20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Гірські породи. Корисні копалини"

Про матеріал

Метою даного уроку є ознайомити з елементарними поняттями гірські породи, корисні копалини (горючі, рудні, нерудні); сформувати уявлення про значення гірських порід у природі і цінність для людей; формувати уміння розрізняти тверді, рідкі й газоподібні корисні копалини, окремо горючі, рудні, нерудні; розвивати уяву, мовлення, спостережливість; виховувати повагу один до одного, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема. Гірські породи. Корисні копалини.

Мета: ознайомити з елементарними поняттями  гірські породи, корисні копалини (горючі, рудні, нерудні); сформувати уявлення про значення гірських порід у природі і цінність для людей; формувати уміння розрізняти тверді, рідкі й газоподібні корисні копалини, окремо горючі, рудні, нерудні; розвивати уяву, мовлення, спостережливість; виховувати повагу один до одного, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: усний журнал.

Обладнання:усний журнал, картки для гри «Що зайве», 4 картки для індивідуальної роботи,  кросворд, тест, колекція корисних  копалин, картка для роботи в групах, банки з водою, пазли, сигнальні картки(зелений, синій, червоний кружечок), слова-блискавки з назвами корисних копалин, малюнок берізки, листочки березові.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Ось дзвінок сигнал подав –

До роботи час настав.

От і ми часу не гаймо,

Урок свій починаймо.

  • Сьогодні на уроці ми прочитаємо і ознайомимося з новим випуском журналу «Цікавий світ природи»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Сторінка «Погода у рідному краї».

  1. Хвилинка спостережень.
  • Які ви знаєте  прикмети про жовтень?
  • Осінь бідна на гриби, то зима буде багата на сніг і мороз.
  • Як до середини жовтня з беріз не осипалося листя – сніг ляже пізно.
  • Багато жолудів – на холодну зиму і врожайне літо.
  1. Перевірка вивченого матеріалу.

Сторінка «Цікаві завдання для природолюбів».

А) Гра «Що зайве» і чому?

Сонце, місяць, зорі, береза, ґрунт.

Липа, калина, зоря, соловей, єнот.

Морква, телефон, стіл, книга, сорочка.

Пара, кефір, туман, газ.

Олія, молоко, оцет, повітря.

Сік, залізо, лід, олівець.

Б) 4 учнів працюють з індивідуальними картками.

Сторінка «Кросворд ».

В) Розгадування кросворда.

  1. Атмосферні опади  у вигляді кульок, що складаються з кристаликів льоду.
  2. Природний супутник Землі у Сонячній системі.
  3. Прилад для вимірювання температури повітря.
  4. Що освітлює й обігріває Землю?
  5. Він потрібен для дихання живим організмам.
  6. Гори,які розташовані на заході України.
  7. Територія, де заборонена людська діяльність і охороняються рослини і тварини.

 

 

1.Г

Р

А

 

Д

2

І

С

Я

Ц

Ь

3. Т

Е

Р

М

О

М

Е

Т

Р

4.С

 

О

Н

Ц

Е

5. К

И

С

Е

Н

Ь

6.К

А

Р

П

А

Т

И

7.З

А

П

О

В

І

Д

Н

И

К

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сторінка «Новинка ».   (Діти ознайомляться з термінами: гірські породи, корисні копалини, горючі, рудні, нерудні, родовище, кар’єр, свердловина, шахта.)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Сторінка «Будеш книги читати, будеш все знати».  

1. Опрацювання матеріалу у підручнику на с.98-101.

Сторінка «Тест».  

2. Тестування по прочитаному.

1.  Природні тіла, які знаходяться в Землі або на її поверхні – це:

а) молекули; б) корисні копалини; в) гірські породи.

2. Гірські породи, які люди видобувають у природі і використовують у своєму житті – це:

а) гірські породи;  б) корисні копалини;  в) опади.

3. Усі корисні копалини поділяються на:

а) холодні і теплі; б) світлі і темні;  в) рудні, нерудні, горючі.

4. Копалини, які добре горять і виділяють багато тепла – це:

а) нерудні;   б) горючі;  в) рудні.

5. Корисні копалини, які видобувають і використовують без переробки  - це:

а) рудні;  б) нерудні;  в) горючі.

6. Залізна руда, мідна руда, алюмінієва руда – це:

а) горючі;  б) нерудні;  в) рудні.

7. Місце, де залягає багато корисної копалини називається:

а) морем;  б) родовищем;  в) свердловиною.

3.Робота в парах.  Взаємоперевірка тесту.

1. В   4. Б   7. Б

2. Б   5. Б

3. В   6. В

Сторінка «Геологи.».  

3.Робота в групах. Практична робота. Дослідження властивостей корисних копалин.             

І група – торф, ІІ  – кам’яне вугілля, ІІІ  – нафта, ІV – нафта, V – крейда,

VІ –  залізна руда.

(Кожна група отримує корисну копалину, посудину з водою, картку-план визначення властивостей корисної копалини).

Картка-план

1. Корисна копалина - __________.

2.Стан (твердий, рідкий, газоподібний).

3. Блиск: є, немає.

4. Крихка, не крихка.

5. Легша чи важча за воду.

6. Розчинна чи нерозчинна.

7. Горить, не горить.

8. Рудна, нерудна, горюча.

 

4. Представлення своїх досліджень.

ІV. Фізкультхвилинка.

Сторінка «Розваги.».  

V. Узагальнення та систематизація знань .

Сторінка «Завдання від мудрої сови.».  

1. Робота в групах.  Гра «Склади пазли». Про використання корисних копалин у житті людини.

2. Гра «Мовчанка».

Вчитель показує назву корисної копалини, а діти піднімають сигнальну картку певного кольору -           - горюча,           - рудна,              - нерудна.

V. Підсумок уроку

1. Закінчи речення.

На уроці я … .

Корисні копалини бувають … .   

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\image012.jpgКорисні копалини потрібно … .

2. Дерево вражень –

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\f_15683347.jpg- урок мені сподобався;

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\f_15683347.jpg- на уроці мені було не цікаво

1

 

doc
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку