Скринька класного керівника. Свято Матері «Життя матуся нам дарує,власних сил для нас не жалкує»

Про матеріал

Сценарій свята Матері в колективі першокласників та їх батьків з елементами родинної гри та конкурсів для родин.

Перегляд файлу

 Скринька класного керівника. Свято матері.

«Життя матуся нам дарує, власних сил для нас не жалкує»»

Дерев’янко Олена, вчитель початкових класів ССЗОШ-І № 23

 

Мета заходу:

Формування уявлень про рідню, родину;

Учити узагальнювати свої знання про родину в створенні родинного дерева своєї сім’ї;

Поглиблювати уявлення про культуру родинних стосунків;

Учити висловлювати свою любов та повагу до рідних;

Розвивати активний та пасивний словник дітей з теми «Сімя»

 

Святково прикрашений зал: вишиванки, рушники, квіти, дитячі малюнки, тематичні плакати, сюжетні картинки, аркуші із зображенням дерев роду. Святу передувала підготовка: діти виготовляли святкові листівки, малювали.

 

 

       -  Дорогі гості! Милі, добрі наші жінки, жінки-доньки, жінки-трудівниці, жінки-матері, жінки-бабусі! Дозвольте сердечно привітати Вас із Днем Матері. Де і коли виникло свято – День Матері? Маленька американка Анна Джервіс дуже рано втратила рідну матусю. І сирітка прийшла до думки, що у всіх людей на земній кулі мусить бути один-однісінький день на рік, коли вони всі разом вшановували б матір-неньку, і матір-землю, і Матір Божу. Так, у 1914 році в США було встановлено свято – День матері. День Матері українці почали широко відзначати з 1929 року. Мати – захист і притулок для дитини, її опора і совість. Все, все, що є в нас найкращого, все від неї, від рідної неньки.

       -  Напередодні свята ми у класі влаштовуємо святковий ранок. На це свято ми запросили всі наші родини, щоб з усіма членами сім’ї від душі привітати мам.

 

Школярі почергово вітають усіх присутніх жінок віршованими рядками.

1.

Добрий день вам, люди добрі,

Що сидять у нас в господі,

Раді з святом вас вітати,

Щастя і добра бажати.

2.

Як торік був Мамин День,

День вітання і пісень,

То хороші подарунки

Й вишиванки, і малюнки,

Гарні китиці квіток

Мала мама від діток.

Всі ми маму цінували,

Всі ми мамі обіцяли:

«Будем чесні з цього дня і

Слухняними щодня.

Даємо тобі ми слово:

Все робити без умови.

І послухатись ураз,

Тільки скажеш щодо нас.

З того часу рік минає,

І дитина кожна знає –

Мамин День приходить знову,

Хто із нас додержав слово,

Обіцянок не забув,

Хто слухняним  завжди був.

3.

Є у мами доня –

Гарна, білолиця

Леся-помічниця.

Устає раненько,

Підмете чистенько,

Ще й до мами каже:

  • Відпочиньте, ненько!

Посуд я помию,

Гарно стіл накрию,

Тільки борщ зварити

Я іще не вмію.

4.

Мама діток дуже любить,

Пестить, ніжить і голубить,

Все життя оберігає.

Добре серце мама має.

5.

Мама вчить дітей усьому,

Що важливо в світі цьому.

А як трапиться напасть –

Мама вмить пораду дасть.

6.

Коли щось тобі болить –

Серце мамине щемить.

Не засмучуй свою неньку,

Бережи її рідненьку.

Мамине ім’я – святе.

Серце в мами – золоте!

 

7.

Хто нас жаліє, коли ми плачемо?

Хто нас не лає за прикрі невдачі?

Хто нас так ніжно. Так віддано любить?

Хто нас завжди лагідно голубить?

Знають Маринка, Данько и Ганнуся –

Це наша люба, ласкава матуся!

8.

Можна у світі чимало зробити:

Перетворити зиму на літо,

Можна моря й океани здолати,

Гору найвищу штурмом узяти,

Можна пройти крізь пустелі та хащі…

Тільки без мами не можна нізащо,

Бо найдорожче стоїть за словами:

В світі усе починається з мами.

9.

Дуже маму я люблю.

Каже дівчинка Оксана:

«У матусі я слухняна,

Все для неї я зроблю.

Посуд мию, прибираю

І сестричку доглядаю,

Все для неї я зроблю –

Дуже маму я люблю.

А сьогодні разом з татом

Привітаю маму з святом.

 

    - Дійсно, для кожної людини мама – це найдорожча людина, та саме з мами починається родина. А що таке родина, сім’я? (Кожна родина відповідає).

Конкурс «Яка у мене мама?»

Що подобається вашій мамі? Коли вона сумує? Як ви пестливо називаєте маму? Якби ви стали чарівником, яке заповітне мамине бажання ви хотіли б виконати?

 

   -  Сьогодні на нашому святі присутні ще одні матусі, це наші бабусі, про яких ми повинні зараз згадати і пам’ятати завжди.

Бабуся моя дорогенька,

Мамуся моєї матусі.

Присядь біля мене близенько.

Я ніжно отак пригорнуся.

Накину тобі я на плечі

Хустинку тепленьку пухову,

Як гарно з тобою малечі!

Бабуся, завжди будь здорова!

На руки твої подивлюся,

Що ніжно голівку ласкали.

Ці руки моєї бабусі

В колисці мене колихали,

Вони, хоч старенькі, та вправні,

Все вміють ці руки робити,

Хустиночки вишиті гарні

І борщ до обіду зварити.

За все тобі вдячні, бабусю!

 

      -  В цей день кожен має привітати свою маму добрими словами, щирими побажаннями, гарними подарунками. А найдорожчий подарунок для них – той, що дитина виготовила власноруч. Тож давайте виготовимо зараз для  мам саме такий подарунок – родинне дерево. На сьогодні ви принесли фотографії своїх рідних. Подивимося на портретну галерею. Що поєднує ці портрети, такі різні за віком і зовнішнім виглядом?

         Під час створення родинного дерева своєї родини кожної дитини під її керівництвом, дитина розповідає про своїх близьких, дивлячись на фото.

Кожна дитина має родину:

Тато, матуся, дідусь і бабуся,

Братик, сестричка, тьоті і дяді.

Всі мене люблять, всі мені раді.

Кожен про кожного мусить подбати,

Треба в усьому завжди помагати.

Будеш рідню шанувати й любити,

Радісно жити і Бога хвалити.

 

Опосередкований прийом впливу на батьків

      -    Давайте трішки пограємо. Діти, ви отримали чоловічі та жіночі фігурки. А зараз візьміть кольорові олівці і розфарбуйте їх.  На дошці ви бачите квартиру, у якій будуть жити наші паперові чоловічки. Помістіть їх туди, куди захочете.

         (На очах у батьків діти поміщають фігурки чоловіків у відповідні кімнати на зображеній квартирі. Дорослі не коментують їхні дії. Цей діагностичний прийом: якщо в кольорі чоловічків переважає блакитний або синій, - дитина відчуває радість у спілкуванні з близьким; якщо зелений, - дитині спокійно; якщо жовтий, жовтогарячий, - тривожно; якщо коричневий, чорний, - дитині погано. Можливо, дитині погано від спілкування з одним з батьків. Тож важливо, щоб батьки спостерігали за цією грою. Особливу увагу необхідно звернути на розміщення чоловічих і жіночих фігур. Можна припустити, що тата найчастіше знаходяться біля телевізора, з газетою в кріслі, на дивані, рідше – у дитячій кімнаті, а мами -  у дитячій кімнаті або на кухні. Це прийом є й опосередкованим прийомом впливу на батьків, які повинні відчути, що саме такими їх і сприймають діти. Після свята батьки мають зустрітися з вихователем, при цьому не коментуючи вибір дітей. Вихователь розповість про призначення кольорів.)

         Після того, як діти помістили паперових чоловічків у квартиру, вихователь пропонує розповісти дітям за допомогою дорослих про сімейні свята  та традиції їх святкування.

 

  • А чи завжди все так гладко буває в родині? (Трапляються сварки).

 Х Х Х

Мене сварили мама з татом,

Що я, мовляв, такий-сякий.

А вірний друг мій, пес кудлатий,

Прийшов до мене залюбки.

Довірливо у вічі глянув –

Не такий я вже поганий.

                                         Х Х Х

 А батькам, мабуть, приємно,

Щоб була дитина чемна!

Щоб уміла в мирі жити,

Щиро ближнього любити.

  Х Х Х

          Як прокинешся раненько,

Тата поцілуй і неньку,

Посміхнися дідусю

Привітай родину всю.

Ласка ласкою озветься,

Кожен радо посміхнеться.

День почнеться з доброти,

А посієш її ти!

 

  • Не секрет, звичайно, що всі в родині про вас піклуються. А чи є у вас обов’язки перед родиною ?

Діти говорять про те, що обов’язків у них не так вже й мало: турбота про молодших, повага до старших, допомога у введенні домашнього господарства, самообслуговування та ін.

Ми з татом будуємо хату,

Із мамою поллємо грядки.

Люблю працювати завзято,

Учуся читати книжки,

Не можу, не хочу й хвилини

В нудному безділлі прожить.

Хвилини – маленькі краплини,

А з крапель – струмок біжить.

Струмочки зіллються в потоки –

І повінню лине ріка.

Хай праця моя невеличка,

Вона мені люба й така.

Я буду трудитись, як тато, 

Як мама моя молода.

Збудую і школу, і хату,

І вирощу хліба багато.

 

  • «Всі ми родом з дитинства». Кому не відомо це висловлювання? Все: гарне, і погане – людина одержує в родині. Тільки мати і батько виробляють у дитини зразок її майбутнього поводження. Хочеться вірити, що ніхто з вас не забуде своїх батьків, особливо тоді, коли до них прийде старість, що ви будете пам’ятати про своє коріння, про те, що все життя за вами «будуть мандрувати очі материнські і білява хата».

 

(Діти співають «Пісню про рушник»).

 

  • Дякуємо усім дітлахам за відмінну підготовку до свята Матері. Дякуємо усім родинам за участь у нашому заході, приуроченому кожній неньці.

 

 

doc
Пов’язані теми
Класному керівникові, 1 клас, Сценарії
НУШ
Інкл
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1989
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку