"Snowballback"«Snowballback » як приклад ефективного прийому розвитку навичок швидкого читання.

Про матеріал
Стаття -досвід опрацювання прийому розвитку навичок швидкого читання буде корисною для всіх вчителів англійської мови,які працюють в молодшій школі.
Перегляд файлу

1

 

Стаття «Snowballback » як приклад ефективного прийому  розвитку навичок швидкого читання.

Читання іноземною мовою як вид мовленнєвої діяльності  і як форма спілкування є,як вважають спеціалісти, найнеобхіднішим для більшості  в тому числі  і дитини. Можливість безпосереднього спілкування з носієм мови мають далеко не всі, можливість читати іноземною мовою-практично всі. Ось чому навчання читанню виступає є пріоритетом. З читання починається вивчення будь - якої іноземної мови, воно передбачає складні розумові операції і результатом цього є отримання інформації з прочитаного. Читання має надзвичайне значення в комунікативній діяльності людей. Ця форма спілкування забезпечує передачу досвіду, розвиває інтелект, загострює почуття, тобто, навчає, розвиває, виховує.

Саме в молодших класах початкової школи закладаються основи читання як найважливішого виду мовленнєвої діяльності. Навчаючи молодших  школярів  навичкам читання, стикаєшся з певними проблемами. Діти,які знають  графічне   зображення знаків - транскрипції і вміють їх  вимовляти, зазнають труднощі  у вимові слів.  При навчанні читанню на початковому  етапі важливо навчити школяра правильно читати. Саме високий рівень  оволодіння  технікою читання дозволяє досягти результату процесу читання -швидкого та якісного отримання інформації.

 Засвоєння цього уміння на початковому етапі та вдосконалення його в наступних класах, є обов’язковою складовою навчання читання англійською мовою, оскільки смисловий вік читання повністю залежить від техніки читання та удосконалюється разом з нею.

     На початковому етапі можна використовувати методики, які застосовуються при навчанні дітей читанню рідною мовою: спочатку вимовляти букву за буквою, а потім складати їх у слова, адже такий спосіб навчання близький і зрозумілий для дітей. Також використовується метод фоніксів, який вчить прочитувати літери, тобто вимовляти характерний для літери звук.

    Найбільший обсяг роботи з формування навичок техніки читання виконується протягом першого року навчання. Впродовж своєї педагогічної діяльності я використовувала різні методики навчання. Мною була  опрацьована власна методика навчання техніки читання, яка призводила до скорочитання англійських текстів.

В самій назві «Snowballback » прихована сутність методу. Як діти ліплять зимову бабу і викочують для цього з маленької кульки кулю дедалі все більше й більше , так і використовуючи цей прийом, ми додаємо до одного слова все більше і більше слів. Але починаємо читати з кінця речення.  Отже, сутність  цього прийому полягає в тому, що дитина читає не, як звично, з початку речення до кінця , а навпаки - з кінця речення на початок, кожного разу додаючи нове слово до попереднього. Головне - це те, що слова повторюються декілька разів.

Ця техніка- немов пазл, який ти складаєш і отримуєш готовий результат. Мозок дитини націлюється на орієнтир - на кінець речення. При збиранні слова за словом, починаючи з кінця речення, відбувається  краще запам’ я- товування нової інформації. Коли дитина потім читає речення  с початку, спрацьовує механічна пам’ять. Поясню прийом на наступних прикладах. Візьмемо типові речення з підручників.

 Приклад №1(підручник першого класу): I have a nice doll. Концентруємо увагу дитини саме на останньому слові речення. Промовляємо його.

Перша дія – читаємо слово doll.

Переходимо до попереднього слова. Промовляємо останні два слова речення

Друга дія- читаємо слова nice doll.

Таким чином послідовно додаємо по одному слову, поки не дійдемо до початку речення.

-a nice doll.

-have a nice doll.

-I have a nice doll.

Приклад  № 2.  (З підручника другого класу.) Last Sunday we went to Kyiv with my family.

- family.

- my family.

-with my family.

- Kyiv with my family.

-to Kyiv with my family.

-went to Kyiv with my family.

-we went to Kyiv with my family.

-Sunday we went to Kyiv with my family.

-Last Sunday we went to Kyiv with my family.

Дійшовши до початку речення, закріплюємо  навичку читання до автоматизму (5-6 разів), вимовляючи слова вже в прямому порядку, а не у зворотньому.

Впродовж кількох років мною системно проводились дослідження опрацювання цього прийому. Порівнювалась ефективність прийому «Snowball back з ефективністю інших звичайних прийомів. Підсумовуючи всі дослідження, можна зробити висновок, що на кінець навчального року учні 1го кл. , з якими я працювала з використанням цього прийому, мали збільшення швидкості в середньому в 4-5 разів. Учні інших груп мали збільшення швидкості у 3-4 рази.

 

Таблиця №1. Швидкість читання  (  в кількості слів ) з використанням прийому  “Snowballback”

Учні

1го кл.

Через 2 місяці

Через 4

місяці

Через 7

місяці

На кінець навч.року

Збільшення швидкості

1

 

14

 

24

 

38

 

50

 

 +257%

2

 

10

 

20

 

31

 

         48

 

+380%

3

 

9

 

19

 

35

 

46

 

+411

4

 

8

 

17

 

28

 

39

 

+388

5

 

8

 

16

 

25

 

38

 

+375

6

 

8

 

14

 

24

 

33

 

+313

7

 

7

 

13

 

19

 

29

 

+314

8

 

            7

 

12

 

18

 

26

 

+271

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2. Швидкість читання з використанням звичайних прийомів.

Учні

1го кл.

 

Через 2 місяці

Через 4

місяці

Через 6

місяці

На кінець навч.року

Збільшення швидкості

1

 

14

 

23

 

36

 

43

 

+207%

2

 

10

 

22

 

39

 

44

 

+340%

3

 

10

 

20

 

26

 

34

 

+240%

4

 

9

 

18

 

25

 

34

 

+278%

5

 

9

 

17

 

23

 

33

 

+267%

6

 

9

 

17

 

23

 

30

 

+233%

7

 

8

 

15

 

22

 

29

 

+263%

8

 

8

 

14

 

21

 

27

 

+238%

 

9

     

        7

 

 

10

 

17

 

24

 

+242%

 

Також для порівняння представлені таблиці №3 , №4. У них надано швидкість читання учнів 2-го класу з низьким рівнем навчальних досягнень на початок року. Можна побачити суттєву різницю в результатах. У учнів,які навчалися з використанням цього прийому,швидкість читання прискорилась більше, ніж 2-2,5рази. У учнів, які навчалися за звичайними методиками, прискорення швидкості читання також відбувалося, але істотно повільніше.

 

 

 

 

 

 

Таблиця 3.  Швидкість читання  (в кількості слів) з використанням прийому  Snowballback.

Учні 2класу 

На початок навч.року

Через 2 місяці

Через 4 місяці

Через 7 місяців

На кінець навч.року

Збільшення швидкості

1

24

 

34

40

46

56

 +133%

2

22

29

 

35

41

52

 +136%

3

17

25

 

31

38

40

 +171%

Таблиця 4. Швидкість читання з використанням звичайних прийомів.

 

Учні 2класу

На початок навч.року

Через 2 місяці

Через 4 місяці

Через 7

місяців

На кінець навч.року

Збільшення швидкості

1

25

 

31

39

43

46

+84%

2

23

 

26

33

37

42

+82%

3

19

 

20

27

33

41

+116%

 Формат даної статтї не передбачає представлення всіх отриманих результатів. Але узагальнюючи весь мій досвід з цього питання, можна впевнено стверджувати, що прийом “Snowballback” є достатньо ефективним.

Використані джерела:

1.https://life.pravda.com.ua/society/2019

2https://pustunchik.ua/ua/online-school

3.https://www.0362.ua/news/701926/skorocitanna-kilka-sposobiv-navcitisa-citati-svidse

 

Розумна Г.М.,

вчитель англійської мови,

ліцей №16.

М.Кам’янське, Дніпропетровська обл.

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку