Складання таблиці ділення на 3. Ознайомлення з поняттям «зменшити у кілька разів». Засвоєння понять «у кілька разів менше», «утричі коротший»

Про матеріал
Складання таблиці ділення на 3. Ознайомлення з поняттям «зменшити у кілька разів». Засвоєння понять «у кілька разів менше», «утричі коротший» Мета: активізувати розуміння взаємозв'язку множення та ділення; ознайомити учнів з таблицею ділення на 3; формувати вміння розв'язувати задачі; сприяти засвоєнню понять «у кілька разів менше», «утричі коротший»; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність. Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, цеглинки лего,геометричні фігури плакат самооцінювання. Тип уроку: комбінований урок. Освітні галузі: математична.
Перегляд файлу

                                

Складання таблиці ділення на 3. Ознайомлення з поняттям «зменшити у кілька разів». Засвоєння понять «у кілька разів менше», «утричі коротший»

Мета: активізувати розуміння взаємозв'язку множення та ділення; ознайомити учнів з таблицею ділення на 3; формувати вміння розв'язувати задачі; сприяти засвоєнню понять «у кілька разів менше», «утричі коротший»; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, цеглинки лего,геометричні фігури плакат самооцінювання.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

 

 

 

                                           

                                                Хід уроку

 І.Організація класу до уроку

1.Привітання з учнями

1.1. Психоформула

Продзвенів уже дзвінок,

Всі готові? Все готово?

Ми не відпочиваємо

Ми працювати починаємо

1.2. Психогімнастика

Ви розумні ( ми розумні)

Ви щасливі (ми щасливі)

У вас все вийде (у нас все вийде)

Я щаслива (і ми щасливі).

1.3 Створення сприятливого психологічного комфорту

І з таким чудовим настроєм, пропоную взяти на урок з собою 1 кг активності, 1 л доброзичливості, 1 скл. поваги,1 м бажань.

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів

2.1 Усне опитування

2.1.1 Усне фронтальне опитування

Ми з вами розпочнемо із усного опитування.

а) Як називаються числа при множенні?

( 1 множник, 2множник, добуток )

б) Як називаються числа при діленні?

(ділене, дільник, частка)

б) Назвіть тільки результати таблиці множення числа 3?

(3,6,9,12,15,18,21,24,27)

в)Назвіть сусідів числа 12,21,27?(11і13, 20і21,26і28)

Молодці, ви добре знаєте таблицю множення числа 3.

 

2.2.Усні обчислення

А ще ми перевіримо, як вправно ви вмієте рахувати усно.

Підготуйте свої цеглинки лего, викладіть їх на парту.

На екрані-малюнки парашутистів,під ними-приклади. Парашутисти отрималали завдання приземлитися в лісі. Кожен повинен опинитися в заданому пункті. Рух зашифрований прикладом. Потрібно визначити стрілкою, куди, на який колір цеглинки приземлився парашутист. Я зачитую вам вираз, ви піднімаєте вгору цеглинку із правильною відповіддю.

       

Парашутист парашутист           парашутист            парашутист

 

     14:2  5*3+2                3*3+4 7*3+8

 

 

 

 

 парашутист             парашутист

 

 3*8  18:2

 

 

 

7        9                  13                                     24                17           29           

 

Ви справжні молодці, гарно впорались і з цим завданням.

2.3 Математичний диктант

Зараз ми запишемо каліграфічну хвилинку та математичний диктант.

Розкриваємо зошити, записуємо число, класна робота.

Число дня

  1. Яке сьогодні число? (6)
  2. Що ми про нього знаємо? (воно одноцифрове)
  3. Сусіди числа 6
  4. Збільшимо його на 3
  5. Збільшимо його у 3 рази

 Математичний диктант

Інструктаж

Перший раз я зачитую,ви уважно слухаєте і міркуєте, що потрібно записати. Другий раз зачитую-ви записуєте, тільки результат.

 

  • Добуток чисел 2 і 6 ;
  • Чотирнадцять поділити на 2 ;
  • Збільшити 6 у 3 рази;
  • Запишіть число у якому 6 десятків і три одиниці.
  • Запишіть число  у якому 3 десятки і три одиниці.
  • Добуток чисел 5*3 збільши на 2.

Візьміть простий олівчик, та самостійно перевірте звіряючи з правильними результатами.

(12, 7,18, 63,33 17.)

 Отже, ви правильно записали всі числа.

Трішки з вами відпочинемо.

Розминка, вправа “Австралійський дощ”

В Австралії піднявся вітер

 

В Австралії піднявся вітер. (Тренер тре долоні).

Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)

Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)

Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)

А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)

Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)

Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)

Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)

Ура сонце! (Руки догори.)

ІІІ. Основна частина

3.1. Удосконалення вмінь обчислювати добутки і частки (с. 108, № 652). Робота з підручником

3.1.1 Робота над завданням №652 (усно, фронтально)

Зараз ми з вами попрацюємо із підручником. Розгорніть свої підручники на с. 108, погляньте на завдання №652, в даній вправі потрібно обчислити добутки та знайти частки. Виконуємо вправу усно.

3.1.2 Робота над завданням № 653 (усно)

Погляньте на завдання №654. Зараз ми зачитаємо таблицю множення числа 3, та складемо таблицю ділення на 3. Давайте пригадаємо що ДІЯ ДІЛЕННЯ - ОБЕРНЕННА ДІЇ МНОЖЕННЯ.

Ось ми з вами і ще раз повторили таблицю множення числа 3, та склали таблицю ділення на 3.

Кенгуру радить нам цю таблицю вивчити напамять.

3.1.3 Обчислення вправи №654 (письмово)

Користуючись таблицею ділення на три обчисліть вирази.Обчислюємо самостійно, памятаємо що ми записуємо у два стовпчика.

Перевірка

3.1.4. Робота над задачею №655

Ознайомлення зі змістом задачі.

У вас відкриті підручники на сторінці 109. Прочитаємо задачу. (Учні читають задачу мовчки, вчитель повторно зачитує задачу).

Аналіз задачі і відшукання способів її розв’язання.

1.Про що йде мова в задачі?

(Про зошити, які купили)

2.Скільки купили зошитів?

(купили 3 зошити)

Скільки заплатив за всю покупку? (21 грн.)

Що запитується в задачі? (Яка цінв одного зошита?)

Чи можемо ми дізнатися вартість одного зошита. (Можемо)

Якою дією ми розвяжемо цю задачу (діленням)

3.1.4. Формування вміння креслити втричі менші відрізки (с. 109, № 658)

У вас на парті є смужки, виміряйте її довжину.Нам потрібно накреслити відрізок у  утричі менше. Якщо у декілька разів менше, яку дію слід виконати? (Ділення.) На скільки поділимо довжину стрічки? (На 3.)

Якої довжини відрізок нам потрібно накреслити. (3см)

Пригадаємо як ми креслимо відрізок.

Фізхвилинка (відео)

3.1.5 Розв’язання задачі №656 (письмово)

Ознайомлення зі змістом задачі

(Вчитель зачитує задачу)

Скільки купили корму для собаки? (6 кг.) Скільки купили корму для кота? (Утричі менше.) Що запитується в задачі?(скільки кілограмів корму купили для кота)

Вивішую скорочений запис.

— Нам потрібно обчислити число, яке втричі менше числа 6. Це означає, що число 6 нам потрібно зменшити втричі. Зменшити число в кілька разів означає розділити його на те число, у скільки разів його потрібно зменшити. Для цього ми маємо виконати дію ділення.

— Запишіть розв'язання задачі.

3.1.6. Самостійне обчислення завдання №657

Самоперевірка з дошки.

3.2 Робота з геометричним матеріалом

Зараз ми перевіримо як добре ви знаєте геометричні фігури.

Погляньте на парту у вас є ковертики у яких знаходяться різні фігури, із них вам потрібно побудувати човник.

 

 

зображення_viber_2023-03-03_11-10-24-756

 

Назвіть фігури з яких складено човен?

(квадрат,трикутники,прямокутники)

Скільки трикутників?

(2 трикутників)

Скільки прямокутників?

(2)

Скільки квадратів?

(1)

Вірно, бачу ви знаєте геометричні фігури.

3.3 Гра «Де чия пристань?» (якщо встигну)

Зараз ми перевіримо,як ви засвоїли таблицю ділення на 3.

Пограємо в гру «Де чия пристань?»

Давайте допоможемо нашим кораблям добратися до пристані.

 

 

 

 

 

 

 

 

 6:3         12:3 21:3 27:3

 

 

9:3 15:3 18:3 24:3

 

 

4        2      7      16      9        5    28       6       8

Бачу ви добре засвоїли таблицю ділення числа 3.

IV Заключна частина

4.Рефлексія

Над чим ми сьогодні працювали?

(Закріплювали таблицю множення на чотири,та виконували різні вправи та задачі)

Які знання та вміння нам допомогли під час виконання завдань?

4.1 Інструктаж до виконання домашнього завдання.

На домашнє завдання вам будуть завдання №660,№661.

Завдання №660 обчислити вирази.

Завдання №661 полягає в тому, що вам потрібно розв’язати задачу.

(Вчитель зачитує задачу)

 

4.2 Оцінювання учнів.

Діти,ви всі молодці..були активним. Зараз кожен із вас оцінить сою роботу за допомогою цеглинок лего. Підніміть цеглинку відповідного кольору, як ви працювали сьогодні на уроці.

 

Дякую вам за урок, приготуйтеся до наступного уроку.

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 березня 2023
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку