Складові комп’ютера та їх призначення.

Про матеріал
Розглянути будову комп'ютера, ознайомити учнів зі складовими комп'ютера та їх призначенням.Розвивати логічне мислення. Формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки.Сприяти розвитку пам'яті, уваги, спостережливості. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість; виховувати культуру користувача ПК. Корегувати вміння учнів давати повні відповіді на поставлені питання з використання вивченої термінології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗМИНКАХто голосніше гавкає кіт чи собака? (Коти не гавкають) У темряві Аня побачила 6 пар котячих очей. Скільки пар ніг у цих кішок? (12). Я, та ти, та ми з тобою. Скільки нас? (Двоє). Що можна побачити із закритими очима? (Сон). Скільки було груш у Тані, якщо у неї була ціла груша, дві половинки груші й чотири четвертинки? (3).

Номер слайду 2

Давайте пригадаємо: На які види поділяються комп’ютери?Які ви знаєте види персональних комп’ютерів? Наведіть приклади. Які є види портативних комп’ютерів?Де використовують стаціонарні комп’ютери?Для чого призначений планшетний комп’ютер?

Номер слайду 3

Комп’ютер. Диктофон. Факс. Принтер. Відеокамера. Калькулятор. Стаціонарний телефон. Застосування пристроїв

Номер слайду 4

Як ви вважаєте, який з-поміж названих пристроїв є найбільш універсальним? (Комп’ютер, Диктофон, Факс, Принтер, Відеокамера, Калькулятор, Стаціонарний телефон)Чому ви так вважаєте? Для чого до комп’ютера приєднують різноманітні пристрої?Вправа «Мозковий штурм» Зараз кожен з вас має назвати будь-який пристрій комп’ютера та його призначення, але повторюватись не можна.

Номер слайду 5

Складові комп’ютера та їх призначення

Номер слайду 6

Люди здавна створювали різні пристрої для полегшення своєї праці, покращення життя. Довгий час багато вчених намагались винайти пристрої, які могли б виконувати обчислювання та робили це швидше за людину. Із розвитком торгівлі кількість обчислень у житті людини збільшувалось. Спочатку з’явилась рахівниця, пізніше арифмометр, а потім електронно-обчислювальна машинна (ЕОМ), яка використовувалась лише для роботи з числовими даними.

Номер слайду 7

Тоді і виник термін комп’ютер: від лат. Computo– лічу, обчислюю. З часом комп’ютери вдосконалювались для того, щоб опрацьовувати не лише числові, а й текстові, графічні, звукові та відеодані. Що ж таке комп’ютер? Комп’ютер – це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу. У наш час комп’ютери використовують для зберігання, опрацювання даних, швидкого пошуку та обміну повідомленнями, тобто як інструмент для автоматизації інформаційних процесів.

Номер слайду 8

Окрім того, керування такими пристроями стало легшим, тому ними могли скористатися навіть ті, чия діяльність не була пов’язана із обчисленнями.

Номер слайду 9

Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру, мишу.

Номер слайду 10

Але існують і інші пристрої, допоміжні. Якими пристроями користуєтесь вдома ви і ваші батьки?

Номер слайду 11

Ці всі пристрої об’єднуються в групи: пристрої введення та виведення, а ще існують пристрої обробки та зберігання даних. Зараз ми їх розглянемо більш детальніше. Перш за все ми дані вводимо до комп’ютера. Як ви думаєте, які пристрої нам в цьому допомагають?

Номер слайду 12

Мишка, клавіатура, мікрофон, веб-камера, сканер, плотер, тачпад, геймпад, денспад, мультимедійна дошка, сенсорний екран, джойстик, стилус, фотокамера. Це все пристрої введення!

Номер слайду 13

За типом даних, за якими вони працюють, пристрої введення поділяють на пристрої введення текстових (клавіатура), графічних (сканер, фотокамера, графічний планшет), звукових (мікрофон), відеоданих (відеокамера, веб-камера), Окрему групу складають пристрої для забезпечення управління в різноманітних програмах (миша, тачпад, мультимедійна дошка, сенсорний екран). Коли ми дані ввели, куди вони потрапили? (в системний блок)А що ж там? Які пристрої в системному блоці?

Номер слайду 14

В корпусі системного блока розташовані пристрої опрацювання та зберігання, а саме: Процесор, Оперативна пам’ять, Вінчестер (Жорстикий диск)

Номер слайду 15

Процесор – головна складова комп’ютера, яка виконує опрацювання даних. Процесор — це «мозок» комп’ютера. Саме процесор керує роботою всіх пристроїв. У ньому відбуваються всі операції, які виконує комп’ютер.

Номер слайду 16

Пам’ять комп’ютера, або, точніше, оперативна пам’ять — це місце для інформації, з якою працює комп’ютер. У пам’яті зберігаються програми, вхідні дані, результати роботи. Після вимкнення комп’ютера інформація з пам’яті зникає. Тому інформацію для зберігання записують на вінчестер, на компакт-диск(лазерний диск).

Номер слайду 17

Вінчестер (інша назва — жорсткий магнітний диск) — місце в комп’ютері, де зберігається вся інформація (музика, фільми, текстові документи тощо). Крім комп’ютера, людина використовує й інші пристрої для роботи з даними: мобільний телефон, диктофон, факс, програвач, калькулятор, фотоапарат, кінокамера, ігрові приставки, навігатори та ін.

Номер слайду 18

Отже, коли ми друкуємо текст, то які ми пристрої використовуємо? Який пристрій нам допомагає вводити текстові дані до комп’ютера? (клавіатура)Це пристрій введення. Далі вони потрапляють до оперативної пам’яті, яка передає їх до процесора. Він їх обробляє і знову передає до оперативної пам’яті, а потім ці дані виводяться на монітор.

Номер слайду 19

Пристрої виведення Монітор відноситься до групи пристроїв виведення. Які ще пристрої можна до неї віднести? (колонки, навушники, принтер, проектор, монітор).

Номер слайду 20

Розрізняють пристрої виведення текстових і графічних даних (монітор, принтер), звукових (навушники, звукові колонки), відеоданих (мультимедійні проектори, екранні панелі). Певні пристрої можуть виводити як графічні, так і відеодані. Отже, ми з вами вже знаємо, що всі пристрої поділяються на 4 групи, пристрої введення та виведення, пристрої опрацювання та зберігання.

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка

Номер слайду 22

Робота в групахІнтерактивна вправа (https://learningapps.org/997180 )

Номер слайду 23

Робота за підручником. Ривкінд та інші Інформатика 5 клас, с. 51

Номер слайду 24

Робота з комп’ютером. Робота з розвивальною грою «Класифікація пристроїв» (https://learningapps.org/399623 )

Номер слайду 25

Релаксація

Номер слайду 26

Підбиття підсумків уроку. Робота з інтерактивною грою «Вузли персонального комп'ютера» (https://learningapps.org/1721231 )

Номер слайду 27

Рефлексія. Що нового сьогодні дізналися?Чого навчилися?Де ви зможете застосувати вивчений матеріал?Що сподобалось на уроці, а що ні?Чи виникали труднощі?

Номер слайду 28

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати п.1.5. Виконати завдання 4, 6* ст. 54-55.

pptx
Додав(-ла)
Гуцал Светлана
Пов’язані теми
Інформатика, Презентації
Інкл
Додано
24 січня
Переглядів
1418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку