Сценарій свята Матері в колективі першокласників та їх батьків з елементами родинної гри та конкурсів для родин.
Скринька класного керівника. Свято матері.
«Життя матуся нам дарує, власних сил для нас не жалкує»»
Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23
Мета заходу:
Формування уявлень про рідню, родину;
Учити узагальнювати свої знання про родину в створенні родинного дерева своєї сім’ї;
Поглиблювати уявлення про культуру родинних стосунків;
Учити висловлювати свою любов та повагу до рідних;
Розвивати активний та пасивний словник дітей з теми «Сім’я»
Святково прикрашений зал: вишиванки, рушники, квіти, дитячі малюнки, тематичні плакати, сюжетні картинки, аркуші із зображенням дерев роду. Святу передувала підготовка: діти виготовляли святкові листівки, малювали.
- Дорогі гості! Милі, добрі наші жінки, жінки-доньки, жінки-трудівниці, жінки-матері, жінки-бабусі! Дозвольте сердечно привітати Вас із Днем Матері. Де і коли виникло свято – День Матері? Маленька американка Анна Джервіс дуже рано втратила рідну матусю. І сирітка прийшла до думки, що у всіх людей на земній кулі мусить бути один-однісінький день на рік, коли вони всі разом вшановували б матір-неньку, і матір-землю, і Матір Божу. Так, у 1914 році в США було встановлено свято – День матері. День Матері українці почали широко відзначати з 1929 року. Мати – захист і притулок для дитини, її опора і совість. Все, все, що є в нас найкращого, все від неї, від рідної неньки.
- Напередодні свята ми у класі влаштовуємо святковий ранок. На це свято ми запросили всі наші родини, щоб з усіма членами сім’ї від душі привітати мам.
Школярі почергово вітають усіх присутніх жінок віршованими рядками.
1.
Добрий день вам, люди добрі,
Що сидять у нас в господі,
Раді з святом вас вітати,
Щастя і добра бажати.
2.
Як торік був Мамин День,
День вітання і пісень,
То хороші подарунки
Й вишиванки, і малюнки,
Гарні китиці квіток
Мала мама від діток.
Всі ми маму цінували,
Всі ми мамі обіцяли:
«Будем чесні з цього дня і
Слухняними щодня.
Даємо тобі ми слово:
Все робити без умови.
І послухатись ураз,
Тільки скажеш щодо нас.
З того часу рік минає,
І дитина кожна знає –
Мамин День приходить знову,
Хто із нас додержав слово,
Обіцянок не забув,
Хто слухняним завжди був.
3.
Є у мами доня –
Гарна, білолиця
Леся-помічниця.
Устає раненько,
Підмете чистенько,
Ще й до мами каже:
Посуд я помию,
Гарно стіл накрию,
Тільки борщ зварити
Я іще не вмію.
4.
Мама діток дуже любить,
Пестить, ніжить і голубить,
Все життя оберігає.
Добре серце мама має.
5.
Мама вчить дітей усьому,
Що важливо в світі цьому.
А як трапиться напасть –
Мама вмить пораду дасть.
6.
Коли щось тобі болить –
Серце мамине щемить.
Не засмучуй свою неньку,
Бережи її рідненьку.
Мамине ім’я – святе.
Серце в мами – золоте!
7.
Хто нас жаліє, коли ми плачемо?
Хто нас не лає за прикрі невдачі?
Хто нас так ніжно. Так віддано любить?
Хто нас завжди лагідно голубить?
Знають Маринка, Данько и Ганнуся –
Це наша люба, ласкава матуся!
8.
Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна моря й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі та хащі…
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами:
В світі усе починається з мами.
9.
Дуже маму я люблю.
Каже дівчинка Оксана:
«У матусі я слухняна,
Все для неї я зроблю.
Посуд мию, прибираю
І сестричку доглядаю,
Все для неї я зроблю –
Дуже маму я люблю.
А сьогодні разом з татом
Привітаю маму з святом.
- Дійсно, для кожної людини мама – це найдорожча людина, та саме з мами починається родина. А що таке родина, сім’я? (Кожна родина відповідає).
Конкурс «Яка у мене мама?»
Що подобається вашій мамі? Коли вона сумує? Як ви пестливо називаєте маму? Якби ви стали чарівником, яке заповітне мамине бажання ви хотіли б виконати?
- Сьогодні на нашому святі присутні ще одні матусі, це наші бабусі, про яких ми повинні зараз згадати і пам’ятати завжди.
Бабуся моя дорогенька,
Мамуся моєї матусі.
Присядь біля мене близенько.
Я ніжно отак пригорнуся.
Накину тобі я на плечі
Хустинку тепленьку пухову,
Як гарно з тобою малечі!
Бабуся, завжди будь здорова!
На руки твої подивлюся,
Що ніжно голівку ласкали.
Ці руки моєї бабусі
В колисці мене колихали,
Вони, хоч старенькі, та вправні,
Все вміють ці руки робити,
Хустиночки вишиті гарні
І борщ до обіду зварити.
За все тобі вдячні, бабусю!
- В цей день кожен має привітати свою маму добрими словами, щирими побажаннями, гарними подарунками. А найдорожчий подарунок для них – той, що дитина виготовила власноруч. Тож давайте виготовимо зараз для мам саме такий подарунок – родинне дерево. На сьогодні ви принесли фотографії своїх рідних. Подивимося на портретну галерею. Що поєднує ці портрети, такі різні за віком і зовнішнім виглядом?
Під час створення родинного дерева своєї родини кожної дитини під її керівництвом, дитина розповідає про своїх близьких, дивлячись на фото.
Кожна дитина має родину:
Тато, матуся, дідусь і бабуся,
Братик, сестричка, тьоті і дяді.
Всі мене люблять, всі мені раді.
Кожен про кожного мусить подбати,
Треба в усьому завжди помагати.
Будеш рідню шанувати й любити,
Радісно жити і Бога хвалити.
Опосередкований прийом впливу на батьків
- Давайте трішки пограємо. Діти, ви отримали чоловічі та жіночі фігурки. А зараз візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх. На дошці ви бачите квартиру, у якій будуть жити наші паперові чоловічки. Помістіть їх туди, куди захочете.
(На очах у батьків діти поміщають фігурки чоловіків у відповідні кімнати на зображеній квартирі. Дорослі не коментують їхні дії. Цей діагностичний прийом: якщо в кольорі чоловічків переважає блакитний або синій, - дитина відчуває радість у спілкуванні з близьким; якщо зелений, - дитині спокійно; якщо жовтий, жовтогарячий, - тривожно; якщо коричневий, чорний, - дитині погано. Можливо, дитині погано від спілкування з одним з батьків. Тож важливо, щоб батьки спостерігали за цією грою. Особливу увагу необхідно звернути на розміщення чоловічих і жіночих фігур. Можна припустити, що тата найчастіше знаходяться біля телевізора, з газетою в кріслі, на дивані, рідше – у дитячій кімнаті, а мами - у дитячій кімнаті або на кухні. Це прийом є й опосередкованим прийомом впливу на батьків, які повинні відчути, що саме такими їх і сприймають діти. Після свята батьки мають зустрітися з вихователем, при цьому не коментуючи вибір дітей. Вихователь розповість про призначення кольорів.)
Після того, як діти помістили паперових чоловічків у квартиру, вихователь пропонує розповісти дітям за допомогою дорослих про сімейні свята та традиції їх святкування.
Х Х Х
Мене сварили мама з татом,
Що я, мовляв, такий-сякий.
А вірний друг мій, пес кудлатий,
Прийшов до мене залюбки.
Довірливо у вічі глянув –
Не такий я вже поганий.
Х Х Х
А батькам, мабуть, приємно,
Щоб була дитина чемна!
Щоб уміла в мирі жити,
Щиро ближнього любити.
Х Х Х
Як прокинешся раненько,
Тата поцілуй і неньку,
Посміхнися дідусю
Привітай родину всю.
Ласка ласкою озветься,
Кожен радо посміхнеться.
День почнеться з доброти,
А посієш її ти!
Діти говорять про те, що обов’язків у них не так вже й мало: турбота про молодших, повага до старших, допомога у введенні домашнього господарства, самообслуговування та ін.
Ми з татом будуємо хату,
Із мамою поллємо грядки.
Люблю працювати завзято,
Учуся читати книжки,
Не можу, не хочу й хвилини
В нудному безділлі прожить.
Хвилини – маленькі краплини,
А з крапель – струмок біжить.
Струмочки зіллються в потоки –
І повінню лине ріка.
Хай праця моя невеличка,
Вона мені люба й така.
Я буду трудитись, як тато,
Як мама моя молода.
Збудую і школу, і хату,
І вирощу хліба багато.
(Діти співають «Пісню про рушник»).