Урок спряє знайомству учнів з історією створення, поняттями та послугами,
службами Інтернету, веб-сторінками, веб-серверами, зі службою WWW;
розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до історії
людства, досягнень у науці та техніці, взаємоповагу та взаємодопомогу.
Підготувала
вчитель Подольська О.В
Нестеровецької ЗОШ
Дунаєвецького р-ну
Урок № 12
ТЕМА. Що таке Інтернет
МЕТА: познайомити учнів з історією створення, поняттями та послугами,
службами Інтернету, веб-сторінками, веб-серверами, зі службою WWW;
розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до історії
людства, досягнень у науці та техніці, взаємоповагу та взаємодопомогу.
Обладнання: зображення павучка, срібні нитки
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1. Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля парти станем чемно –
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі.
Сядемо рівненько на місця свої.
2. – Допоможемо сьогодні павучку Інетику сплести хатинку-павутинку: кожне правильно виконане завдання добавить срібну ниточку до павутини Інета. Чим старанніше працюватимете на уроці, тим кращою буде павутинка.
ІІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі
Гра «Так. Ні»
Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі.
2. Розвязування логічного завдання
Одного разу друзі павучка Інета Кіт та Кролик домовилися разом погуляти. Вони домовилися, що Кіт зайде за Кроликом та зустріне його біля виходу. Кролик жив у норі під пагорбом, з якого дуже добре було видно всю місцевість. Та Кіт згадав, що з будинку Кролика не один, а цілих три виходи. Біля якого з них чекати друга — він забув. Кролик може вийти, не побачивши друга, образитися та піти геть. Що робити Коту?
Відповідь. 1. Кіт може залишити записки біля двох виходів про те, що він чекає Кролика біля третього виходу. 2. Кіт може встати на верхівці пагорба та, побачивши, з якого виходу вийде Кролик, спуститися туди. 3. Можливий інший варіант.
- Як міг вчинити Кіт, якби жив у сучасних умовах та мав би сучасні пристрої (наприклад, комп’ютер)?
3. «Мозковий штурм»
* - Що таке комп’ютерна мережа?
* - Для чого призначені комп’ютерні мережі?
* - Які є види комп’ютерних мереж?
4. Хвилинка відпочинку
Нумо, нумо, школярі, час вставати
Та хвилинку-веселинку розпочати!
Ми навшпиньки піднялися – вдих зробили.
І у сонця , і в небес просим сили.
Повернемось до вікна, усміхнемось.
Ніжності і доброти наберемось.
Відпочинем, друзі, разом доволі
І від радості заплещемо в долоні
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми і завдань уроку
2. Розповідь вчителя
- Інтернет – це глобальна всесвітня мережа, яка з’єднує комп’ютери по всьому світу. Завдяки Інтернету люди отримали доступ до величезного обсягу інформації; навіть перебуваючи в різних куточках планети, вони можуть вільно спілкуватися, швидко обмінюватися текстами, зображеннями тощо.
Чисельність користувачів Інтернету стрімко зростає з кожним роком і становить приблизно двадцять вісім мільйонів людей. Внаслідок чого виникає питання, чим же приваблює Інтернет людей?
Інформація - це ще не все, що може дати нам Інтернет.
Слово mail в перекладі з англійської означає пошта. Інтернет дає нам можливість користуватися електронною поштою. Працює вона значно швидше, ніж звичайна. На одному з наступних уроків ми навчимося нею користуватися.
Крім електронної пошти Інтернет дає нам й інші можливості спілкуватися. Chat в перекладі з англійської позначає розмова, бесіда. Спеціальні програми дають нам можливість вести бесіду з будь-яким співбесідником у будь-якому куточку земної кулі миттєво. Ввівши текст, ти натискаєш кнопку і … твоє повідомлення вже на екрані твого співрозмовника. Таке спілкування називається on-line.
3. Робота з підручником
а) – Прочитати вірш (с.57), дати відповідь на запитання
б) Пояснення вчителя про створення Інтернету на основі матеріалу підручника (с.58).
в) Рубрика «Цікавинка»
День народження Інтернету
г) Самостійне опрацювання матеріалу про служби Інтернету
Вправа «Словничок»
3. Практичне завдання
- З’ясувати призначення та можливості мережі Інтернет
4. Робота з комп’ютером
З’ясуdати, як можна використовувати Інтернет у навчанні, побуті, під час дозвілля. Чітко сформулювати висновок.
5.Релаксаційна пауза
«Голова і плечі»
Учасники в парах , заплющивши очі, знаходять і обережно торкаються тих частин тіла, про які йдеться у віршику:
Голова і плечі,
п’яточки, животик,
П’явочки, животик,
Голова і плечі,
п’яточки, животик,
Очі, вушка, носик,
щічки, шийка, ротик.
ІV. ЗАРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виконання логічного завдання №5, с.61.
2. Робота в групах.
Гра «Кольорові кружечки».
Клас ділиться на три групи, кожна з них обирає колір шляхом жеребкування: червоний, синій і зелений. А потім відповідно до кольору кружечка готують коротеньке повідомлення на питання відповідного кольору(с.61)
V ПІДСУМОК УРОКУ
1. Релаксація
- Урок я пропоную завершити такими висловлюваннями …
- Сьогодні на уроці я дізнався …
- Сьогодні на уроці я повторив …
- Сьогодні на уроці я навчився …
- Мені сподобалося …
- Я не зрозумів…
2. – А тепер давайте поглянемо на хатинку-павутинку нашого Інета. Чи подобається вам? Як ви гадаєте, чи сподобалася вона павучку?
Що вам нагадує ця павутинка?
VІ. ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ.
- З’ясуй, чи підключені до Інтернету комп’ютери в твоїй школі, в тебе вдома. Якщо так, то визнач, за допомогою якого виду зв’язку