20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Сонце- найпотужніше джерело енергії

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу на тему "Сонце -найпотужніше джерело енергії"

Мета:формувати уявлення про роль Сонця в житті на планеті; довести, що Сонце —

найголовніше джерело енергії на Землі; наголосити на необхідності економного

використання природних ресурсів; розвивати уяву, мислення, фантазію учнів;

формувати інформаційно-комунікаційну компетентність, зв'язне мовлення;

виховувати прагнення буги здоровим і сильним, піклуватися про планету.

Перегляд файлу

 

Тема:Сонце — найпотужніше джерело енергії.

Мета: формувати уявлення про роль Сонця в житті на планеті; довести, що Сонце —

            найголовніше джерело енергії на Землі; наголосити на необхідності економного

            використання природних ресурсів; розвивати уяву, мислення, фантазію учнів;

            формувати інформаційно-комунікаційну компетентність, зв'язне мовлення;

            виховувати прагнення буги здоровим і сильним, піклуватися про планету.

Обладнання: демонстраційний матеріал — м'яка іграшка «Сонечко»; роздавальний

                         матеріал — картка з текстом для опрацювання (одна на парту); силуетні

                         зображення сонечка

маски Фіксиків.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Урок розпочинається в колі.

(Учитель тримає в руках невеличку м’яку іграшку «Сонечка»)

Я всміхаюсь сонечку:

«Здрастуй, золоте!»

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику –

«Лийся, мов з відра!»

Друзям усміхаюся –

Зичу їм добра

-Я хочу подарувати вам урок – теплий, ясний, радісний, як це сонечко. Передайте його по колу і візьміть частку тепла.

-Які почуття у вас виникають, коли ви отримуєте подарунок?   (Приємні, радісні, вдячність…)

-Я хочу, щоб з таким настроєм ви отримали нові знання!

Діти сідають за парти.                                                                        

2.  Прихід героя із мультфильма « Фіксики»

Дім-Дімич:

-Добрий день, діти! Ви певно мене впізнали! Я – Дім- Дімич. Мої друзі Фіксіки сказали мені, що у вас сьогодні незвичний урок природознавства. У мене завжди є багато запитань. Чи дозволите ви мені бути присутнім на уроці?

 ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Фенологічні спостереження «Синоптична служба»

  • Яка пора року настала?
  • Який місяць рік закінчується?
  • Який найкоротший місяць року?
  • Як з приходом зими змінюється положення Сонця?

(Сонце взимку знаходиться низько над землею і не нагріває її так, як в інші пори року. Рано темніє, бо дні короткі , а ночі довші.)

  • Яка ж погода сьогодні ?
  • Фіксик-синоптик:
  • Доброго дня, діти. Вас вітає синоптична служба Фіксиків. Ми розповімо вам про погоду за нашим віконечком.

 Отже:

 Сонечко сьогодні нас (не) радує своїми промінчиками, тож, стан неба безхмарний (хмарний) ( змінної хмарності)

 Протягом дня опадів не спостерігається ( опади спостерігаються  у вигляді снігу)

Вітер сильний ( слабкий, )

Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці було тільки сонячно, затишно і тепло.

І пам’ятайте: найважливіша погода у вашому домі! Всього найкращого!

2.Зимові прикмети про Сонце.(дошка)

Сонце блищить,                           а мороз тріщить.

Сонце гріє, сонце сяє —            вся природа воскресає                                                                                   

Взимку сонце,як мачуха              світить, а не гріє.

.2. Гра « Природничий диктант»

  1.                Для руху потрібна …(енергія).
  1.                Прояв енергії – це …(сила).
  2.                Щоб з’явилася енергія у тварин, людей, їм потрібна…(їжа).
  3.                Теплова енергія – це…(вогонь).
  4.                Найбільше паливних корисних копалин на земній кулі... (камяне вугілля)   

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. Інсценізація.

Дім-Дімич: Мені задали розв’язати приклади , але так не хочеться думати. А навіщо думати, якщо є калькулятор…  Дивно, чому він не працює? Мабуть сіли батарейки. Фіксики! Допоможіть!                                                                                        

Сімка: Що Дім-Дімич, не можеш зрозуміти  куди батарейку вставляти! Хі –хі –хі!  Немає там ніякої батарейки.

Дім-Дімич: Як це немає? А звідкіля калькулятор електрику бере?

Нолик : Сьогодні ми спробуємо про це дізнатися і тобі розказати.

ІV.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

1.Загадка.

Світ обігріває,

Втоми не знає,

Посміхається в віконце,

А звуть його всі … (сонце)

  • Чому про Сонце говорять «привітне»?
  • Кому потрібно сонечко для життя? (Рослинам, тваринам, людям)
  • Що дає Сонце живим організмам? (Світло, тепло)

2.Гра  «Дешифрувальники»

- Розшифруйте фразу і ви узнаєте тему нашого уроку.

цеСон – понайнішетуж реджело егіїнер

(Сонце – найпотужніше джерело енергії)                                                                                                                                                                   

V. Повторення раніше вивченого матеріалу.

1. Бесіда.

- Що ви знаєте про сонце?

- Коли Сонце світить і гріє найдужче (в яку пору року і протягом дня)

- Що Сонце посилає нам щодня?

2.«Довідкове бюро» Повідомлення Фіксиків

1. Люди рано зрозуміли, що Сонце — головне джерело усього життя на Землі,— воно дає тепло і світло, а без Сонця на Землю приходить ніч та холод.

2.Людина, як і вся природа, залежить від Сонця, без нього немає життя на Землі. Вірили, що на ніч Сонце йде спочивати й лягає в море, звідки встає вранці викупане й свіже.

3.А ще Сонце називали оком Божим, або обличчям Бога. Недарма в давні часи поклонялися Сонцю; як богу. Від Сонця залежить наш настрій і самопочуття. У сонячний день хочеться жити, навіть коли на душі сумно, у похмурий — і радість не в радість.

 

VІ. Фізхвилинка                                                                                                                  

VІ І. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.Розповідь учителя

Потужну енергію мають і вітер, і вода, і Сонце. Однак Сонце — головне в цьому списку. Адже сонячна енергія є джерелом енергії вітру, води, тепла морів, живих організмів.

Завдяки Сонцю:

Рухаються хмари

Утворюється вітер

Змінюється температура

Ідуть дощі

З'являється веселка                                                                                                

  • Яку роль має сонячне тепло і світло для тварин, рослин і людей?

2.Робота з підручником

    Здавна люди мріяли використовувати енергію Сонця безпосередньо, не вирубуючи та не спалюючи лісів. Прочитайте в підручнику(с. 63), який спосіб «збору» енергії винайшли люди. (Учні читають текст про сонячні батареї.)

3.Усвідомлення прочитаного.

- Як же енергія Сонця потрапила в кам’яне вугілля?(утрворилися з решток давніх організмів)

- Де були побудовані перші сонячні батареї?(Франція)

3.Уривок з мультфільму Фіксики (що таке сонячні батареї)

4. Цікавинки.

Де на Миколаївщині встановленно сонячні батареї.

Наприклад:

  • В селищі Гороховка на території Вітовського району ;
  • Напрямок Миколаїв Одесса;
  • Також жителі Миколаєва теж встановлюють сонячні батареї,ось наприклад навпроти будинку творчості «Промінь»
  1. Робота з підручником. ( с. 64)
  1. Критичне читання  «Система позначок»

Опрацюйте текст підручника зі слів «Енергію Сонця використовують…». Зробіть олівцем позначки на полях : «+» -  знаю, «-« - не знаю, «!» -  викликало інтерес .

- Що в тексті  для вас було знайомим?

- Що вас зацікавило?

3.Вправа « Познач послідовність»

  • Як енергія переходить з одного виду в інший?

  

 

VІІІ .ОСМИСЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ

Чи добре ми засвоїли матеріал, перевіримо виконавши 

Я задаю запиитання а ви відповідаєте

1. Сонячні промені несуть на Землю:

А) темряву;

Б) красу;

В) світло і тепло.    

2. Найпотужнішим джерелом енергії на Землі є:

А)Місяць;

Б)Сонце;

В) вода.

3. Сонячна енергія  :

А)дорого коштує;

Б) безкоштовна;                              

4. Батьківщиною сонячних батарей є:

А) Німеччина;

Б) Франція;

Г) Україна.

 

IX. РЕФЛЕКСІЯ.  ПІДСУМОК УРОКУ.

 Бесіда

  1. Чому Сонце називають найпотужнішим джерелом енергії?
  2. У якій країні вперше почали виготовляти сонячні батареї?
  3. Як сонячна енергія перетворюється на інші види енергії.
  4. Тестова перевірка
  5. (Гра"Так чи ні")
  6. 1.Людям дає тепло.(+)
  7. 2.Без сонця цвітуть квіти.(-)
  8. 3.Не треба тепло вдягатися.(+)
  9. 4.Коли багато сонця,ми дуже часто хворіємо на простудні захворювання.(-)
  10. 5.Достигають овочі і фрукти.(+)
  11. 6.Від сонця тане сніг.(+)
  12. 7.Можна 10 годин перебувати на сонці.(-)
  13. 8.Від сонця можуть бути лісові пожежі.(-)
  14. 9.Була б темрява на Землі.(-)
  15. 10.Звірі люблять сонце.(+)
  16. 11.Можна отримати сонячний удар.(+)
  17. 12.Птахи відлітають,коли почне краще гріти сонце.(-)

Вправа «Сонячний настрій»

Візьміть паперові сонечка, прочитайте на звороті побажання.

 «Посилаю вам свої промені з теплом і любов’ю, щоб усі діти були здоровими, сильними, розумними слухняними!»

Домалюйте сонечко так, щоб показати свій настрій.

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1. Опрацювати статтю підручника « Сонце – найпотужніше джерело енергії»

2. Знайти цікавинки про сонячні батареї, сонячні електростанції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку