчити грамотно, логічно і послідовно оформлювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі; вчити учнів бачити, відчувати красу природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання:презентація до уроку.

Хід уроку

І.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Інтервю-бесіда(слайд № 1)

Як називається країна, в якій ми живемо?

— Які міста нашої країни ви знаєте?

Чи є у нас моря? Які гори? Розкажіть про екскурсії до моря та гір, які ви здійснили з батьками.

Ми теж сьогодні вирушаемо у подорож до надзвичайно прекрасних українських гір, які називаються Карпати.

Андрій Олеськів
 Українські Карпати

Гірські нескорені вершини,
Які занурились у хмари.
Ліси дрімучі, полонини,
Старі колиби і кошари.

Вітри ласкаві та сердиті,
Духмяні трави запашні.
Громи ревуть несамовиті,
Струмок дає води душі.

Стрімкі потоки, водоспади,
Могутні скелі, спів трембіти.
Я йду до Вас мої Карпати-
Одні такі на цілім світі. 

— А допоможе нам у цьому вірш

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні ми складатимемо розповідь про гори Карпати, використовуючи вивчені частини мови, а також службові слова.

IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Легенда про Карпати

 Чи знаєте ви, звідки виникла назва цих гір?

— Існує легенда про Карпати.

Було це дуже-дуже давно. Не було гір, а було море безкрає і глибоке. Цар моря мав вродливу доньку Карію. Леліяв її, оберігав, тішився, що росте вона розумницею. Виросла дівчина. А тут і слуга Царя Пате почав заглядатися на молоду царівну. Закохалася Карія у Пате. Зустрічалися вони таємно, під водою.

Але, як то кажуть, немає нічого таємного, що б не стало явним. Дізнався про це батько дівчини. Що тільки він не робив, щоб розлучити молодих.

Одного разу в пориві гніву крикнув на все море: «А щоб ти горою стала!»

І виросла серед води гора. Пате плавав і кликав свою кохану: «Каріє! Каріє! Каріє!»

І тільки встиг гукнути втретє, як гора відповіла грудним голосом: «Пате...!»

Приходили сюди молоді, клялися у коханні. І так ці гори й назвали: Карпатами.

    Каліграфічна хвилинка

К  к  Кк  Ко  ок  ом  ов  со

 Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка.

Завдання: поділити на склади слова в реченні ; записати транскрипцію слова сивіє.

 Робота з підручником (с. 146)

Розгляньте малюнок. Розкажіть про те, що ви побачили на ньому.

— Зачитайте іменники, прикметники, дієслова, службові слова.

— Випишіть назви тварин, рослин.

— Поясніть, як ви розумієте значення слів галявини, полонини.

— Зачитайте прикметники. Утворіть словосполучення. Дерева (які?)..., дуби (які?)...» ялини (які?)..., берези (які?)... (Дерева високі, дуби могутні, ялини вічнозелені, берези білокорі)

Фізкультхвилинка

«Гори Карпати»

Раз-два — піднімається гора,

Три, чотири — це круті гірські схили,

П'ять, шість — це орли дивний танець завели,

Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,

Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.

Цікаво знати (слайди № 5-8)

Під час відпочинку в Карпатах Вам буде цікаво відвідати різні дивовижні місця,на які багаті Карпати. Все залежить від пори року... Ви можете обрати пішу прогулянку, чи ознайомчу екскурсію або туристичний маршрут.

Найбільше гірське озеро - це Синевир на Межигірщині на Закарпатті. Площа озера 7 га, глибина майже 24 м. У народі називають "синім оком",або "карпатською Ріцею". Висота 989 м над рівнем моря.

Найдовший залізничний тунель на відрізку Скотарське - Бескид довжина якого 1747 м, споруджений в 1887 р.

Найбільший кам'яний залізничний міст знаходиться у смт. Ворохта, побудований в 1895 р. При довжині 130 м проліт становить 65 м. Це є один з найбільших кам'яних мостів у цілому світі.

Найвисокогірніша будівля знаходиться на вершині "Піп Іван".Це кам'яна коробка, що була метеоролого-астрономічною обсерваторією. Відкриття відбулося влітку 1938 року.

 Доповнення речень

Карпати — це ... гори. У них ростуть могутні ..., ... ялини, ... берези. На галявинах бігають..., ... У лісах літають ... На деревах сидять ..., а у горах гніздяться ... Пастухи виганяють......на полонини.

Зразок відповіді

Карпати — це високі гори. У них ростуть могутні дуби, вічнозелені ялини, білокорі берези. На галявинах бігають олені, козулі. У лісах літають глухарі. На деревах сидять дятли, а у горах гніздяться беркути. Пастухи виганяють отари овець на полонини.

V.    САМОСТІЙНА РОБОТА

1.    Усне складання розповіді учнями

2.    Вибір заголовка

3.     Запис доповненого тексту в зошити

4.     Перевірка написаного

VI. Підсумок уроку.

— Де ми мандрували?

— Чим сподобалися вам Карпати?

— Що цікавого ви запам'ятали?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Розкажіть легенду про Карпати своїм батькам.

— Запитайте, хто із ваших рідних відпочивав у горах.

— Що їм там найбільше сподобалося?

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
2810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку