ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Задачі на множення
Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та з її практичним застосуванням; вчити швидко обчислювати приклади; розвивати пам'ять, логічне мислення, навички самостійної праці, пізнавальну активність учнів; виховувати культуру праці, охайність, працелюбність, старанність, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, «Математика» 2 клас ( авт. М. Богданович), індивідуальні картки з математичними виразами; ілюстрації із зображенням вагончиків поїзда, дерев, тварин, квітів, грибів, комах; зображення трикутників; силуети ялинок та грибів; грамзапис «Птахи у лісі».
Тип заняття: урок-подорож
Учитель та учні вітаються
Доброго ранку травам росистим,
Доброго ранку квітам барвистим,
Доброго ранку сонечку ясному,
Доброго ранку людям усім
І всьому прекрасному.
- Сьогодні ми здійснимо подорож до чарівного лісу.
Ми поїдемо в ліс за знаннями,
Кмітливість візьмемо в дорогу із нами, Фантазія теж нам у лісі згодиться,
Отож, вирушаємо до залізниці.
Усні обчислення. Гра «Хто швидше» (участь беруть 2 учні, починаючи з двох кінців; хто першим розв’язав приклад — ставить початкову букву свого імені в центральному восьмикутнику)
Лунає оголошення: «Увага! Увага! З другої колії відходить екскурсійний поїзд за маршрутом «Гімназія - чарівний ліс — гімназія». Всім пасажирам зайняти свої місця».
Літаком керує льотчик,
Автобусом - водій,
Пароплавом - капітан,
А паровозом —... (машиніст).
Діти виконують фронтально завдання № 698, 699
Розділяємо таблицю на три «трійки». Подивіться на розряд десятків. У перших трьох він дорівнює нулю (відсутній):
З х 1= • З
З х 2= • 6
З х 3= • 9
А в другій «трійці» - одиниці:
3x4= 12
3x5= 15
3x6=18
А в третій «трійці» - двійки
3x7=21
З х 8= 24
З х 9= 27
Таке розподілення на три «трійки» дає можливість швидко орієнтуватись у таблиці, одразу визначаючи правильно кількість десятків.
3,6; 9,12; 15,18; 21,24;
3x4=12 1+2 = 3 3x7=21 2+1=3
3x5 = 15 1 + 5 = 6 3x8=24 2 + 4 = 6
- Молодці! Ви швидко впорались із цим завданням.
- А зараз «Гра «Квиток».
Щоб успішно подорожувати,
Треба усний рахунок розпочати.
Рахунок не простий, а пізнавальний. Якщо ви обчислите цей ланцюжок, то дізнаєтеся, скільки років можуть прожити без їжі деякі види черепах.
З х 3 + 1 - 5 (5 років)
3x5 + 3-10 (8)
3x9 + 5-12 (20разів)
3x5 -2x4 (7)
Молодці! Поки ми дружно рахували, поїзд наш прибув до чарівного лісу.
Звучить запис «Птахи у лісі».
У цьому лісі все незвичайне: дерева, кущі, ягоди й тварини. Ось гляньте, які тут цікаві будиночки, квіти, листочки.
за № 701
№ 702 - розв’язують самостійно, з наступною перевіркою.
Гра «Знайди «зайве число».
37, 39,41,44, 45,47
3x2=6 До нас прийшов гість /ходьба на місці
3x3=9 Він буде з нами вечеряти /почергово підносять руки до рота 3x4=12 Коло гостя метушаться /нахиляють тулуб в той чи інший бік 3x5=15 тато, мама, бабця /руки вгору, в сторони, вниз
3x6= 18 І маленька наша Настя /присідають
3x7=21 ось уже кілька годин /почергово відводять руки від грудей
3x8=24 господарює у квартирі /згинання і розгинання рук
3x9=27 та показує усім /повороти тулуба вліво і вправо
3x10=30 чого вона вчиться, /руки вбоки, стрибки на місці
Настя гостя забавляє,
А ми за парти сідаєм.
- А цю задачу вам запропонував їжачок-хитрячок. Але він так хвилювався, що зовсім забув її текст. Тому просить проаналізувати і пояснити.
Задача № 703 - аналізуємо і пояснюємо розв’язання.
№ 704 - виконують самостійно, з наступною взаємоперевіркою.
Час до гімназії повертатися. Але хто це не пускає нас до поїзда?
Графічний малюнок
Вправа на увагу, швидкість мислення (котик).
Очі, носик, рот домальовуємо самостійно.
Хто розв’яже приклад на одну дію - у того виросте грибочок, а хто на дві - ялиночка.
(лунає дзвоник)
Ви всі дітки - молодці, гарно працювали!
Але дзвоник пролунав, він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати, треба йти відпочивати.
№ 705, № 706 - розв’язати задачі;