В.Сухомлинський
Слово допомагає глибше відчути найтонші відтінки краси, а краса ніби зміцнює у свідомості емоційне забарвлення слова, доносить до розуму і серця його мелодію і аромат.
Серед словесних творчих завдань, що активізують навчальну діяльність молодших школярів, використовую вправу – Допиши вірш.
Вірш активізує увагу і спостережливість, сприяє пізнанню навколишнього світу і себе у ньому. Дібравши влучне слово у пропонований рядок, дитина отримує задоволення, радість, захоплення, краще оволодіває культурою слова, вчиться доречно і влучно вживати його у різних мовленнєвих ситуаціях.
Знов зраділа дітвора.
Вже накидало доволі
На перерву всім (пора)
2. Піднялося високо сонечко.
Глянуло до нас у (віконечко)
Нагріло білий сніжок.
Побіг веселий (струмок)
3.Скільки у нашому класі діток,
Стільки почуємо різних (думок).
Відповідь кожного учня важлива.
Ховається в ній і розум, і (сила).
4. За вікном іще зима,
Але снігу вже (нема)
Темно, брудно надворі.
Сумно навіть (дітворі).
5.Заглянуло у віконце
Лагідне, весняне (сонце).
Прокидається наш клас -
Працювати знову (час).
6. Покидає нас зима.
З гір біжить уже весна.
Все радіє, оживає,
Пісеньку струмок (співає).
7. Сонце встало і пригріло.
Сонну землю (розбудило).
У садку співає пташка.
У траві повзе (мурашка).
8. Няв-няв-няв.
Костик котика догнав.
Почухав голівку.
Погладив ще й (спинку).
9. Місяць березень іде.
За собою всіх (веде) -
Когось в поле, у садок,
Ну, а діток – на (урок.)