Урок "We are Ukrainians"

Про матеріал
План-конспект уроку з англійської мови для 5 класу за темою „We are Ukrainians ” за підручником О. Карп’юк, 5 кл.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку з англійської мови для 5 класу

за темою „We are Ukrainians ”

 

 

Творча робота

вчителя англійської мови

КЗ «Безруківський ліцей»

Дергачівської районної ради

Харківської області

Безрук Інни Володимирівни

15 років стажу,

спеціаліст Ι категорії

2023 р.

Мета:

  • Навчальна: систематизувати та активізувати вивчений лексико-граматичний матеріал; засвоїти лексичні одиниці та використовувати їх у мовних блоках в монологічному та діалогічному мовленні;
  • Розвивальна: розвивати навички аудіювання, монологічного та діалогічного мовлення; уміння вести бесіду, слухати співрозмовника, удосконалювати фонетику та артикуляцію звуків, мотивувати готовність брати участь  в іншомовному спілкуванні.
  • Виховна: виховувати культуру мовлення та необхідності практичного застосування мови; повагу до людей, приязне ставлення до нашої культури, звичаїв та традицій; емоційне-ціннісне ставлення до всього, що нас оточує та любов до своєї країни.

Обладнання: карта України, картки зі словами для побудови речення, фото та малюнки визначних місць України та національних символів, підручник О. Карп’юк, 5 кл.

 

Procedure

  1. Introduction
  • Greeting

Teacher: Good morning, children!

Children: Good morning.

Teacher: How are you?

Children: We are fine.

Teacher: I am glad to see you.

Children: We are glad to see you too

  • Theme. Warming-up.

Teacher: Pupils! Today we continue to study “Ukraine” and we are going to practice. For warming-up let’s do an interesting task and revise the words connected with our theme.

Answer the questions.

  1. Where would you like to spend your holiday in your country? Why?
  2. What things usually attract people in different cities?

 

  1. The main part
  • Homework
  • Vocabulary practice

Let’s revise the national symbols of Ukraine.

- What are the national symbols of Ukraine?

(the National Flag, the National Coat of Arms,the National Anthem)

Fill in the gaps.

  1. There are three … on the British Flag.
  2. The colours of on our flag … the blue sky and wheat … .
  3. Ukraine is an … country.
  4. The National flag is the national … of Ukraine.
  5. All the citizens of our country must respect the national … .
  6. Ukrainian is the national … of our country.
  7. The Trident is the National … .
  8. … is a song.

Keys:1 crosses; 2 mean/stand for, field; 3 independent; 4 symbol; 5 symbols; 6 language; 7 coat of arms; 8 anthem

 

  • Practice.
  1. Oral practice

Ex. 4, p. 228

  1. Reading and speaking

Read some information about national flags and nationalities and ask the questions.

 

  • The national flag of Ukraine is blue and yellow. It is the national symbol of the country. The people in Ukraine are the Ukrainians. They speak Ukrainians.
  • The National flag of Great Britain is blue, red and white. The people of Great Britain are the British. They speak English.
  • The national flag of the USA is blue ,red and white. The people in the USA are the Americans. They speak English.
  • The national flag of Russia is white, blue and red. The people in Russia are the Russians. They speak Russian.
  • The national flag of Canada is red and white. The people in Canada are the Canadians. They speak English and French.
  1. What are the national symbols of Ukraine, the UK, the USA, Canada, Russia.
  2. What are the colours of the Ukrainian, Russian, British, American, Canadian flags?

 

Work in pairs

Make up some dialogues as in the example.

  • What is your name?
  • I’m Sally.
  • Where are you from?
  • I’m from the USA.
  • Where do you live?
  • I live in Chicago.
  • Are you American?
  • Yes I am.
  • What are the national symbols of you country?
  • They are the flag, the coat of arms and the anthem?
  • What are the colours of your National Flag?
  • They are red, blue and white.

 

Imagine that you are at the international conference. Introduce yourself:

(Name, country, city, nationality)

Imagine that at the conference one of the pupils didn’t introduce him/herself. What questions will you ask him?

 

Role play

  Pupils take cards where they can find their names, countries, cities.

  For example:

Rob

The USA

New York

American

  

 

 

 

 

 

  1. Summary

Ex. 5, p.229

 

  • Homework

Ex. 2, p. 231

At the lesson you did a lot of exercises, you worked hard. Your marks are …

1

 

doc
Додано
14 березня 2023
Переглядів
332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку