Тема: фізкультурно-оздоровча година «Колобкові мандри»
Мета: забезпечити активний відпочинок школярів, зміцнювати їх здоров'я; формувати свідоме ставлення до здорового способу життя та систематичних занять фізичними вправами; підвищити розумову та фізичну активність, працездатність; виховувати бажання зміцнювати своє здоров'я та дружні стосунки між учасниками гри.
Місце проведення: спортивний майданчик.
Інвентар: обручі, свисток, казковий герой «Колобок»
Хід спортивного заняття
І. Підготовча частина (10-12хв.)
1. Шикування групи. Привітання.
2. Створення проблемної ситуації. Мотивація навчальної діяльності.
- Добрий день, привітайтесь до гостей. Сьогодні ми вирушимо знову до казки. А до якої саме ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Загадка:
Хтось рум`яний, запашний
Стежкою котився,
Зайця він перехитрив,
З Вовчиком зустрівся.
Рудохвоста і прудка
Проковтнула ……… ( кого , діти ?)
( діти відгадують загадку)
Вихователь: Молодці! Правильно відгадали мою загадку. А зараз привітайте Колобка, він давно мріяв з вами зустрітись.
(Вихователь виносить Колобка і пропонує послухати казку і виконувати відповідні рухи)
3. Різновиди ходьби та бігу за мотивами казки.
Вихователь:
Колобок у нас - спортивний,
Дуже спритний і активний
Щоб так гарно виглядати
Треба тіло тренувати.
Де ти, любий, тренувався?
Де ти бігав, з ким змагався?
«Колобочкова казочка-гра»
(Діти утворюють коло).
Покотився Колобок
З двору стежкою в лісок. (Діти йдуть змійкою за вихователем)
І кого в ліску стрічав,
Всім казки розповідав.
Ось під кущиком звірятко
- Довгі вушка, сірі лапки. (Діти показують довгі вушка, піднімаючи руки вгору)
їсть травичку навмання
Куцохвосте Зайченя.
Й Колобка хотіло з'їсти:
«Він такий смачний, із тіста!»
Колобок сказав Зайчаті:
«Досить, друже, пустувати.
Казочок я знаю в'язку,
Ось послухай першу казку. (Діти за вихователем виконують вправу)
Ручки вгору піднімаю
І щомиті підростаю.
Як стаю навшпиньки вищим,
То грибок за мене нижчий.
Вправу цю роблю щоранку
Під дубками на світанку». (Діти повторюють вправу 4—5разів)
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок. (Ходьба по колу)
І зустрівся ненароком
На узліссі з сірим Вовком:
«Вовк, не їж мене, будь ласка,
Я продовжу далі казку.
Ти втомивсь неначе дуже,
Відпочити треба, друже!
Бач, пеньочків як багато!
Нумо, дружно присідати. (Діти присідають кілька разів)
Раз і два! Три й чотири!
Три й чотири! Раз і два!
Ось і втоми вже нема!»
Покотився Колобок, (Діти йдуть, високо піднімаючи ноги
В лісі перебрів струмок.)
Раптом чує: хтось тупцює, (Тупотять ніжками)
То ведмідь-набрід танцює.
Перейдемо через міст (Ходьба між двома проведеними на землі лініями).
І потрапимо у ліс.
Волохатий, величезний, (Ходьба між пеньками)
Обмина дуби кремезні.
Мовить Колобочок нишком:
«Ти ходи, Мишко, як Мишка, (Діти роблять повороти вправо-вліво, кругом себе)
Пострибай, неначе Зайчик,
Так легенько, наче м'ячик.
Вправо-вліво повернися,
Кругом себе обернися.
І забудеш, що незграбний,
Завжди будеш дуже гарний!»
Покотився Колобок (Біг на місці)
Далі стежкою в лісок.
І побачив між квітками
Колобочка із голками (Зупиняються)
Доторкнувся і злякався,
У травичці заховався.
(Діти парами повертаються обличчям один до одного, виконують вправу «ладусі» та присідають)
І не бачить, йде Лисичка
І несе смачні кислички,
Придивляється довкола
І збирає квіти в коло.
(Діти утворюють коло, взявшись за руки, а вихователь стає посередині)
Бачить, що поміж квітками,
Колобочок з ягідками.
Налетів вітерець легенько,
Колобка збудив швиденько. (Вправи на дихання)
Щоб продовжить далі казку:
«Ти ж мене не їж, будь ласка,
Краще позбирай в травиці
Соковиті полуниці.
У печі духмяний горщик,
А в руках повненький кошик».
Не лінуйся нахилитись
І травичці поклонитись. (Нахил тулуба)
А тепер - усім спасибі,
Всі живіть у дружбі й мирі! (Ходьба на місці).
2. Перешикування в три шеренги
ІІ. Основна частина (20-25 хв)
Діти утворюють коло. Лічилкою обирають ведучого – Колобка. Колобок біжить по колу і співає:
Я – колобок, колобок,
По коробу метений,
На яйцях спечений –
Я від баби та від діда втік,
Я від зайця та від вовка втік,
Від ведмедя та лисиці втік!
І від тебе втечу!
Він торкається рукою дитини, біля якої закінчив промовляти слова, і тікає від неї. Колобок біжить по колу, намагаючись знайти місце дитини, яка ловить. Якщо йому це вдається, то він залишається Колобком. Якщо ж його наздоганяють, то Колобком стає інший. Коли тривалий час діти не можуть зловити Колобка, лічилкою обирають іншого ведучого.
ІІІ. Підсумок заняття. (2-3 хв)
"Ледача кішечка"
Підняти руки вгору, потім витягнути вперед, потягнутися, як кішечка. Відчути, як тягнеться тіло. Потім різко опустити руки вниз, вимовляючи звук "а".