„Спілкуємось без конфліктів” Тренінг для педагогів

Про матеріал
Мета: опанування педагогами прийомів ефективного спілкування через ігрові методи та техніку активного слухання. Завдання : розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування, відпрацювання навичок розуміння себе та інших людей, набуття навичок активного слухання, активізація процесу самопізнання та самоактуалізації, розширення діапазону творчих здібностей.
Перегляд файлу

„Спілкуємось без конфліктів”

Тренінг для педагогів

 

Мета: опанування педагогами прийомів ефективного спілкування через ігрові методи та техніку активного слухання.

 

Завдання : розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування, відпрацювання навичок розуміння себе та інших людей, набуття навичок активного слухання, активізація процесу самопізнання та самоактуалізації, розширення діапазону творчих здібностей.

 

Кількість учасників : 10-15 осіб

Час проведення: 2-3 години

 

Обладнання: маркери, папір, дошка, крейда, бланки методики на визначення уміння слухати, роздатковий матеріал „типові прийоми слухання”.

 

Хід заняття.

 

  1. Знайомство. (5хв)
  2. Оголошення теми та мети заняття.(5хв)
  3. Очікування від заняття. „Дерево змін”(10хв)
  4. Прийняття правил роботи в групі.(5хв)
  5. Інформування:  Що таке спілкування?(5хв)

Спілкування людей між собою – надзвичайно складний процес. Неефективність у спілкуванні може бути повязана з повною або частковою відсутністю певного комунікативного уміння. Труднощі, які виникають у спілкуванні у певній ситуації, можуть бути спричинені недостатнім самоконтролем, наприклад через вміння справитися з перевантаженням, імпульсивністю , агресією, тощо. Чи можна навчитися спілкуватися, використовуючи лише свій власний досвід? Так, це можна зробити за допомогою гри. Гра – це модель життєвої ситуації, зокрема спілкування, у процесі якого людина набуває  певного досвіду. До того ж, роблячи помилки в ігровій ситуації спілкування , людина не відчуває відповідальності, а в реальному житті – так. Це дає змогу більше пробувати, шукати ефективні форми взаємодії і не боятися „поразки”.

 

  1. Вправа „Візуальне відчуття”(10 хв)

 Мета: удосконалення перцептивних навичок сприйняття і представлення один одного.

Хід вправи: усі сідають колом. Подивіться уважно один одному в обличчя. Через 2-3 хвилини закрийте очі і уявіть обличчя інших учасників групи. Зафіксуйте впродовж 1-2 хвилин ті обличчя які найбільше запамяталися. Обговорення: які обличчя найбільше запамяталися, чому, що сприяло кращому запамятовуванню.

 

  1. Вправа „ Через скло”(15хв)

Мета: встановлення взаєморозуміння партнерів по спілкуванню на невербальному рівні.

Хід вправи. Один учасник пропонує текст, записуючи його на папір, але передає його жестами, ніби через скло.Учасники групи називають те, що вони зрозуміли. Ступінь збігу переданого й записаного тексту свідчить про уміння встановлювати контакт.

 

  1. Вправа „ Рух по колу”(10хв)

Мета: удосконалення навичок координації та взаємодії на психомоторному рівні, розвиток уяви та емпатії.

Хід вправи: усі сідають в коло. Одинз учасників групи починає діяти з уявним предметом так, щоб інший міг продовжити дію. Сусід повторює його дію і продовжує вправу. Так предмет по колу обходить усіх учасників і повертається до першого гравця, той називає переданий йому предмет. Кожен з учасників називає той предмет, який він передавав. Після обговорення вправа повторюється ще раз.

 

  1. Інформування „Успіх у спілкуванні”(5хв)

Численні дослідження показують, що успіх людини , яка працює у сфері постійного спілкування , на 80% залежить від її комунікативної компетентності.

Непродуктивність у спілкуванні може бути повязана з відсутністю комунікативних навичок спілкування, з труднощами їх практичної реалізації (втома, неуважність, умови діяльності, особливості ситуації) . Можна виділити такі невербальні канали комунікації: очі і контакт за допомогою погляду, обличчя і його експресія, жести, пози, тактильні відчуття, дистанція під час спілкування.

 

  1.  Методика на визначення уміння слухати.(10хв)

Дайте відповіді „так” чи „ні” на запитання:

  1. чи терпляче ви чекаєте, поки інший закінчить говорити і дасть вам можливість висловитися?
  2. Чи поспішаєте ви прийняти рішення до того, як зрозумієте сутність проблеми?
  3. Чи слухаєте ви лише те, що вам подобається?
  4. Чи заважають вам слухати спаврозмовника ваші емоції?
  5. Чи відволікаєтеся ви, коли співрозмовник висловлює свої емоції?
  6. Чи запамятовуєте ви замість основних моментів бесіди якісь несуттєві?
  7. Чи заважають вам упередження сприймати інформацію?
  8. Чи припиняєте ви слухати співрозмовника, коли виникають труднощі в розумінні його думки?
  9. Чи займаєте ви негативну позицію стосовно співрозмовника?
  10. Чи завжди ви слухаєте співрозмовника?
  11. Чи ставите себе на місце того, хто говорить, щоб зрозуміти, що змусило співрозмовника говорити саме так?
  12. Чи берете ви до уваги той факт, що у вас із співрозмовником можуть бути різні погляди на предмет обговорення?
  13. Чи припускаєте, що у вас і вашого співрозмовника можуть бути різне розуміння змісту уживаних слів?
  14. Чи намагаєтеся ви зрозуміти причини суперечки, наприклад, різні точки зору, постановка питання?
  15. Чи уникаєте ви погляду співрозмовника під час бесіди?
  16. Чи виникає у вас бажання перервати співрозмовника у бесіді і вставити своє слово за нього, випередити його з висновками?

Обговорення. Використовувати „типові прийоми слухання”

 

  1. Вправа „Диспут”(20 хв)

Мета: відпрацювання навичок активного слухання.

Хід вправи: учасники поділяються на 2 команди. За допомогою жереба зясовують, яка команда яку позицію займатиме стосовно певного питання ( прибічники засмаги, паління, роздільне харчування тощо). Члени команд по черзі висловлюють аргументи на користь певної точки зору. Обовязковою  вимогою для учасників гри є підтримка думок суперників і розуміння аргументації. У процесі диспуту той з членів команди, чия черга висловляватися наступним, повинен реагувати , використовуючи прийома активного слухання, ставити уточнювальні запитання, якщо зміст аргументації недостатній, можна використовувати парафраз . Аргументи на користь своєї команди можна висловлювати лише після того, як той, хто виступає, просигналізує, що його зрозуміли правильно (кивок головою).

Ведучий стежить за виступами і за тим, щоб учасники диспуту підтримували висловлювання, використовуючи при цьому відповідні реакції. Можна давати пояснення типу „ так, ви мене зрозуміли правильно”, при цьомуповторивши слова співрозмовника, і переконавшись в правильності розуміння висловленої думки. Ведучий намагається застерегти учасників диспуту від спроб продовжувати і розвивати думки співрозмовника, приписуючи йому не його слова. Обговорення .

 

  1. Вправа „Карусель(15хв)

Мета: формування навичок швидкого реагування під час вступу в контакт, розвиток емпатії та рефлексії в процесі навчання.

Хід вправи: група ділиться на 2 і шикуються у 2 кола, зовнішнє і внутрішнє, обличчям один до одного. На кожне окреме завдання (ситуацію зустрічі) потрібно швидко вступити в контакт, підтримати розмову і завершити зустріч. З кожною новою ситуацією іде обмін партнерами (рухається зовнішнє коло).

  • Перед вами людина, яку ви добре знаєте, але досить довго не бачились. Ви раді цій зустрічі...
  • Перед вами незнайома людина. Познайомтесь з нею...
  • Перед вами маленька дитина, вона чогось злякалася. Підійдіть і заспокойте її .
  • Після тривалої розлуки ви зустрічаєте кохану людину, ви дуже раді зустрічі...

Час встановлення контакту 3-4 хвилини. Потім  ведучий дає сигнал і коло рухається.

 

  1. Підведення підсумків заняття, обмін враженнями.(10хв)
  2. Прощання „Посмішка по колу” (5хв)
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
7 травня 2019
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку