Урок "Закріплення зв’язку дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)"

Про матеріал
:продовжити знайомити учнів зі значенням дієслова; навчати пов’язувати назви дій із назвами предметів; закріплювати вміння встановлювати зв’язок дієслів та іменників; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення зв’язку дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

Мета: продовжити знайомити учнів зі значенням дієслова; навчати пов’язувати назви дій із назвами предметів; закріплювати вміння встановлювати зв’язок дієслів та іменників; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, комп’ютер, проектор, , предметні малюнки за змістом.

Хід уроку

І.  Організація классу

Стали  всі рівненько,

посміхнулися гарненько.

Настрій із собою взяли,

Працювати почали.

  • Діти, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

(Відповіді дітей: цікавим, навчальним, казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним, вдалим, пізнавальним, спокійним ,ефективним, неперевершеним )

  • А ви на уроці якими повинні бути?

(Відповіді дітей: дисциплінованими, уважними, зібраними, творчими, активними, вправними, наполегливими, дружними, ерудованими, упевненими, моторними, точними)

Девіз уроку:

Душу й серце в роботу вклади,

Кожну хвилину в труді бережи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 - Діти, ми сьогодні запрошені  з   вами на День народження. Ви раді? А знаєте, до кого? До Дієслівчика. Перш ,ніж  йти, ми повинні записати число, класна робота.

 III. Хвилинка каліграфії.

Красиво писати - себе поважати.

1.Відгадування загадки.

     Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (ведмідь)

- Пригадайте, з уроків природознавства, що ви знаєте про ведмедя?

- Скільки  букв, звуків?

 Вв ве  вед мі дь  ведмідь

 

2.Гра  «Збери речення».

ведмедів,  увійшла, у, Маша,  хатинку.

Маша увійшла  у хатинку ведмедів.

 

 IV. Актуалізація опорних знань.

-Всі готові йти на День народження? Але прийнято  вітати     іменинника з подарунком. Отже, і ми повинні мати з собою подарунок. А знаєте, у Країні Частин Мови, де живе Дієслівчик, зовсім не такі подарунки дарують, як у людей. Найкращий подарунок для них- розповісти, що ми знаємо про іменинника. Отже, давайте вручимо Дієслівчику свій подарунок.

1. Мовна розминка.

-Спочатку скажемо, що означають дієслова.
- А тепер розкажемо, на які питання вони відповідають.
- З якою частиною мова зв’язані дієслова? Наприклад.
- Молодці, Дієслівчик дуже задоволений нашим подарунком.

V. Повідомлення теми, завдань уроку.

 Сьогодні на уроці  ми пригадаємо все що вивчили про дієслово, будемо вправлятися у змінюванні дієслів за зразком один-багато.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

- Як заведено у всіх гостинних господарів, нас Дієслівчик запрошує за іменинний стіл. Але і страви- частування в Країні Частин Мови також не такі, як у нас.. Дієслівчик пропонує скуштувати 1 страву.

1 страва. Салат під назвою «Один - багато». (Коментоване письмо)

- Нам потрібно словосполучення  змінити за зразком  один- багато.

Один
Учень (що робить?) пише.
Спортсмен (що робить?) пливе.
Швачка (що робить?) шиє.

Багато.
Учні (що роблять?) пишуть.
Спортсмени (що роблять?) пливуть.
Швачки (що роблять?) шиють.

-  Ну як, сподобалась вам перша страва?

2.А ось і друга страва- «Ладки- оладки.»

Знаєте, що таке «ладки»? Це коли маленькі дітки плескають у долоньки. І ми зараз так пограємось. Але не просто поплескаємо в долоні, а тільки тоді, коли я називатиму дієслово, що означає «багато».

Сміються, радіє, спить, граються, малюють, мріють, ідуть, впали, гойдається, , говорять, жартує, розмовляють, купує, віддають, вчать.

3.«Риба, фарширована помилками»

А вживати цю страву потрібно так: у реченнях змінити дієслова у  відповідності з іменниками.
Липа (цвітуть) у липні. Учні (співає) у хорі. Журавлі (летить) у вирій.

- Отже, давайте зробимо висновок. Дієслова в реченнях зв'язані з  чим?
-Правильно, з іменниками.

VI I .Фізкультхвилинка.

4. Смачна страва «Качка, запечена по-дієслівному.»

   - Потрібно  вибрати дієслово, яке найбільше підходить за змістом  речення.

                                                    Зимовий ліс

Дрімає зимовий  ліс. Холод скував  дерева і запорошив їх снігом.   Застигли  білокорі берези. Схилились до землі тоненькі гілочки верби. Мовчки сплять зелені сосни.

5.«Вибірковий».

- Погляньте, який гарний пиріг красується на столі! Його назвали   Вибірковий.
З тексту виписати дієслова : 1варіант – багато ;2 варіант- один.

6. Робота в парах. Гра «Допиши слова»

Вітер (що робить?)…..

Пташка (що робить?) ….

Струмок (що робить?) ….

7. Десерт  «Навпаки»

Добери дієслова протилежні за значенням.

купувати                                     мовчати

руйнувати                                   продавати

говорити                                     будувати

підіймати                                     опускати

кричати                                        шепотіти  

      VIII. Підсумок уроку.

- Урок наш підходить до завершення. Отже, нам потрібно попрощатися з Дієслівчиком і поспішати додому. Чи сподобався вам урок? Чим? Що ми вивчали на ньому? То з чим зв’язані дієслова в реченні? (з іменниками).
За яким зразком ми змінювали дієслова? (один- багато).                          

Прочитайте вірш. Знайдіть у ньому дієслова. Поставте до них питання.

Ходять довгі журавлі.

 Щось вишукують в землі.

Щось воркують, щось віщують.

Вже весну здається чують.

 

 

                                                    Зимовий ліс

Дрімає  зимовий  ліс. Холод скував  дерева і запорошив їх снігом.   Застигли  білокорі

 

берези. Схилились  до землі тоненькі гілочки верби. Мовчки  сплять  зелені сосни.

 

Дрімає, сплять, запорошив , скував, дрімають, застигли, схилились.

 

 

docx
Додав(-ла)
Вороніна Ніна
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку