Складносурядне речення, його будова та засоби зв’язку між частинами складносурядного речення.

Про матеріал
Мета уроку - актуалізувати теоретичні відомості про складносурядне речення, поглибити, узагальнити й систематизувати знання про вживання складносурядного речення, за результатами якого учні повинні знати теоретичні відомості про складносурядне речення будову складносурядного речення, засоби зв'язку в ньому. Урок розвиває словесне й образне мислення, довготривалу пам'ять, творчу уяву, уявлення. Формує навички самостійних пошукових дій, творчої рефлексії.
Перегляд файлу

 

    Складносурядне речення, його будова та засоби  зв’язку між частинами       складносурядного речення.

Мета:

  • актуалізувати теоретичні відомості про складносурядне речення, поглибити, узагальнити й систематизувати знання про вживання складносурядного речення.

Знати:

  • теоретичні відомості про складносурядне речення;
  • будову складносурядного речення;
  • засоби звязку в ньому.

Розвивати:

  • розвивати словесне й образне мислення;
  • довготривалу память;
  • творчу уяву, уявлення.

Формувати навички:

  • самостійних пошукових дій;
  • творчої рефлексії.

Виховувати в школярів:

  • почуття гордості за свою рідну школу;
  • глибокий інтерес до навчання.

Тип уроку: формування практичних умінь і навичок

Наочність, обладнання:

  • узагальнююча таблиця «Складносурядне речення», опорні схеми              « Сполучники сурядності », « Чергування і – й»; підручник   Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І. Українська мова, 11 клас.

Методи навчання:  монологічний, діалогічний, пошуковий.

Методи виявлення знань: усний, письмовий.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

1.Організація навчальної діяльності учнів

1.1 Повідомлення теми, мети уроку.

1.2 Активна рефлексія( створення психологічного комфорту на уроці: учні декламують напам’ять уривки з віршів українських поетів.

1.3 Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Систематизація вивченого матеріалу.

1.5 Робота з епіграфом

       Скоро підемо далі в життя…

       Всі відкриті шляхи і дороги.

       Але я повернуся завжди

      До святкового шкільного порогу…

М.Сингаївський

2.Вторинне ( продуктивне застосування знань)

  • Колективне виконання завдання «Орфографічний диктант» ( проводить учитель-дублер).

Мета:  формувати орфоепічні навички, навички вживання в усному та писемному мовленні сполучників і-й, уміння обгрунтовувати свій  вибір.

Завдання: на місці пропуску вставити відповідний сполучник ( і-й).

Опера…балет; учитель…учні; Андрій…Йосип; батьки…діти; добро…зло; зошити…книжки; учителі…учні; вовк…ягня; прийшов…запитав; на дошці… на парті; на траві…квітах; Віра…Олена; правда…кривда.

 Самоконтроль: опорна схема «Чергування і-й»

Опера й балет; учитель і учні; Андрій і Йосип; батьки і діти; добро і зло; зошити й книжки; учителі й учні; вовк і ягня; прийшов і запитав; на дошці й на парті; на траві й квітах; Віра й Олена; правда і кривда.

  • Лінгвістичне дослідження :

Проаналізувати міні-текст( із підручника впр.396 с.241, дати відповіді на поставлені запитання)

Опорна узагальнююча таблиця «Складносурядне речення»

Сурядні сполучники

Приклади

єднальні: і, й, та (=і), ні…ні…, ані…ані… , не тільки…а й… , і…і…

Задощило, і фільмування довелось припинити.

протиставні: а, але, зате, проте, однак, та (=але)

Словосрібло, а мовчаннязолото.

Розділові: або, чи, то…то…, або…або…, чи…чи…, не то… не то

Чи то шумлять такі хвилі, чи німфа плаче вслід.

 

  • Робота з підручником: повторення теоретичних відомостей про складносурядне речення
  • Завдання «Блок-інтелект» (у статичних парах або індивідуально)

Завдання: опрацювати звязний текст, дати заголовок, утворити з простих речень складносурядні, підкреслити синтаксичні центри.

   Не зводжу очей зі своєї школи. Вона всміхається мені назустріч, помолоділа, велична. Привітно манять до себе урочисті  у своїй нерухомості  осокори. Білокора береза покірно спускає донизу свої довгі нечесані коси.

   Навколо стоїть невимовна тиша. Раптом я спиняюся й завмираю на одному місці від несподіванки… Обзивається шкільний дзвінок. Дзвонить він особливо, ніжно-ніжно, малиново.

(Ю.Збанацький «Малиновий дзвін»)

- Синтаксична хвилинка.

Завдання: записати речення (з попереднього завдання), зробити пунктуаційний та синтаксичний розбір.

Обзивається шкільний дзвінок, і дзвонить він особливо, ніжно-ніжно, малиново.

Рецензії на відповіді учнів, оцінювання.

  1. Узагальнення навчального матеріалу

                     Завдання-тест

Складносурядним є речення

А Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.

Б На вечірньому небі потьмяніли і щезли сріблясті зірки.

В Національна своєрідність зближує нації, а не розєднує їх.

Г Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки.

Д Хто своє носить, той чужого не просить.

Контроль: на дошці.

  1. Підсумок уроку:
  1. Рефлексія (оцінка результативності навчальної діяльності на уроці)
  2. Узагальнююча бесіда:
  • Що цінного взяв (ла) із уроку?
  • Який вид роботи був найцікавішим?
  • Мені необхідно попрацювати над…
  1. Завдання додому:

Підготувати усну лінгвістичну розповідь «Складносурядне речення»

Група Б. Скласти міні-твір «Прощай, рідна школо!» з використанням складносурядних речень, повторити матеріал за підручником.

     Група А. Скласти міні-твір «Мої плани на майбутнє» з використанням складносурядних речень, повторити матеріал за підручником.

docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку