" Слова з ненаголошеними е, и, правопис яких треба запам’ятати. Перевірка написання слів за словником.

Про матеріал
Вчити правильно визначати ,які слова треба перевіряти за словником. Формувати навичку правильного ним користування.
Перегляд файлу

ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Задачі на множення

Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та з її практичним застосуванням; вчити швидко обчислювати приклади; розвивати пам'ять, логічне мислення, навички самостійної праці, пізнавальну активність учнів; виховувати культуру праці, охайність, працелюбність, старанність, дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник, «Математика» 2 клас ( авт. М. Богданович), ін­дивідуальні картки з математичними виразами; ілюстрації із зображенням вагончиків поїзда, дерев, тварин, квітів, грибів, комах; зображення трикутників; силуети ялинок та грибів; грамзапис «Птахи у лісі».

Тип заняття: урок-подорож

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1.   Організація класу

Учитель та учні вітаються

Доброго ранку травам росистим,

Доброго ранку квітам барвистим,

Доброго ранку сонечку ясному,

Доброго ранку людям усім

І всьому прекрасному.

  1.    Повідомлення теми заняття

- Сьогодні ми здійснимо подорож до чарівного лісу.

Ми поїдемо в ліс за знаннями,

Кмітливість візьмемо в дорогу із нами, Фантазія теж нам у лісі згодиться,

Отож, вирушаємо до залізниці.

  1.    Контроль, корекція, закріплення знань

Усні обчислення. Гра «Хто швидше» (участь беруть 2 учні, починаючи з двох кінців; хто першим розв’язав приклад — ставить початкову букву свого імені в центральному восьмикутнику)

 


  1.    Вивчення нового матеріалу
    1.    Підготовча робота.

Лунає оголошення: «Увага! Увага! З другої колії відходить екскурсійний поїзд за маршрутом «Гімназія - чарівний ліс — гімназія». Всім пасажирам зайняти свої місця».

  •       Нас потяг швиденько до лісу домчить. Але що трапилося, де поділися вагони? Якийсь бешкетник їх познімав з коліс! Хто ж нам допоможе? Послухайте і здогадайтеся.

Літаком керує льотчик,

Автобусом - водій,

Пароплавом - капітан,

А паровозом —... (машиніст).

  •       Наш потяг незвичайний. Щоб зайняти в ньому своє місце, необхідно скласти і записати таблицю множення числа 3.

Діти виконують фронтально завдання № 698, 699

  1.    Пояснення нового матеріалу
  1.   Складання таблиці множення числа З
  2.    Спостереження та порівняння

Розділяємо таблицю на три «трійки». Подивіться на розряд десятків. У перших трьох він дорівнює нулю (відсутній):

З х 1= • З

З х 2= • 6

З х 3= • 9

А в другій «трійці» - одиниці:

3x4= 12

3x5= 15

3x6=18

А в третій «трійці» - двійки

3x7=21

З х 8= 24

З х 9= 27

Таке розподілення на три «трійки» дає можливість швидко орієнтуватись у таблиці, одразу визначаючи правильно кількість десятків.

  •      Розглянемо розряд одиниць.
  •       Назвіть добутки парами:

3,6; 9,12; 15,18; 21,24;

  •      Зверніть увагу, які числа чергуються? (Парні й непарні)
  •      Додайте цифри добутків окремо в другій, третій «трійках».

3x4=12 1+2 = 3 3x7=21 2+1=3

3x5 = 15 1 + 5 = 6 3x8=24 2 + 4 = 6



  •      Порівняйте з числами першої «трійки». Зробіть висновок. (Якщо додати одиниці й десятки добутків, то одержимо по черзі числа З, 6, 9.)
  •      Отже, чи може бути в таблиці множення числа 3 добуток 23? (Ні, бо сума цифр добутку не 3, не 6, не 9.)

- Молодці! Ви швидко впорались із цим завданням.

  1.   Первинне закріплення

- А зараз «Гра «Квиток».

Щоб успішно подорожувати,

Треба усний рахунок розпочати.

Рахунок не простий, а пізнавальний. Якщо ви обчислите цей ланцюжок, то дізнаєтеся, скільки років можуть прожити без їжі деякі види черепах.

З х 3 + 1 - 5 (5 років)

  •     А якщо обчислите значення цього виразу, то дізнаєтеся, скільки очей у павука.

3x5 + 3-10 (8)

  •      Сон у зайця неспокійний. За добу він ненадовго засинає разів... А скільки, ви дізнаєтеся, обчисливши цей вираз:

3x9 + 5-12 (20разів)

  •      А якщо ви бажаєте дізнатися, скільки чорних цяток є на крильцях комашки сонечка, знайдіть значення цього виразу:

3x5 -2x4 (7)

Молодці! Поки ми дружно рахували, поїзд наш прибув до чарівного лісу.

Звучить запис «Птахи у лісі».

У цьому лісі все незвичайне: дерева, кущі, ягоди й тварини. Ось гляньте, які тут цікаві будиночки, квіти, листочки.

  •      Подивіться на цей листочок і виконайте завдання, яке на ньому вказане.

за № 701

  •      А тепер погляньте на цю квіточку ( у серединці написаний номер завдання) і виконайте завдання, яке там заховалося:

№ 702 - розв’язують самостійно, з наступною перевіркою.

  1.   Каліграфічна хвилинка
  •       А тепер мудра сова пропонує вам гру.

Гра «Знайди «зайве число».

  •       Знайдіть «зайве число» і запишіть його у зошити.

37, 39,41,44, 45,47

  1.    Фізкультхвилинка

3x2=6 До нас прийшов гість /ходьба на місці

3x3=9 Він буде з нами вечеряти /почергово підносять руки до рота 3x4=12 Коло гостя метушаться /нахиляють тулуб в той чи інший бік 3x5=15 тато, мама, бабця /руки вгору, в сторони, вниз

3x6= 18 І маленька наша Настя /присідають

3x7=21  ось уже кілька годин /почергово відводять руки від грудей

3x8=24  господарює у квартирі /згинання і розгинання рук

3x9=27  та показує усім /повороти тулуба вліво і вправо

3x10=30  чого вона вчиться, /руки вбоки, стрибки на місці

Настя гостя забавляє,

А ми за парти сідаєм.

  1.   Розвиток математичних знань

- А цю задачу вам запропонував їжачок-хитрячок. Але він так хвилювався, що зовсім забув її текст. Тому просить проаналізувати і пояснити.

Задача № 703 - аналізуємо і пояснюємо розв’язання.

№ 704 - виконують самостійно, з наступною взаємоперевіркою.

  •       Молодці! Із задачами впоралися швидко, правильно.

Час до гімназії повертатися. Але хто це не пускає нас до поїзда?

Графічний малюнок

Вправа на увагу, швидкість мислення (котик).

  •      З клітинки вгору
  •      1 клітинка по діагоналі в правий нижній кутик клітинки
  •      1 клітинка вправо
  •      1 клітинка по діагоналі в правий верхній кутик клітинки
  •      З клітинки вниз
  •      1 клітинка по діагоналі в лівий нижній кутик клітинки
  •      1 клітинка вліво
  •      1 клітинка по діагоналі в лівий верхній кутик.

Очі, носик, рот домальовуємо самостійно.

  •       Бачу, не боїтеся перешкод на своєму шляху. А тепер сідаймо у вагони й вирушаймо додому. А щоб побачити, які ви дружні, попрацюємо в парах.

Хто розв’яже приклад на одну дію - у того виросте грибочок, а хто на дві - ялиночка.

  1.    Підсумок уроку
  •       Наша подорож добігає кінця. Чарівний поїзд під’їжджає до гімназії.

(лунає дзвоник)

  •       Чи сподобався урок ?
  •       Що вам сьогодні вдалось ?

Ви всі дітки - молодці, гарно працювали!

Але дзвоник пролунав, він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати, треба йти відпочивати.

  1.    Домашнє завдання.

№ 705, № 706 - розв’язати задачі;

  •       вивчити таблицю множення числа 3.

 

docx
Додав(-ла)
Харчук Тетяна
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку