Соціально-культурна компетентність - здатність до співробітництва в групі та команді, мобільність, уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі й функції в колективі, планувати, розробляти й реалізовувати соціальні проекти індивідуальних і колективних дій в полікультурному середовищі; уміння визначати й реалізовувати мету комунікації в залежності від обставин; підтримувати взаємини; розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях.
Основними завданнями, які необхідно реалізувати для досягнення соціокультурної мети, є: вироблення в учнів уміння взаємодіяти з іншими людьми в полікультурному суспільстві; залучення школярів на практиці ефективно застосовувати набуті знання й уміння; формування духовного світу учнів, ціннісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів; виховання для життя в цивілізованому громадянському суспільстві.
Діяльнісний підхід до формування соціокультурної компетентності Діяльність учителя: пропонує завдання різного рівня; •варіативні домашні завдання; •перелік тем творчих робіт та доповідей; •різні форми роботи для тематичного оцінювання; •організовує групову роботу, передбачає створення груп змінного складу; •створює проблемні ситуації; •рекомендує самооцінку та взаємооцінку, забезпечує вільний вибір рецензента. здійснює відбір соціокультурних відомостей освітніх галузей ; спонукає учнів до практичного використання знань в позакласній діяльності, до науково-пошукових досліджень; враховує середовище, в якому живе дитина, її оточення; виховує людину нового покоління.
Діяльнісний підхід до формування соціокультурної компетентності Діяльність учня: на практиці використовує набуті культурологічні знання й вміння (в усних відповідях, письмових висловлюваннях); бере участь у позакласній діяльності; набуває досвіду шляхом науково-пошукових досліджень(зокрема історичних); толерантно ставиться до людей, представників інших етнічних, релігійних, расових ознак; робить вибір рівня домашньої роботи, рівня тематичного оцінювання; працює в групі; дає оцінку своїй відповіді, обирає рецензента на свою відповідь; визначає мету своєї діяльності; оцінює соціальні звички, пов'язані зі здоров'ям, оточуючим середовищем; бере участь у самоврядуванні; ставить особистіснозначущі цілі
Вправа «Шифрована записка». Висновки частково подаються логічно, а в ряді випадків свідомо, помилково. Необхідно визначити, які висновки правильні, а які помилкові. Наприклад,такий текст: Слов’яни були кочівниками .Основним їх заняттям було сільське господарство.Вірили в єдиного бога Ра.Створили Готський союз племен.