Мовлення - важливий засіб спілкування, обміну думками і почуттями між людьми, передачі і засвоєння інформації. З перших днів шкільного життя у дитини виникає потреба у спілкуванні, вмінні говорити правильно, красиво, логічно. Не секрет, що використання комп'ютерних технологій в навчальному процесі підвищує ефективність навчання та розвиває учнів.
Саме тому, створена відповідно до вимог нового Державного стандарту початкової освіти та чинної програми, презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення для 2 класу по темі : Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами, допоможе вчителю навчити молодших школярів слухати, бачити, відчувати красу природи, сприятиме розвиткові творчої уяви, оволодінню загальнокультурними та загальнонавчальними вміннями і навичками. Вона містить багатий ілюстративний матеріал, фрагменти каліграфічної хвилинки, фізкультхвилинку, загадку, цікаві відомості з дитячих енциклопедій, мовні ігри, та ін.
Сподіваюся, вчителі творчо підійдуть до засто¬сування у своїй роботі запропонованого цифрового ресурсу, який допоможе зацікавити дітей та організувати роботу на уроці розвитку зв'язного мовлення, зокрема, навчити дітей описувати краєвид.
Українська мова. 2 клас.
Тема: Складання розповіді «Подорож у Карпати» за малюнком та опорними словами
Мета: навчити учнів складати розповідь, правильно будувати зв’язні висловлювання ; розвивати зв'язне мовлення учнів; збагачувати словниковий запас; вчити грамотно, логічно і послідовно оформлювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі; вчити учнів бачити, відчувати красу природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.
Обладнання:презентація до уроку.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Інтервю-бесіда(слайд № 1)
— Як називається країна, в якій ми живемо?
— Які міста нашої країни ви знаєте?
— Чи є у нас моря? Які гори? Розкажіть про екскурсії до моря та гір, які ви здійснили з батьками.
— Ми теж сьогодні вирушаемо у подорож до надзвичайно прекрасних українських гір, які називаються Карпати.
— А допоможе нам у цьому вірш
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні ми складатимемо розповідь про гори Карпати, використовуючи вивчені частини мови, а також службові слова.
IV. ФОРМУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Легенда про Карпати
— Чи знаєте ви, звідки виникла назва цих гір?
— Існує легенда про Карпати.
Було це дуже-дуже давно. Не було гір, а було море безкрає і глибоке. Цар моря мав вродливу доньку Карію. Леліяв її, оберігав, тішився, що росте вона розумницею. Виросла дівчина. А тут і слуга Царя Пате почав заглядатися на молоду царівну. Закохалася Карія у Пате. Зустрічалися вони таємно, під водою.
Але, як то кажуть, немає нічого таємного, що б не стало явним. Дізнався про це батько дівчини. Що тільки він не робив, щоб розлучити молодих.
Одного разу в пориві гніву крикнув на все море: «А щоб ти горою стала!»
І виросла серед води гора. Пате плавав і кликав свою кохану: «Каріє! Каріє! Каріє!»
І тільки встиг гукнути втретє, як гора відповіла грудним голосом: «Пате...!»
Приходили сюди молоді, клялися у коханні. І так ці гори й назвали: Карпатами.
Каліграфічна хвилинка
К к Кк Ко ок ом ов со
Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка.
Завдання: поділити на склади слова в реченні ; записати транскрипцію слова сивіє.
Робота з підручником (с. 146)
Розгляньте малюнок. Розкажіть про те, що ви побачили на ньому.
— Зачитайте іменники, прикметники, дієслова, службові слова.
— Випишіть назви тварин, рослин.
— Поясніть, як ви розумієте значення слів галявини, полонини.
— Зачитайте прикметники. Утворіть словосполучення. Дерева (які?)..., дуби (які?)...» ялини (які?)..., берези (які?)... (Дерева високі, дуби могутні, ялини вічнозелені, берези білокорі)
Фізкультхвилинка
«Гори Карпати»
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
Цікаво знати (слайди № 5-8)
Під час відпочинку в Карпатах Вам буде цікаво відвідати різні дивовижні місця,на які багаті Карпати. Все залежить від пори року... Ви можете обрати пішу прогулянку, чи ознайомчу екскурсію або туристичний маршрут.
Найбільше гірське озеро - це Синевир на Межигірщині на Закарпатті. Площа озера 7 га, глибина майже 24 м. У народі називають "синім оком",або "карпатською Ріцею". Висота 989 м над рівнем моря.
Найдовший залізничний тунель на відрізку Скотарське - Бескид довжина якого 1747 м, споруджений в 1887 р.
Найбільший кам'яний залізничний міст знаходиться у смт. Ворохта, побудований в 1895 р. При довжині 130 м проліт становить 65 м. Це є один з найбільших кам'яних мостів у цілому світі.
Найвисокогірніша будівля знаходиться на вершині "Піп Іван".Це кам'яна коробка, що була метеоролого-астрономічною обсерваторією. Відкриття відбулося влітку 1938 року.
Доповнення речень
Карпати — це ... гори. У них ростуть могутні ..., ... ялини, ... берези. На галявинах бігають..., ... У лісах літають ... На деревах сидять ..., а у горах гніздяться ... Пастухи виганяють......на полонини.
Зразок відповіді
Карпати — це високі гори. У них ростуть могутні дуби, вічнозелені ялини, білокорі берези. На галявинах бігають олені, козулі. У лісах літають глухарі. На деревах сидять дятли, а у горах гніздяться беркути. Пастухи виганяють отари овець на полонини.
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
1. Усне складання розповіді учнями
2. Вибір заголовка
3. Запис доповненого тексту в зошити
4. Перевірка написаного
VI. Підсумок уроку.
— Де ми мандрували?
— Чим сподобалися вам Карпати?
— Що цікавого ви запам'ятали?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Розкажіть легенду про Карпати своїм батькам.
— Запитайте, хто із ваших рідних відпочивав у горах.
— Що їм там найбільше сподобалося?