Специфіка виховної роботи з підлітками в закладах опіки і піклування

Про матеріал
В рамках розгляду проблеми подолання важковиховуваності підлітків не можна забувати, що в умовах гострої соціально-економічної кризи продовжує існувати найбільш уразлива категорія дітей, а саме діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Держава взяла на себе обов’язки опікуна над цією незахищеною групою, створивши заклади опіки і піклування
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Специфіка виховної роботи з підлітками в закладах опіки і піклуванняІрина Шатохіна

Номер слайду 2

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИВ рамках розгляду проблеми подолання важковиховуваності підлітків не можна забувати, що в умовах гострої соціально-економічної кризи продовжує існувати найбільш уразлива категорія дітей, а саме діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування. Держава взяла на себе обов’язки опікуна над цією незахищеною групою, створивши заклади опіки і піклування:

Номер слайду 3

Чим раніше припиняється негативний вплив неблагополучних батьків на дитину, тим меншої шкоди він наносить психічному і фізичному розвитку. Є очевидним і беззаперечним той факт, що одна із найскладніших проблем, з якою працюють педагоги закладів опіки і піклування - подолання важковиховуваності. Ситуація в останній час ускладняється тим, що дитину залишають в неблагополучній сім’ї до підліткового віку, покладаючи обов'язки по перевихованню батьків на працівників соціальних служб. Дослідження підтверджують, що материнська, сенсорна, емоційна депривації, характерні для дітей з дитячих будинків, мають найпотужніший негативний вплив. Але дитина, яка тривалий час знаходиться у складних життєвих обставинах, набуває негативного життєвого досвіду. З власного досвіду можу стверджувати, що більшість підлітків, які з дошкільного віку виховувались в дитячому будинку, не є важковиховуваними. Вони мають почуття довіри до дорослих, їх психічний розвиток відповідає віку. Майже у всіх нормальний рівень навчальних успіхів. Не схильні до порушень норм та правил поведінки, не палять, не мають досвіду ранніх статевих відношень, не вживають алкогольні та енергетичні напої. АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

Номер слайду 4

Негативний життєвий досвід який обумовлює проблеми виховання підлітків поза сім’єю

Номер слайду 5

Характерні відхилення, які зумовлюють важковиховуваність:

Номер слайду 6

Труднощі у вихованні підлітків поза родиною

Номер слайду 7

Напрямки роботи з важковиховуваними підлітками

Номер слайду 8

Реалізація напрямків можлива, якщо педагог:

Номер слайду 9

Слід пам’ятати, що негативна поведінка не є природженою, а є наслідком негативних обставин.  Лише в умовах безпеки, довіри, підтримки, прийняття та допомоги можливі позитивні зміни в характері підлітка.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку