Центр професійного розвиткупедагогічних працівників
Теофіпольської селищної ради
Хмельницького району Хмельницької області
Поляхівський ліцей
Кравчук Зінаїда Іванівна
Кірєєва Лариса Романівна
Посібник для вчителя початкових класів, учнів та їх батьків
2024 р.
Центр професійного розвиткупедагогічних працівників
Теофіпольської селищної ради
Хмельницького району Хмельницької області
Поляхівський ліцей
Кравчук Зінаїда Іванівна
Кірєєва Лариса Романівна
МОВНА СКАРБНИЦЯ
СЛОВНИКОВІ СЛОВА
3 КЛАС
Посібник для вчителів початкових класів, учнів та батьків
2024 р.
Посібник для підвищення мотиваційної діяльності на уроках української мовив початкових класах «Мовна скарбниця. Словникові слова. 3 клас».- Поляхова 2024р. – С.
У посібнику підібрано ребуси та цікаві завдання для мотивації дітей у засвоєнні правопису словникових слів за різним рівнем складності, що відповідають вимогам Концепції НУШ, Типовим освітнім програмам з української мови для учнів 3 класу і передбачають формування ключових компетентностей молодших школярів НУШ. Запропоновані завдання допоможуть урізноманітнити освітній процес, сприятимуть розвитку пам’яті та кмітливості, допоможуть вивчити та закріпити практичні уміння та навички щодо написання словникових слів у 3 класі без нудного запам’ятовування. Матеріал подано у зручному та сучасному форматі, що значно полегшує роботу вчителя.
Посібник розрахований для вчителів початкових класів, учнів та їх батьків.
Укладачі:Кравчук З.І. – вчитель початкових класів Поляхівського ліцею вищої категорії, «старший вчитель».
Кірєєва Л.Р. – вчитель початкових класів Поляхівського ліцею вищої категорії «старший вчитель».
Рецензент:Міщишина В.М. – завідуюча центром професійного розвитку педагогічних працівників Теофіпольської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.
Рекомендовано: педагогічною радою Поляхівського ліцею
Протокол №….. від ….. лютого 2024 року
ЗМІСТ
Надія Красоткіна. Наша мова……………………………………………… 5
Передмова…………………………………………………………………... 6
Флеш-картки. Словникові слова. 3 клас………………………………….. 7
Таблиці. Словникові слова. 3 клас……………………………………….. 52
Висновки …………………………………………………………………... 76
НАША МОВА
Щоб розумним й мудрим стати,
Треба рідну мову ЗНАТИ.
А щоб вміти говорити,
Треба рідну мову ВЧИТИ!
Знає кожен з нас чудово –
Не прожити нам без МОВИ.
Рідна ж мова пелюсткова,
Мудра, світла, світанкова.
І дзвенить щодня і в свято,
Бо вона така БАГАТА.
І така джерельна, чиста
Наша мова ПРОМЕНИСТА.
Чарівна і калинова
Наша мова ВЕСЕЛКОВА.
В ній такі слова чудові,
Хліб і сіль на РУШНИКОВІ.
В ній в віках батьки і діти,
Як без мови в світі ЖИТИ?
Понадсвітом хай лунає,
Хай ніхто НЕ ЗАБУВАЄ
Ріднумовуукраїнську,
Мудру, щедру, МАТЕРИНСЬКУ.
НадіяКрасоткіна
ВСТУП
Мова – скарб народу. Мова – ДНК народу. Мова закарбовує в собі естетичні смаки і вподобання своїх носіїв.
Основа української єдності – це наша рідна українська мова. Берегти та знати мову – це святий обов’язок кожної людини. Кожен повинен усвідомлювати значення та роль рідної мови в розвитку громадян та суспільства в цілому.
Найважливіша цеглинка у фундаменті нації – мова.
Найглибші витоки свідомості народу. Ментальність, народна мудрість, споконвічні знання та традиції відображаються у мові. Генератором та найвищою формою патріотизму, ключем до вивчення культури. Традицій, історії народу – є мова.
Мова – це Божий дар, який отримує дитина з молоком матері.
Наша українська мова входить до трійки найкрасивіших мов у світі. За мелодійністю вона на мовному конкурсі в Італії посіла друге місце після італійської.
Саме мова відображає душу народу, його історію. У нашого народу мова милозвучна, солов’їна. В Україні нині українська мова є державною згідно з конституцією України (ст.10). Державною мовою признано називати визнану Конституцією або законом основну мову держави, яка є обов’язковою для використання в законодавстві. навчанні, офіційному діловодстві, судочинстві тощо. Конституція України містить важливе значення про те, що держава забезпечуєвсебічний розвиток і функціонування української мови на всій території України в усіх сферах суспільного життя.
Запропоновані у посібнику завдання мотивуватимуть здобувачів освіти до вивчення рідної української мови.
1.Прочитай (утвори) слово
АБР’’КОС
2.Запиши утворене слово.
Абрикос
Абрикос – це соковитий, жовтогарячий, солодкий плід з кісточкою.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
______ б., ________зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ай’’
Айстра
Айстра – це декоративна, трав’яниста рослина з великими квітками різного забарвлення.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ зв., _____ б.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
1.Прочитай слово.
А’’’’’роном
2.Запиши утворене слово.
Агроном
Агроном – це спеціаліст у галузі сільського господарства, зокрема з вирощування рослин.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Аквар ’’’’ум
2.Запиши утворене слово.
Акваріум
Акваріум – це штучне водоймище або скляна посудина для утримання й розведення риб.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ап’’’’’’льсин
2.Запиши утворене слово.
Апельсин
Апельсин –це помаранчевий соковитий плід.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ап’’’’’’’’тит
2.Запиши утворене слово.
Апетит
Апетит – це охота до їди, бажання їсти.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники.
__________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ас’’’’’альт
2.Запиши утворене слово.
Асфальт
Асфальт –це штучно виготовлена чорна смолиста маса або
природного походження.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Добери 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Банк,,
2.Запиши утворене слово.
Банкір
Банкір – це людина, у фінансовій установі( банку).
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Б’’’’’’’нзин
2. Запиши утворене слово.
Бензин
Бензин – це безбарвна рідина, яку застосовують як моторне паливо.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Б’’’’’’’тон
2. Запиши утворене слово.
Бетон
Бетон – це суміш цементу з гравієм, або щебенем, піском тощо; будівельний матеріал.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Б ’’’’’’БЛІОТЕКА
2. Запиши утворене слово.
Бібліотека
Бібліотека – це заклад для зберігання та тимчасової видачі книжок.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
В’’’’’’’’лосипед
2. Запиши утворене слово.
Велосипед
Велосипед – це напівавтоматична три- двоколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує на педалі ногами.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. _______________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
_______________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
_______________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
_______________________________________________________
1.Прочитай слово.
В’’’’’’’рблюд
2. Запиши утворене слово.
Верблюд
Верблюд – це дуже велика тварина, яка мешкає в пустелях Азії.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________ .
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Вогн’’’ще
2. Запиши утворене слово.
Вогнище
Вогнище – це купа хмизу, дров і т.п., що горить; місце, де розкладали вогонь.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Во’’’’’’зал
2. Запиши утворене слово.
Вокзал
Вокзал – це приміщення залізничної, автобусної станцій або пристані для обслуговування пасажирів.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Гор’’’зонт
2. Запиши утворене слово.
Горизонт
Горизонт –це частина земної поверхні, яку ми можемо бачити на відкритій місцевості.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Гр’’’’’’’міти
2. Запиши утворене слово.
Гриміти
Гриміти – це гуркіт, створені або видані гучні, різкі звуки.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
_________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Гр’’’’м
2. Запиши утворене слово.
Грім
Грім – це тріск і гуркіт, які супроводжують блискавку під час грози.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Д’’’’’’’’’путат
2. Запиши утворене слово.
Депутат
Депутат – це член органу державної влади, якого обрали виборці.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Д’’’’’’’’’’цим’’’’’’’тр
2. Запиши утворене слово.
Дециметр
Дециметр – це одиниця вимірювання довжини, яка дорівнює одній десятій долі метра.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4. Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Дректор
2. Запиши утворене слово.
Директор
Директор – це керівник навчального закладу, установи, підприємства.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Електр’’’ ка
2. Запиши утворене слово.
Електрика
Електрика – це те, завдяки чому працюють електроприлади.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
К’’’’ піти
2. Запиши утворене слово.
Кипіти
Кипіти – це вирувати, клекотіти, пінитися під час нагрівання, випускаючи гарячу пару ( про рідину).
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). ________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
К’’шеня
2. Запиши утворене слово.
Кишеня
Кишеня – це частина одягу( плаття, штанів, пальта тощо) у формі мішечка для дрібних речей і грошей.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Кол’’’’’’’ктив
2. Запиши утворене слово.
Колектив
Колектив – це сукупність людей, які об’єднані спільними інтересами.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати і записати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Комба’’’н
2. Запиши утворене слово.
Комбайн
Комбайн – цемашина, яка одночасно виконує роботу кількох машин, цикл виробничих процесів.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Космона’’’’т
2. Запиши утворене слово.
Космонавт
Космонавт – це той, хто літає в космічний простір; астронавт.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. _______________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
_______________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
_______________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
_______________________________________________________
1.Прочитай слово.
Кор’’’’’дор
2. Запиши утворене слово.
Коридор
Коридор – цевузький прохід ( більшість довгий) у середині будинку, який з’єднує окремі його кімнати.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. _______________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
_______________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
_______________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________ .
1.Прочитай слово.
Кр’’ниця
2. Запиши утворене слово.
Криниця
Криниця – це яма глибоко викопана й захищена від обвалів для добування води.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Кукуру’’’а
2. Запиши утворене слово.
Кукурудза
Кукурудза –це злакова рослина, яка має високе стебло та їстівні зерна, зібрані в качан.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
М’’’’’’’’тал
2. Запиши утворене слово.
Метал
Метал – це сплав, метал, який відзначається блиском, ковкістю, плавкістю і здатністю проводити тепло та електричний струм.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
М’’’’нулий
2. Запиши утворене слово.
Минулий
Минулий – це час, який пройшов, минув.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Оч’’’’’’рет
Очерет
Очерет – це болотна трав’яниста рослина або багаторічна водяна.
|
|
|
_____ б., _____зв.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
П’’’’ріг
2. Запиши утворене слово.
Пиріг
Пиріг – це із тіста з начинкою печений виріб.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Пр’’’’’’’зидент
2. Запиши утворене слово.
Президент
Президент – це обраний на певний строк глава держави.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Пш’’’’’’’ниця
2. Запиши утворене слово.
Пшениця
Пшениця - це злакова рослина, із зерна якої виробляють біле борошно, крупу та інші продукти.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Сант’’’метр
2. Запиши утворене слово.
Сантиметр
Сантиметр – це одиниця вимірювання довжини.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
С’’’’’кунда
2. Запиши утворене слово.
Секунда
Секунда – це одиниця вимірювання часу, що дорівнює 1/ 60 хвилини.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4. Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Сп’’’’’сибі
2.Запиши утворене слово.
Спасибі
Спасибі – це слово, яке вживають для вираження вдячності за зроблене добро, виявлену увагу і т.д.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4. Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Т’’’’’’л’’’’’’’візор
2. Запиши утворене слово.
Телевізор
Телевізор – це радіотехнічний пристрій з екраном для прийому телевізійних передач.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Тр’’’’’вога
2. Запиши утворене слово.
Тривога
Тривога –це неспокій, збентеження, викликані якимсь побоюванням, страхом перед чимось.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ферм’’’’’’р
2. Запиши утворене слово.
Фермер
Фермер – це власник землі, ферми; орендар.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Хв’’’лина
2.Запиши утворене слово.
Хвилина
Хвилина – це одиниця вимірювання часу, що дорівнює 60 секундам, або 1/60 години.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ч’’ремха
2. Запиши утворене слово.
Черемха
Черемха – це кущ або невелике дерево, із зібраними в китиці запашними білими квітками й чорними їстівними ягодами.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. _______________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
_______________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
_______________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
__________________________________________________________
1.Прочитай слово.
Ч’’’’’’решня
Черешня
Черешня – це соковита ягода, схожа на вишню; плодове дерево роду вишень.
3.Зроби звукову модель даного слова.
|
|
|
_____ б., _____зв.
4.Склади і запишисенкан.
Іменник ( записати дане слово). __________________
Дібрати 3 прикметники. __________________________________________________________
Дібрати 3 дієслова до даного іменника.
__________________________________________________________
Скласти речення про дане слово.
__________________________________________________________
Добери і запиши синонім до даного слова.
АБР’’КОС Абрикос
Абрикос – це соковитий, жовтогарячий, солодкий плід з кісточкою.
|
Ай ’’
Айстра
Айстра – це декоративна, трав’яниста рослина з великими квітками різного забарвлення. |
А’’’’роном Агроном Агроном – це спеціаліст у галузі сільського господарства, зокрема з вирощування рослин. |
Аквар’’’’ум
Акваріум
Акваріум – це штучне водоймище або скляна посудина для утримання й розведення риб. |
Ап’’’’’’ льсин Апельсин Апельсин –це помаранчевий соковитий плід. |
Ап ’’’’’’’’тит
Апетит Апетит – це охота до їди, бажання їсти. |
Ас ’’’’’альт Асфальт
Асфальт –це штучно виготовлена чорна смолиста маса або природного походження |
Банк ’’Банкір Банкір – це людина, у фінансовій установі (банку). |
Б ’’’’’’’нзин Бензин Бензин – це безбарвна рідина, яку застосовують як моторне паливо. |
Б ’’’’’’’тон Бетон Бетон – це суміш цементу з гравієм, або щебенем, піском тощо; будівельний матеріал. |
Б’’’’’’БЛІОТЕКА Бібліотека Бібліотека – це заклад для зберігання та тимчасової видачі книжок. |
В ’’’’’’’’ лосипед Велосипед Велосипед – це напівавтоматична три- двоколісна машина, що рухається силою їздця, який натискує на педалі ногами. |
В ’’’’’’’рблюд Верблюд Верблюд – це дуже велика тварина, яка мешкає в пустелях Азії. |
Вогн ’’’ще Вогнище Вогнище – це купа хмизу, дров і тощо, що горить; місце, де розкладали вогонь. |
Во ’’’’’’зал Вокзал Вокзал – це приміщення залізничної, автобусної станцій або пристані для обслуговування пасажирів. |
Гор’’’ зонт Горизонт Горизонт –це частина земної поверхні, яку ми можемо бачити на відкритій місцевості. |
Гр’’’м Грім Грім – це тріск і гуркіт, які супроводжують блискавку під час грози. |
Д ’’’’’’’’’путат Депутат
Депутат – це член органу державної влади, якого обрали виборці. |
Д ’’’’’’’’’’цим ’’’’’ Дециметр Дециметр – це одиниця вимірювання довжини, яка дорівнює одній десятій долі метра. |
Д ’’’ректор Директор
Директор – це керівник навчального закладу, установи, підприємства. |
Електр’’’ ка
Електрика Електрика – це те, завдяки чому працюють електроприлади. |
К ’’’’ піти
Кипіти Кипіти – це вирувати, клекотіти, пінитися під час нагрівання, випускаючи гарячу пару ( про рідину). |
К ’’шеня Кишеня
Кишеня – це частина одягу( плаття, штанів, пальта тощо) у формі мішечка для дрібних речей і грошей. |
Кол ’’’’’’’ ктив
Колектив Колектив – це сукупність людей, які об’єднані спільними інтересами. |
Комба’’’ н
Комбайн Комбайн – це машина, яка одночасно виконує роботу кількох машин, цикл виробничих процесів. |
Космона ’’’’т
Космонавт Космонавт – це той, хто літає в космічний простір; астронавт. |
Кор ’’’’’ дор
Коридор Коридор – це вузький прохід ( більшість довгий) у середині будинку, який з’єднує окремі його кімнати. |
Кр ’’ниця Криниця Криниця – це яма глибоко викопана й захищена від обвалів для добування води. |
Кукуру ’’’а Кукурудза Кукурудза –це злакова рослина, яка має високе стебло та їстівні зерна, зібрані в качан. |
М’’’’’’’тал Метал Метал – це сплав, який відзначається блиском, ковкістю, плавкістю і здатністю проводити тепло та електричний струм. |
М ’’’’ нулий
Минулий Минулий – це час, який пройшов, минув. |
Оч ’’’’’’ рет Очерет Очерет – це болотна трав’яниста рослина або багаторічна водяна. |
П ’’’’ ріг
Пиріг Пиріг – це із тіста з начинкою печений виріб. |
Пр’’’’’’’ зидент
Президент
Президент – це обраний на певний строк глава держави. |
Пш’’’’’’’ ниця Пшениця Пшениця - це злакова рослина, із зерна якої виробляють біле борошно, крупу та інші продукти. |
Сант’’’ метр
Сантиметр Сантиметр – це одиниця вимірювання довжини. |
С ’’’’’кунда Секунда Секунда – це одиниця вимірювання часу, що дорівнює 1/ 60 хвилини. |
Сп’’’’’ сибі Спасибі Спасибі – це слово, яке вживають для вираження вдячності за зроблене добро, виявлену увагу і т.д. |
Т’’’’’’л’’’’’’’ візорТелевізор Телевізор – це радіотехнічний пристрій з екраном для прийому телевізійних передач. |
Тр ’’’’’ вога
Тривога Тривога –це неспокій, збентеження, викликані якимсь побоюванням, страхом перед чимось. |
Ферм ’’’’’’ р Фермер Фермер – це власник землі, ферми; орендар.
|
Хв ’’’ лина
Хвилина Хвилина – це одиниця вимірювання часу, що дорівнює 60 секундам, або 1/60 години. |
Ч ’’ ремха Черемха Черемха – це кущ або невелике дерево, із зібраними в китиці запашними білими квітками й чорними їстівними ягодами. |
Гр ’’’’’’ міти
ГРИМІТИ Гриміти – це гуркіт, створені або видані гучні, різкі звуки. |
ВИСНОВКИ
Сучасна школа переживає складний період, коли здійснився переворот рішучий до особистості школяра.
НУШ поважає власну гідність кожного учня, його запити, індивідуальну життєву мету, створює сприятливі умови для його самовизначення, самореалізації та розвитку. Сьогодні – це школа без бюрократичного формалізму, безодноманітності у викладанні і у формах організації навчання, без командно-адміністративних методів управління, без наказового однодумства учнів і вчителів, орієнтована на суб’єкт-суб’єктних стосунках. Сьогодні у центр усієї роботи школи поставлена дитина з її віковими потребами, здібностями, пізнавальними інтересами, талантами.
Формування навичок правильного написання словникових слів – це процес тривалий. Як зробити його ефективним? Дане завдання складне.. Необхідно використовувати інноваційні технології: технологію критичного мислення, інтерактивні методи навчання, значною мірою сприятимуть ефективності підвищенню засвоєння нових слів. Учителеві необхідно бути сучасним.
Сучасний учитель професіонал – далекоглядний наставник на життєвій ниві, мудрий, невтомний самовідданий трудівник, патріот України, перейнятий найгуманнішими ідеалами людства. Стати таким учителем важко, треба докласти багато зусиль і часу.
З цим посібником вчитель зможе:
- заощадити час на підготовку до уроків;
- використовувати на заняттях час ефективно;
- зацікавити здобувачів освіти та розширити їхній світогляд.
Успіхів на педагогічній ниві.