«ВІНОЧОК ДОБРОТИ»
Спільне заняття батьків і дітей з елементами тренінгу та арт-терапії
Підготувала та провела: Горова Оксана Петрівна, практичний психолог КЗО «ДНЗ №207» м. Дніпро спільно з вихователем-методистом Веселковою С.Ю.
Цільова аудиторія: батьки та діти молодшої групи «Дзвіночки».
Мета та завдання заходу:
Обладнання: для роботи з батьками - сінельна (волохата) проволока за кількістю учасників, іграшки та різні предмети в мішечку за кількістю учасників, монета номіналом 5 копійок, папір, маркери, ватман, фарби, великий пензлик, стільці, розставлені по колу, фліп-чарт, або дошка, вода в стаканчиках, запис спокійної музики.
Для роботи з дітьми – нарізані на дрібні кусочки трубочки для коктейлю різних кольорів, мотузка, довгий білий папір (типу папір для факсу), фломастери, олівці.
Час проведення: 1 година.
Хід заходу:
І Етап: налаштування.
Вступне слово вихователя-методиста.
Поки психологом ведеться робота з батьками, діти разом з вихователем-методистом виготовляють подарунки для батьків – браслети чи буси з мотузки та дрібних кусочків трубочок коктейлю різних кольорів, потім малюють фломастерами та олівцями на довгому папері спільний малюнок.
Вправа-налаштування «Очі в очі».
Групу батьків поділити по парах. Кожний учасник обирає синельну (волохату) проволоку. Працюють в парах. Завдання – дивлячись очі в очі, один кидає проволочку, інший – повинен її схопити відкритими долонями. Після вдалої спроби, міняються місцями.
Вправа-знайомство «Перша літера мого мені»
Учасники з проволоки виготовляють першу літеру свого імені, потім називають його. Ведучий підсумовує, скільки в группі Тетян, Оль і т.д.
Вправа-вітання «Привітаємось!»
Всім учасникам пропонується встати і привітатися незвичним способом: мізинчиками, ліктями, спинами тощо. Можна провести разом із дітьми. Під час привітання проговорювати слова: «Добрий день! Я … (ім’я)»
Вправа-знайомство «Чим цей предмет на мене схожий»
Всі учасники витягують із мішечка один предмет, розглядають його і називають декілька ознак, чим цей предмет або іграшка на нього схожі. Ведучий допомагає і залучає до допомоги інших учасників.
ІІ Етап. Основний.
Вправа на командоутворення «Орел-решка».
Ведучий ділить групу на дві команди, які вишукуються у дві шеренги обличчям друг до друга. Руки членів команди знаходяться за спинами і з’єднанні між собою. Ведучий пояснює правила гри. Якщо у ведучого монета випала стороною «Решка» , перші гравці передають «сигнал» іншому учаснику команди натисканням руки. Той, хто стоїть останній в команді, отримавши сигнал, повинен швидко зробити позначку маркером на папері (маркер і аркуш паперу один на дів команди). Коли монета випадає стороною «Орел» - сигнал не передається. Після вдалої спроби перший гравець переходить вкінець шеренги. Гра продовжується, поки всі гравці спробують роль першого. Підбиваються підсумки гри.
Арт-вправа «Пензлик по колу»
На фліп-чарті прикріплений лист ватману. На столику стоять фарби і стаканчики з водою.
Учасникам повідомляють умови та завдання наступної вправи: одним великим пензликом, по черзі, мовчки намалювати картину на ватмані.
Під музичний супровід учасники малюють.
Вправа «Вінок дружби»
Всі учасники стоять в коло близько один до одного. Права рука витягнута всередину кола. Кожний учасник бере великий палець сусіда зліва в свій кулак. Таким чином утворюється «вінок». Ведучий говорить наступну фразу: «Вінок дружби» надягаємо на…» І «вінок одягається» на ім’я того кого назвали. Так по черзі вінок надягається на всіх учасників. Можна слово «дружба» замінити на: щастя, успіху, здоров’я, достатку тощо, враховуючи особисті якості та бажання учасників.
ІІІ ЕТАП. Завершальний.
Діти вручають батькам виготовлені браслети чи буси.
Рефлексія.
Ведучий запитує учасників: «Чи справдились ваші очікування від заходу?»
Колективне фото на згадку
Домашнє завдання: намалювати спільно з дитиною малюнок родини. (Згодом оформлюється виставка).
Всі вправи, які були використані під час заняття, були взяті з відвіданих семінарів, тренінгів, курсів підвищення кваліфікації тощо. Тому авторство вправ невідомо.