складання розповіді за серією сюжетних малюнків. “Як допомогти птахам взимку?”

Про матеріал
вчити дітей зв’язному, послідовному викладу подій за серією сюжетних малюнків.
Перегляд файлу

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення (2 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Складання розповіді за серією сюжетних малюнків. Як допомогти птахам взимку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Антонюк Наталя Володимирівна

 

 

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення (2 клас)

 

Тема: складання розповіді за серією сюжетних малюнків. Як допомогти птахам взимку?

Мета: вчити дітей зв’язному, послідовному викладу подій за серією сюжетних малюнків.

Завдання: поширення, уточнення і активізація предметного, дієслівного, прикметникового словника; вчити складати описовий план розповіді з опорою на серію сюжетних малюнків; вчити складати розповідь за серією сюжетних малюнків з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок; розвивати стійку пам'ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу; стимулювати позитивні емоції дітей; виховувати любов до природи, вміння піклуватися про тих, хто потребує допомоги.

Обладнання:сюжетні малюнки

 

      Хід уроку

І. Організаційний момент. Інтелектуальна розминка

1) Вчитель пропонує дітям пригадати і назвати зимуючих птахів, а потім уважно послухати загадки (горобець, снігур, синиця, годівниця).

(Діти відгадують загадки.)

2) Лексичні ігри з м’ячем .

Дидактична гра Підбери дію.

Вчитель пропонує дітям передавати м’яч один одному та називати окремі дії (словосполучення), які можуть виконувати птахи.

  • Птахи що роблять?
  • Літають, дзьобають, стрибають, цвірінькають, щебечуть, в’ють (гнізда), чистять (пір’ячко); висиджують, турбуються (про пташенят), ловлять (шкідливих комах) і т. д.

Дидактична гра Підбери ознаку.

Проводиться аналогічно, але під час передачі м’яча , діти підбирають слова-ознаки.

  • Птахи які?
  • Веселі, спритні, маленькі, пухнасті і. т.

ІІ. Основна частина

  1. Вступне слово вчителя.
  • Сьогодні ми будемо вчитеся складати розповідь……………………………..
  1. Бесіда за змістом малюнку.
  • Яку пору року зображено на малюнку?
  • Хто зображений на малюнку?
  • Як вдягнені діти? Чому?
  • Що діти роблять?
  • Назви птахів, які зображено на малюнку?

 

 

 

  • Що люблять їсти птахи?
  • Що діти повісили на дерево? Навіщо?
  • Який настрій у дітей ?(птахів)
  1. Дидактична гра “Запам’ятай , назви”- розвиток уваги, пам’яті.

Вчитель по черзі на магнітну дошку вивішує сюжетні малюнки та пропонує дітям уважно розглянути кожний малюнок і запам’ятати як найбільше предметів, що зображені на них. Потім закриває малюнки білим аркушем паперу.

Діти пригадують послідовність подій і називають предмети відповідно до серії сюжетних малюнків.( Гра проводиться у вигляді змагання)

 

  1. Дидактична гра”Продовж речення ”- вправляння в домовлянні речень з опорою на малюнки.
  • Придумайте відповідний кінець до кожного речення. Визначте, до якої картки належить речення.

ІІІ. Фізхвилинка

Під час промовляння вірша діти виконують відповідні рухи.

Прилетіли пташечки

Пташечки маленькі,

Весело стрибали,

Крильцями махали –

Насіння дзьобали.

  1. Дидактична гра “Склади план розповіді” – навчити дітей складати план.

Розгляд кожного малюнка окремо.

Розбити всі малюнки на три частини. Виділення в кожній частині головної думки. Вибір найбільш відповідної до даної частини речення із запропонованих вчителем.

Малюнок № 1, 2

Зима. Птахи. Птахи взимку.

Малюнок № 3, 4, 5,

Годівниця. Діти майструють. Допомога дітей птахам взимку.

Малюнки №6, 7, 8

Весела пісня птахів. Смачний обід.

Годівниця і птахи.

  1. Колективне складання оповідання за кожним пунктом плану.

Малюнок № 1, 2

Наступила   …,  випало …….

Під снігом пташкам …….    .

Малюнок  № 3, 4, 5

Діти ………..

Вони  …………

В годівничку діти ……..    .

Малюнок  № 6, 7, 8

 

 

 

До годівниці ………………..  .

Снігурі  ………,  синички - …….., а горобці…………   .

Пташки поїли ………..  .

  1. Розповідь оповідання дітьми (ланцюжком). Беруть участь всі діти.

Вчитель дає установку на увагу ( необхідно слідкувати за розповіддю товариша і бути готовим продовжити).

ІV. Підсумок уроку.

  • Як допомогти діти птахам?
  • Намалювати малюнки птахів, які залишаються з нами зимувати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
2872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку