Виховна година для 2 класу на тему:
«Сонце, земля, повітря, та вода – наші найкращі друзі»
Мета: Узагальнити значення учнів про навколишнє середовище у святковій театралізованій формі. Закріпити розуміння взаємозв’язків у природі. Викликати бажання турбуватися про довкілля, примножувати його багатства. Розвивати творчу діяльність, пізнавальну активність молодших школярів. Виховувати любов до рідного краю, почуття прекрасного у довкіллі.
Обладнання: Виставка малюнків, вислови про природу, реквізити, презентація.
ЛЕСИК: Добрий день, любі друзі.
УЛЯНКА : Добрий день.
ЛЕСИК :Я- Лесик.
УЛЯНКА : А я Улянка.
ЛЕСИК .Сьогодні ми з вами разом будемо мандрувати чудовою країною Довкілля.
УЛЯНКА. А чи знаєте ви, що таке довкілля?
ЛЕСИК. Про це вам допоможуть дізнатися наші друзі.
Це пташки і звірі,
Сонечко веселе,
Що сміється мило.
2-й учень. Це річки , озера,
Це рослини, люди,
Це все-все, що бачим
Ми навколо, всюди.
3-й учень. Довкілля повітря, землі і води-
Це все на уроці вивичаєте ви.
То ж скоріше поспішайте,
І навколо все вивчайте.
ЛЕСИК. Що таке довкілля ви дізналися, а тепер почнемо наші мандри піснею
( Лунає пісня про природу)
УЛЯНКА. Наша країна Довкілля- чарівна країна. Все, що навколо нас у нашій країні, може розмовляти. Ось зустрілися Сонечко, Земля, Вода і Повітря і давай вирішувати: хто ж найголовніший?
Сонце. Я – Сонце. Я найголовніше! Без мене завжди була б темрява, не росли б квіти і було б холодно.
Земля. Ні! Найголовніша я- Земля. Я даю життя рослинам, тваринам, людям.
Вода. А я вважаю, що найголовніша я- Вода. Без мене не можуть жити всі живі істоти.
Повітря. Друзі, а я- Повітря! Повітрям дихають всі- всі. Навіть хвилину не дихати важко.
ЛЕСИК. Любі друзі! Не сперечайтеся. Всі ви створюєте умови для життя, без вас живі істоти не змогли б існувати. Тому і сонце, і Земля, і Вода, і Повітря- є однаково важливими.
А з цього приводу послухайте розмову берізоньки з дубом.
Учень. Ой, хвалилася берізонька.
Береза. На мені кора та біленька,
На мені листя та широке,
На мені гілля та високе.
Учень. Ой,як обізветься зелений дубок.
Дуб. Ой, не хвалися ти, берізонько,
Не ти свою кору вибілила,
Не ти своє листя широчила,
Не ти своє гілля височила.
Вибілило кору та ясне сонечко,
Широчив листя та буйний вітер,
Височив гілля та дрібен дощик.
УЛЯНКА. А чи знаєте ви, любі друзі, що у довкіллі все пов’язано? Довкілля не може існувати без зв язку у ньому.
Зв язки у довкіллі.
Пригріло сонечко, пішов дощик,зазеленіли весною плодові дерева і з явилися перші квіти. Прилетіли бджілки істи пилок квітів, бо без них не з являться ні яблучка, ні грушки на деревах.
Влітку приповзла гусінь поласувати яблучками, але тут прилетіли пташки рятувати плоди і з їли комах. Прийшла кицюня, яка бажає з їсти пташку. Та тут прибіг песик і налякав кицю і почав оберігати мешканців саду.
УЛЯНКА. Друзі, мешканці Довкілля дуже цікаві! За їхньою поведінкою можна прогнозувати погоду. Ось послухайте народні прикмети.
-Якщо риби вискакують зводи та ловлять комах- буде сонячно.
-Якщо ворон літає високо- буде сонячна спекотна погода.
-Горобці збираються на землі, купаються у піску, цвірінькають влітку – до дощу.
-Якщо комашня в ється навкруги- буде гарна погода, якщо лізе в обличчя, буде дощ.
Вчитель. Діти, на уроках ви будете не тілтки вивчати багато цікавого про природу. Але й малюватимете, складатимете казки. Зараз ми послухаємо казки, які ви склали.
Хлопчина та птахи.
Автор. У невеличкому селі був гарний садок. У якому росло багато дерев. У цей садок прилітали різні птахи: і горобці, і синиці, і шпаки, і голуби. Але одного разу прийшов хлопчик з рогаткою і почав стріляти по пташках. Пташки почали прохати хлопчика
Пташки. Хлопчику, не ображай нас.
Хлопчик. Ой, пташки,та навіщо ви потрібні? Що захочу, те й буду робити.
Пташки. Ну що ж, полетіли в інший сад. Бо туту нам спокою не буде.
Автор. Полетіли пташки, і сад залишився без захисту. Відразу почала сповзати гусінь, жуки-короїди, тля. Садок почав гинути. Прийшов хлопчик і побачив все це.
Хлопчик. Що ж я накоїв? Треба скоріше вибачитися перед пташками, щоб вони повернулися до рідного саду.
Пташечки, вибачте мені будь ласка.Я більше не буду вас ображати, повертайтеся скоріше у садок. Врятуйте його.
Пташки. Добре.
Автор. Після повернення пташок сад почав знову оживати. Діти, не ображайте пташок, це наші друзі.
1-й учень. Любі дорослі,любі діти,
Нашу природу вмійте любити!
2-й учень. В полі, у лісі, над яром-
Квіти, дерева і трави…
Цвіту не вирви задаром,
Гілеи не втни для забави.
3-й учень. Оберігайте ж повсюди.
Шлях і стежиночку в гаї.
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
4-й учень. Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігайте всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.
-Любі, друзі! Прийшов час завершувати наші мандри країною довкілля. Але світ Довкілля-безмежний. У ньому ще є безліч чудових, прекрасних, невідомих для вас явищ, створінь. Спостерігайте за Довкіллям, любіть природу, милуйтеся нею, бережіть її. До нових зустрічей у країні Довкілля!