Урок. Контрольна робота. «Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні та пісні літературного походження, стрілецькі пісні».

Про матеріал
Матеріал уроку дає можливість учителеві виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю й корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати наполегливість, відповідальність, кращі моральні якості.
Перегляд файлу

6 клас. Українська література.

Тема. Контрольна робота. «Вступ. Календарно-обрядові, колискові пісні та пісні літературного походження, стрілецькі пісні».

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю й корекції; розвивати пам’ять,  уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати наполегливість, відповідальність, кращі моральні якості.

Очікувані результати: учні знають різновиди обрядових пісень, призначення й особливості колискових; пояснюють відмінності між народними піснями й піснями літературного походження, відрізняють стрілецькі пісні від інших видів пісень, пояснюють художні особливості пісень, коментують їхній зміст і знаходять типові художні засоби в цих творах.

Теорія літератури: народна пісня, види народних пісень, календарно-обрядова поезія та її різновиди, колискова, пісня-гімн, легенда, молитва.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності здобувачів освіти.

Оголошення теми й мети уроку.

Мета цього уроку – довести собі й усім, що що ви добре засвоїли матеріал про народні календарно-обрядові пісні, народні пісні літературного походження, розумієте їхню специфіку й художні особливості, умієте коментувати й аналізувати пісні, можете висловлювати власні думки та враження від творів, відчувати естетичну насолоду від них. Тож успіхів вам у цьому!

ІІ. Основний зміст роботи.

  1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
  2. Виконання  учнями контрольної роботи. ( Кожна правильна відповідь 1 бал).

ТЕСТ

  1. Про які три великі свята йдеться в народно-обрядовій пісні «Добрий вечір»?

А) Святого Миколая, Меланки, Святого Андрія;

Б) Івана Купала, Трійці, Великодня;

В) Різдво, Святого Василя, Водохреща;

Г) Великодня, Покрови, Спаса.

2. Що, згідно з колисковими піснями, приносить мати дитині з міста, з поля?

А) Три квіточки;

Б) три бублички;

В) три іграшки;

Г) цукерочки.

 

3. Чому плакала дівчина – Україна з народної легенди?

А) Бо їй не дісталося жодних талантів;

Б) бо вона не вміла співати;

В) бо стогне її земля від пролитої крові;

Г) бо її не допускали до Господа.

 

4. З ким порівнюються хлопці-січові стрільці в пісні «Гей, видно село?»

А) З орлами;

Б) з беркутами;

В) із соколами;

Г) з козаками.

 

5. Різновид народних родинно-побутових пісень, що виконуються уповільнено, мають пестливу лексику, - це:

А) Легенди;

Б) колискові;

В) молитви;

Г) стрілецькі пісні.

 

6. Що просила русалка у дівчат в обрядовій пісні « У ржі на межі»?

А) Сорочечку;

Б) віночок;

В) спідничку;

Г) поясочок.

 

7. У якій обрядовій пісні просять щастя-долі не лише для себе, людей, а й для рідної України?

А) «Добрий вечір тобі, пане господарю!»;

Б) «Ой хто, хто Миколая любить»;

В) «Ой весна, весна – днем красна»;

Г) «Ой віку мій, вінку».

 

8. Який художній засіб ужито в такому виразі обрядової пісні « Засівна»:  «Хай дасть нивка по сто кіп, по сто  тисячодин сніп»?

А) Гіперболу;

Б) порівняння;

В) метафору;

Г) епітет.

 

9. До чого закликає О.Кониський  у вірші- пісні «Молитва»?

А) До знань і любові;

Б) до захисту природи;

В) до терпіння та праці;

Г) до боротьби за волю й незалежність.

 

10. Придумана й переказана оповідь про якусь подію, особу, явище, походження назв, що сприймається як достовірна, - це:

А) календарно-обрядова пісня;

Б) колискова;

В) молитва;

Г) легенда.

 

11.Чий твір  узято в основу Державного Гімну України?

А) П.Чубинського;

Б) М.Вербицького;

В) С. Чарнецького;

Г) М.Лисенка.

 

               12. У стрілецьких піснях народ відобразив здебільшого події:

                 А) національно-визвольної боротьби;

                 Б) періоду Запорізької Січі;

                 В) пов’язані з особистим життям січових стрільців;

 Г) Другої світової війни.

 

ІІІ. Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про євшан- зілля.

 

ІV.Інтерактивна вправа «Мікрофон».

- Найскладнішим для мене сьогодні було…

docx
Додано
7 червня 2020
Переглядів
8869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку