Слова, які звучать , але мають різні значення

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів зі словами, які звучать і пишуться однаково; вчити виявляти у тексті такі слова; розвивати усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати уважність, спостережливість
Перегляд файлу

Тема:  Слова, які звучать , але мають різні значення

Мета: ознайомити учнів зі словами, які звучать і пишуться однаково; вчити виявляти у тексті такі слова; розвивати усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати уважність, спостережливість.

                                                          Хід уроку

1. Організація класу

2. Каліграфічна хвилинка

--- Сьогодні на хвилинку каліграфії  я вам пропоную прописати літеру Кк та буквосполучення з нею

Кк   кр  кл  ко

3. Малюнковий диктант

--- Я вам показую малюнки, а ви записуєте словами що на них зображено. Поставити наголос. Підкреслити орфограму

Абрикос ( назовіть приголосні дзвінкі звуки, приголосні глухі).

Заєць (скільки звуків позначає буква є, чому)

Верблюд,   ґудзик (чого в цьому слові найбільше : букв чи звуків ---букв, чому)

Велосипед.

--- Що обєднує ці слова? ( Вони словникові)

--- А чим особливі словникові слова?

--- Скаладіть із любим із цих слів речення.

4. Словникова робота

--- А ось ще одне слово. Що це? Криниця.

---  А що цікавого ви знаєте про криницю?

--- А давайте підберем близьке за значенням слово. Колодязь, джерело.

--- Люди завжди з великою повагою відносилися до криниці. З давніх давен для українців  криниця є  символом здоров’я, сили, багатства, родючості. Вони вважали, що кринична вода, взята до схід  сонця, мала лікувальні властивості і творила дива.  А  поруч з нами теж є дива.Зовсім  недалеко від нашого міста можна потрапитив казку.  Живе ця казка  у селі Великий Бобрик Краснопільського району, у тамтешньому лісі знаходиться криниця, яку називають  «Образ». За переказами   людей, кілька століть тому у лісовій криниці знайшли срібну ікону – Образ Святителя Миколая. Скільки не повертали її до Храму, але вона знову дивним чином опинялась біля криниці. Так і назвали  це урочище «Образ». Є іще одне диво: температура води в криниці будь-якої пори року 4 градуси.

---  Це ще одне словникове  слово  написання якого  потрібно запамятати. Ще одним словечком поповнилася наша галявина  словникових слів. Поставте наголос. Виділіть орфограми.

                                            Криниця

                                        Чиста криниця

     Чиста криниця зустрічає людей холодною водою.

--- Дуже багато прислівїв та приказок складено про криницю. Давайте прочитаємо і запишемо одне з них . Але прислівя у нас не просте , а зашифроване. Підберіть до нього  ключик самі.

Не брудни криниці, бо схочеш водиці! ( Спонукальне, окличне)

--- Як ви розумієте це прислівя?  

5. Робота з підручником  ст.43 впр.86

--- Прочитайте  про себе мовчки вірш. А в голос зачитайте лише речення про криницю. А  що означає слово «сніговиці»?

6 Колективна робота

--- А тепер прочитайте виділене речення  з цього вірша.

--- Запишемо це речення і визначемо звязок слів між словами.

--- Чим ускладнене це речення?  (Однорідними присудками) Доведіть це.

7 Оголошення  теми і мети

--- Що цікавого ви помітили в цьому реченні?  А чи однакове вони мають значення?

--- До яких частин мови належать ці слова?

--- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різне значення.

8 Робота в парах

--- У вас на партах лежать листочки з завданням.  Прочитайте  завдання  і  виконайте його в зошитах.

  З даних слів складіть і запишіть речення. Підкресліть однією лінією  слова , які звучать і пишуться однаково , але мають різне значення.

1. У  Наталки  заплетена русява коса.

2.Біля хати стояла металева коса.

3. Перед нами розкинулась  морська коса.( морська чи річкова мілина)

---  Поясніть значення цих слів. Такі слова називаються однозвучними. Наведіть приклади однозвучних слів.

---  Якщо я вам скажу слово ніс. Ви зрозумієте про що я вам хочу  сказати. Складіть речення  із словом ніс. ( Зачесавсь у мене ніс. Я відро з водою ніс.)

--- Чи можна зрозуміти значення слова однозвучних слів без сполучення  з іншими словами? Ні. Значення можна зрозуміти тільки в сполученні з іншими словами.

-- Зачитаємо ,як про це сказано в підручнику.

9. Робота з підручником впр.88

---  Прочитайте текст. Перекажіть його. Знайдіть і випишіть речення  з однозвучними словами.

--- Давайте поставимо наголос в цих словах. До якої частини мови належать ці слова.

--- А тепер виконаємо завдання яке позначено горішком, тобто завдання підвищеної складності.

10 Гра « Впіймай словечко»

Журавель  цукерки  ніс;

Ворон  каже: “ От  так  ніс ”.  

                                     

І  важкий  же  старий  віз!

Його  коник  ледве  віз

 

  Деревце також живе,

Не ламай нехай живе!

                    

Вишила серветку Люба, це тобі, матуся, люба.   

11 Робота в парах                     

              

--- А зараз в парах спробуйте самостійно скласти речення, в яких слова, що звучать і пишуться однаково мали б різне значення

12 Підсумок

- З якими словами ознайомилися на уроці? (З однозвучними)

- Наведіть приклади однозвучних слів

  • Як можна визначити значення однозвучних слів?

- Що на уроці вам сподобалося виконувати найбільше?

- Які завдання виконувати було важко?

13 Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

 

1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

 

1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

 

  1.   У    заплетена     Наталки     коса    русява.

2.   Біля   стояла  хати  коса  металева.

3.   Перед  розкинулася   нами   коса  морська.

 

 

 

 

 


 

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку