"Соловейко-братику, заспівай"

Про матеріал
Конспект домінантного музичного заняття(співи) для старшого дошкільного віку. Навчати впізнавати знайомий музичний твір, називати його та автора; розвивати у дітей естетичний смак, музичний слух, уяву, мислення, чуття ритму, музичну пам`ять, творчу активність; визначати напрямок руху мелодії; впізнавати знайомі пісні за уривками мелодії, за ритмом;
Перегляд файлу

 

                                                                                          

Програмовий зміст:

навчати  впізнавати  знайомий  музичний  твір, називати  його  та  автора;

розвивати  у  дітей  естетичний  смак, музичний  слух, уяву, мислення, чуття  ритму, музичну  пам`ять, творчу  активність;

визначати  напрямок  руху  мелодії;

впізнавати  знайомі  пісні  за  уривками  мелодії, за  ритмом;

удосконалювати  співочі  навички, вміння  співати  індивідуально, окремими  групами, хором  і  з  солістами;

розвивати  відчуття  тембрового  слуху, творчі  здібності, уяву  та  уміння  фантазувати;

розвивати  самостійність, впевненість, доброзичливість  один  до  одного;

прививати  вміння  грати  в  оркестрі, слухати  один  одного  під  час  гри;

виховувати  у  дітей  емоційне  сприймання  мистецтва, естетичні  почуття.

 

Обладнання:

СD- запис  класичних  та  інструментальних  творів  Е.Гріга , Дж. Ласта;

музичний  центр;

мультимедійний  екран;

слайди  із  зображеннями: гаю, солов`я, цуцика, жабеня, дятла, півника;

картинки  до  музично-дидактичної  гри; 

палички;

мішечок  з  музичними  інструментами  (маракаси, румба, молоточки, бубни).

 

Музичний матеріал:

«Ранок», муз.  Е.Гріга;

музично-дидактична  гра «Квіточка – семицвіточка»;

розпівка «Дрібушечки», укр.нар. примовка;

пісня «У  перші  дні  весни», муз. Н.Рубальської;

пісня «Небилиця», муз. О. Хженецевського;

пісня «Даруйте   добро», муз. В.Лисенка;

гра «Оркестр», обр. В.Полєвого.

 

Хід  заняття

    Під  музичний  супровід  діти  заходять  до  зали.

 

Муз.керівник  (співає):    Добрий    день, малята!

                                           Хлопчики  й  дівчата!

Діти (співають):   Доброго  дня! Чудового  дня!

Муз.керівник:   Подивіться, малята, як  багато  до  нас  гостей  завітало.

Вони  прийшли  подивитись  на  вас, та  послухати  як  ви  умієте  гарно  співати  і весело  грати. Тож  будьте  старанні!

 Під  музичний  супровід  діти  йдуть, зупиняються  обличчям  до  муз керівника.

 

Музкерівник:   Діти, скажіть  мені, будь-ласка, чи  хочете  ви  потрапити  до  казки? Щоб  швидше  потрапити  до  казки, потрібно  прокласти  танцювальну  стежинку. Давайте  всі  візьмемось  за  ручки  і  змійкою  пройдемо  у  чарівний  світ  казки.

             Діти  змійкою  йдуть  по  залу  і  зупиняються  у  півколі.

Музкерівник:   Подивіться, діти, ми  з  вами  опинилися  у  чудовому  гаю (слайд 1). Давайте  всі  присядемо.

                                          Діти  сідають  на  килимок.

Музкерівник:   Прислухайтесь, діти, яка  чудова  музика  тут  лунає  (звучить  вступ  п`єси  Е.Гріга  «Ранок»).

Музкерівник:   Бачу, ви  впізнали  цю  музику. Що  це  за  музичний  твір? (Діти  називають.)  А  хто  її  композитор?  (відповіді  дітей)

Музкерівник:   Молодці, діти. Давайте  заплющимо  очки  і  ще  раз  послухаємо  цю  музику  і  визначимо  її  характер.  (діти  з  закритими  очима  слухають  музику)

 

                                                   «Ранок»   муз.  Е.Гріга 

 

Музкерівник:   Скажіть, будь  ласка, який  характер  має  ця  музика?

Діти:   Ця  музика  спокійна, ніжна, добра, прозора, легка, чудова, казкова …

Муз.керівник:    Молодці, малята! А  ще  про  цю  музику  можна  сказати, що  вона  мрійлива. Давайте  разом  повторимо  це  визначення.

Діти:  Музика  мрійлива.

Муз.керівник:    Малята, прислухайтеся, чия  пісенька  лунає?  (звучить  спів  солов`я)

Діти, у  цьому  чудовому  гаю  жив  Соловейко.

 На   мультимедійному   екрані  з`являється Соловей (слайд 2).

І  як  усі  соловейки  дуже  любив  співати. Сусіди  не  розуміли  спів  Соловейка  і постійно  сварилися.

Дятел  казав(слайд 3): «Ми  працюємо, а  він  свистить. Ледар!»

 - Вони  не  розуміли, що  і  спів  робота, праця  солодка, хоча  і  важка, зате  приємна. Але, щоб  гарно  співати, потрібно  багато  працювати  над   красивим  співом.

Одного  разу  Соловейко  вирішив  влаштувати  концерт. Він  сів  на  гілочку  калини  та  й  заспівав. Співав  він  так  солодко, що  у  бджілок  мед  зробився  ще  солодшим.

 - Цей  спів  почуло  маленьке  Цуценятко  (слайд 4). Воно  прибігло  і  сказало:

«Гав- гав! Можна  мені  співати  разом  з  тобою? Я  теж  хочу!»

- « А  в  тебе  є  музичний  слух?» - запитав  Соловейко.

 «Звичайно! Я  навчаюсь  у  музичній  школі!» - відповіло  Цуценя.

 Муз.керівник:    Діти, а  ви  хотіли  б  навчатися  в  музичній  школі?  (відповіді  дітей).

Муз.керівник:    А  чому  навчають  у  музичній  школі?  (навчають  гарно  співати , грати  на  музичних  інструментах …)

Ми  з  вами  теж  вивчаємо  музику, і  зараз  це  покажемо. 

Давайте  пройдемо  і  сядемо  на  стільці.  (діти  проходять  і  сідають  на  стільці, які  стоять у  три  рядки)

Муз.керівник:    Хто  мені  нагадає, які  бувають  музичні  звуки?  (високі  і  низькі).

 А  як  може  рухатися  мелодія?  (вгору, вниз,перестрибувати  з  одного звука  на  інший).

Діти, у  вас  збоку  стільців  знаходяться  картинки, візьміть  їх. Зараз  ми  будемо  визначати  у  якому  напрямку  рухається  мелодія, а  допоможуть  нам  у  цьому  квіточки, які  зображені  на  картинках. Будьте  уважні.

 

                         Музично-дидактична  гра   «Квіточка – семицвіточка»

 

                         По  закінченні  гри  вихователь  збирає  картинки.

Муз.керівник:    Подивіться, Соловейко  зрадів, що  ви  справилися  із  завданням  і  так  гарно  відчуваєте  музику.

Давайте  заспіваємо  разом  пісню? А  для  того, щоб  гарно  заспівати  пісню, хто  мені  скаже, що  нам  потрібно  зробити?  (заспівати  розспівку)

Діти, а  для  чого  існують  розспівки?  ( щоб  прокинулись  голосочки, розігріти  голосочки, для  розвитку  музичного  слуху  та  голосу).

Молодці, малята! Давайте  разом  розспіваємося.

 

                                       Розпівка  «Дрібушечки»   укр.нар. примовка

 

Муз.керівник:    А  зараз  спробуйте  впізнати  за  вступом  мелодію  знайомої  вам  пісні.  (звучить  уривок  мелодії  пісні  «У  перші  дні  весни». Відповіді  дітей).

Муз.керівник:    Так, відгадали. В  цій  пісні  мелодія  також  рухається  то  вгору, то  вниз, то  перестрибує  з  одного  звука  на  інший.  Давайте  пригадаємо  слова  2  куплету  пісеньки  і  промовимо  їх  пошепки.  (діти  промовляють  слова  пошепки)

А  тепер  виконаємо  пісеньку  від  початку  до  кінця. Але  пам`ятайте, співати  потрібно  виразно, впевнено, вчасно  вступати.

 

                                   Пісня  «У  перші  дні  весни»   муз. Н.Рубальської

 

Муз.керівник:    Наш  спів  почуло  Жабенятко  (слайд 5), і  звернулося  до Соловейка: «Ква-ква… Дозвольте  і  мені  співати  з  вами? Я  теж  хочу».

«А  ти  ходиш  до  музичної  школи?» - запитало  Цуценя.

« Ні… Немає  школи  для  жабенят, але  я  уважно  слухав  спів  Соловейка» - відповіло  Жабенятко.

 І  заспівали  вони  втрьох…

Діти, давайте  поміркуємо, як  вони  могли  заспівати?

  ( Діти  1 рядка  по-черзі  імітують  спів  Соловейка, «тьох-тьох-тьох»;

   2 рядка – спів  Цуценя, «гав-гав-гав»; 3 рядка – спів  Жабеня, «Ква-ква-ква»).

 

                                       Творче  завдання  «Веселий  спів»

                      

Муз.керівник:    Цей  веселий  спів  почув  Дятел  (слайд 6), і  почав  вистукувати  дзьобом   ритм  мелодії. Можливо  ви  знаєте  цю  пісню? Послухайте  її…

                Музкерівник  відтворює  ритм  пісні  на  паличках.

Муз.керівник:    Ну  що, впізнали  цю  пісню  за  ритмом?  (відповіді  дітей).

Давайте  заспіваємо  її  всі  разом! А  Настуня  заспіває  нам  2  куплет, Іллюша – 3, а  Сашенька – 4 куплет пісні. (виходять  солісти)

Діти, скажіть, будь  ласка, як  треба  співати  пісню  «Небилиця»?  (весело, легко, жартівливо, у  швидкому  темпі …)

Муз.керівник:   Та  вірно  вимовляти  слово  «небилиця».

 

                                              Пісня  «Небилиця»    муз. О. Хженецевського

 

Муз.керівник:   «Чому  співаєте  без  мене?» (слайд 7)

          На  екрані  з`являється  зображення  півника. 

Діти, подивіться, хто  це?   (відповіді  дітей).

Муз.керівник:   Він  закричав  на  весь  голос:  «Ку-ку-рі-ку! Я  головний  співак!» .

Співаки  образились  і  замовчали.

Цуценя  сказало: «Гав-гав! Мабуть  ви  не  ходили  до  музичної  школи?

«Ква-ква.. Ви  не  слухали  спів  Соловейка»  - сумно  зітхнуло  Жабеня.

А  Півник  загаласував: «Не  треба  мені  вашої  школи! Я  все  одно співаю  голосніше  за  всіх!»

Муз.керівник:    Але  співати  голосніше  за  всіх  не  означає  співати  красиво.

Правда, діти?! В  хорі  потрібно  співати  дружно, виразно, слухати  один  одного  і  не  виділятися. Давайте  покажемо  Півнику, як  ми  уміємо  співати, може  йому  сподобається  і  він  стане  привітнішим  та  добрішим.

 

                                     Пісня  «Даруйте   добро»    муз. В.Лисенка

 

Муз.керівник:    «Ку-ку-рі-ку!  Як  чудово!» - сказав  Півник. 

«Давайте  всі  дружити, і  робити  один  одному  добро!»

 І  вирішив  зробити  вам  подарунок… Подивіться, яка  гарна  торбинка.

Як  ви  думаєте, що  в  ній?  (музичні  інструменти).

Давайте  пограємо  у  гру  «Оркестр».

Скажіть, діти, а  хто  керує  грою  в  оркестрі?

Діти:  Диригент.

Муз.керівник:  Зараз  ми  за  допомогою  лічилки  оберемо  диригента.

 

                                                       Гра  «Оркестр»   обр. В.Полєвого

 

Муз.керівник:    Ось і  казочці  кінець, а  хто  слухав  молодець! З  того  часу  всі  звірі  і  птахи  полюбили  спів  Соловейка, тому  що  він  співав  з  великим  задоволенням:

 і  весело, і  радісно, і  ніжно.

Муз.керівник:  Молодці, діти, ви  всі  сьогодні  були  старанні! Але  підійшов  час  прощатися. Мені  дуже  сподобалось, як  ви  уважно  і  зосереджено  слухали  музику  та  відчували  її, як  ви  гарно  співали, весело  грали!

А  що  сподобалось  вам?

Діти:   - Мені  сподобався  спів  Соловейка, тому  що  він  співав  високим,

              тоненьким  голосочком.

            - А  я  із  задоволенням  співав  як  жабеня, тому  що  це  цікаво.

            - Мені  було  весело  співати  з  друзями.

            - Мені  сподобалось  грати  на  музичних  інструментах, тому  що  ми  

              створили  справжній  оркестр.

Муз.керівник:  Я  бажаю  вам  усім  співати, як  Соловейки  і  продовжувати  вчитися  грати  на  музичних  інструментах  у  музичній  школі.

1

 

docx
Додано
14 червня 2021
Переглядів
2503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку