Урок розвитку зв’язного мовлення (2 клас)
Тема: Складання розповіді за серією сюжетних малюнків. “Як допомогти птахам взимку?”
Вчитель початкових класів
Антонюк Наталя Володимирівна
Урок розвитку зв’язного мовлення (2 клас)
Тема: складання розповіді за серією сюжетних малюнків. “Як допомогти птахам взимку?”
Мета: вчити дітей зв’язному, послідовному викладу подій за серією сюжетних малюнків.
Завдання: поширення, уточнення і активізація предметного, дієслівного, прикметникового словника; вчити складати описовий план розповіді з опорою на серію сюжетних малюнків; вчити складати розповідь за серією сюжетних малюнків з опорою на план і за допомогою опорних слів-підказок; розвивати стійку пам'ять, словесно-логічне мислення і довільну увагу; стимулювати позитивні емоції дітей; виховувати любов до природи, вміння піклуватися про тих, хто потребує допомоги.
Обладнання:сюжетні малюнки
Хід уроку
І. Організаційний момент. Інтелектуальна розминка
1) Вчитель пропонує дітям пригадати і назвати зимуючих птахів, а потім уважно послухати загадки (горобець, снігур, синиця, годівниця).
(Діти відгадують загадки.)
2) Лексичні ігри з м’ячем .
Дидактична гра “Підбери дію”.
Вчитель пропонує дітям передавати м’яч один одному та називати окремі дії (словосполучення), які можуть виконувати птахи.
Дидактична гра “Підбери ознаку”.
Проводиться аналогічно, але під час передачі м’яча , діти підбирають слова-ознаки.
ІІ. Основна частина
Вчитель по черзі на магнітну дошку вивішує сюжетні малюнки та пропонує дітям уважно розглянути кожний малюнок і запам’ятати як найбільше предметів, що зображені на них. Потім закриває малюнки білим аркушем паперу.
Діти пригадують послідовність подій і називають предмети відповідно до серії сюжетних малюнків.( Гра проводиться у вигляді змагання)
ІІІ. Фізхвилинка
Під час промовляння вірша діти виконують відповідні рухи.
Прилетіли пташечки
Пташечки маленькі,
Весело стрибали,
Крильцями махали –
Насіння дзьобали.
Розгляд кожного малюнка окремо.
Розбити всі малюнки на три частини. Виділення в кожній частині головної думки. Вибір найбільш відповідної до даної частини речення із запропонованих вчителем.
Малюнок № 1, 2
Зима. Птахи. Птахи взимку.
Малюнок № 3, 4, 5,
Годівниця. Діти майструють. Допомога дітей птахам взимку.
Малюнки №6, 7, 8
Весела пісня птахів. Смачний обід.
Годівниця і птахи.
Малюнок № 1, 2
Наступила …, випало …….
Під снігом пташкам ……. .
Малюнок № 3, 4, 5
Діти ………..
Вони …………
В годівничку діти …….. .
Малюнок № 6, 7, 8
До годівниці ……………….. .
Снігурі ………, синички - …….., а горобці………… .
Пташки поїли ……….. .
Вчитель дає установку на увагу ( необхідно слідкувати за розповіддю товариша і бути готовим продовжити).
ІV. Підсумок уроку.