Тема: Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Дитинство письменника. Художня розповідь про Федька, його життя, стосунки з однолітками. М е т а у р о к у з урахуванням індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з ООП:-Формувати уявлення про твір та автора. Продовжувати вчити ілюструвати прослуханий твір з опорою на шаблон (розвиток пізнавальної діяльності). Відпрацювати вміння: усвідомлює, що автор – це людина, яка написала твір; у неї є ім’я, прізвище та ін.-Розвивати зорове сприймання слів (розвиток пізнавальної діяльності). Відпрацювати вміння: за завданням учителя виконує вправу з зорового сприймання слів.-Формувати вміння емоційно реагувати на зміст прослуханого твору, виявляти й усвідомлювати свої почуття (розвиток емоційно-вольової сфери). Відпрацювати вміння: на елементарному рівні розрізняє оповідання за емоційним забарвленням (веселі, сумні). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу засобами інноваційного навчання (з використанням хмарно орієнтованих технологій) з метою формування життєвих компетентностей учнів. Методи, форми і прийоми роботи: робота в групах, колективна; перегляд відеорелаксації, арт-терапія; частково-пошуковий, дослідницький; бесіда; робота з підручником; технології розвитку критичного мислення. Обладнання: підручник, зошит, портрет В. Винниченка, предмети з твору, книжкова виставка творів письменника, візитки твору, плакат «Інформаційне гроно», квітка-схема, ілюстрації до твору, кольоровий пісок, колба, картки з домашнім завданням (2 варіанта), мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер, маркер. Міжпредметні зв’язки: українська мова, образотворче мистецтво, інформатика. З а в д а н н я для асистента вчителя (і н к л ю з и в н а с к л а д о в а): проводити додаткове пояснення учениці з ООП складних моментів уроку, які викликають труднощі;надавати допомогу під час роботи з адаптованими завданнями, корегувати її навчальну діяльність;спостерігати за діяльністю дитини;сприяти закріпленню конкретних умінь, навичок (згідно поставленої мети для учнів класу та для дитини з ООП з урахуванням ІПР)
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хід уроку. Діяльністьасистента вчителяІ. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА 1.1. Привітання1.2. Перевірка готовності Організація робочого місця ТаїсіїДопомога в організації робочого місця Олексію, Данилу. Привернути увагу Таїсії на те, що каже вчитель.ІІ. ЦІЛЕВИЗНАЧЕННЯ І ПЛАНУВАННЯ. Вчитель показує ілюстрації учням класу – асистент вчителя в цей час:по одній ілюстрації викладає перед Таїсією , описуючи її:Ілюстрації викласти в одну лінію перед очима Таїсії.ІІІ. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАПМовна розминка – чистомовка 1.2. Повідомлення теми. Вчитель дає Таїсії роздруковану чистомовку, асистент вчителя:привертає увагу Таїсії, вказує на чистомовку вказівним жестом, читає її, повторюючи темп вчителя.прибрати чистомовку після її прочитання. привертає увагу Таїсії до портрету Володимира Винниченка, вказує на нього вказівним жестом, повторюючи 1-2 рази «це Володимир Винниченко, письменник»
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ4.1. Складання рис характеру Федька за опорними словами4.2. Нове повідомлення. - Вказувати на блок-схему «Образ Федька», промовляти інструкцію «про цього персонажа зараз говорять вчитель та діти, слухай»V. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.5.1. Порівняльна характеристика Федька та Толі 5.2. Читання тексту учнями по ролям.5.3. Фізкульхвилинка5.4. Продовження читання тексту . 5.5. Робота за малюнком у підручнику. Привертає увагу Таїсії до картки «Удаване та справжне в персонажів оповідання « Федько - халамидник»», вказує на неї вказівним жестом. Зачитує слова, що на картці, після чого її прибрати. Звернути увагу Таїсії на підручник, запропонувати відкрити його на сторінці____ (відкрити підручник у разі відмови, байдужості). Після того, як Таїсія отримає від учителя шаблон для ілюстрації, запропонувати їй олівці. Слідкує за емоційним станом Таїсії. Допомогти наклеїти додаткові деталі ілюстрації, які запропоновані вчителем.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ6.1. Робота в парах. Аналіз рис характеру головних героїв6.2. Перевірка роботи в парах, невихований, невдячний.6.3. Робота зі словами-пазлами Роздати картки дітям класу для роботи в парах, надати у разі необхідності додаткову інструкцію учням класу, яким незрозуміло завдання. VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ7.1. Робота з деформованими реченнями (кольорові картки)7.2. Робота з прислів’ям. Роздати картки з частинами речень дітям , надати у разі необхідності додаткову інструкцію учням класу, яким незрозуміло завдання. Допомогти Таїсії завершити роботу з ілюстрацією (малюнком). VІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ8.1. Фронтальна робота8.2. Вправа «Склянка чи серце» Слідкує за емоційним станом Таїсії.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОбов’язкове: самостійно прочитати оповідання В. Винниченко «Федько-халамидник». За бажанням: написати лист-подяку В. Винниченку Допомогти Таїсії записати дом. завдання, перевірити, як з цим впоралися Олексій та Данило. Х. РЕФЛЕКСІЯ Запропонувати Таїсії наклеїти наліпку у вигляді серця, у разі необхідності допомогти.