Гуманістична етика дає змогу подивитися на мораль як на унікальний спосіб духовно-практичного освоєння світу людиною . |
Тема: "Хто я?" Знайомство дитини із самою собою. Ролі, які вона виконує: у школі - я школяр (школярка); у сім'ї - я донька (син); у суспільстві - я громадянин (громадянка).
Задачі:
Корекційно-розвивальна: розвивати уявлення про життєві ролі дитини;
Навчально-корекційна: формувати навички обов'язків, які мають виконуватися у школі, в сім'ї, у суспільстві;
Корекційно-виховна: виховувати відповідальне ставлення до своїх обов'язків.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: презентація, оформлення класу в патріотичному стилі, смайли настрою.
Хід уроку:
1.Орг. момент: НПП
Ось дзвінок сигнал подав – До знайомства час настав! Добрий день, моя малеча!
Хочу вам, сказать, до речі, Що дуже я чекала Вас. Тож радо всіх приймаю в клас.
І як ведеться хочу вас всіх привітати, За звичаєм в ….(дні тижня) вас буду зустрічати.
2.Актуалізація опорних знань: Треба вам відповідати: «Я – не я!»
Рано вранці хто піднявся? А хто сонечку посміхався? Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив? Свої рочки хто не мив? Добре з ранку готувався. Хто?
А ще й досі не вмивався. Хто? Хто здоровим хоче стати? А знання хто хоче мати?
Бачу всім вам хочеться знання пізнати. І першокласниками скоріше стати.
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.
На уроці ви дізнаєтеся хто ви: у школі, у сім’ї, у суспільстві.
4. Вивчення нового матеріалу:
Читання вірша: Знайомство зі школою. Казочка.
У школі ви учні ( хлопець – учень, дівчина учениця), наша школа - дружна родина.
Хвилинка медитації. Вчитель: Бачите сонечко до нас зазирнуло в клас. Ковзнуло по стіні, по ваших личках і личках. Ущипнуло за щічку, полоскотало вашого чуба і почало розсіювати свої промінці. Простягніть до нього свої долоньки. Воно освітило вас, принесло багато тепла, і ви теж стали як сонечко. Ви володарі теплого добра. Ви – радісні і щасливі. Ви – маленькі сонечка. Тому, що у вас є сім’я (вчитель включає музику).
Сім’я — це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.
Відгадайте загадки:
Та, що дала нам життя. (Мати). Хто усіх нас захищає, Матінці допомагає? З ним нічого не боюсь, Здогадались? Це… (татусь). Ще голубонька рідненька – Добра, мила і старенька. Я ніколи не журюся, Бо у мене є … (бабуся). Тато мого тата – ( дідусь).
Проблемне запитання : Хто ви у своїй сім’ї? Як вас називають? Які обов’язки маєте виконувати?
А ще діти ми живемо однією, дружною ім’ю в нашій країні – Україні.
(Пояснення терміну « громадянин»).
Фізкультхвилинка.
Рольові ігри: "Я у школі" - обов’язки у школі. "Я у родині" - обов’язки у родині.
Рефлексія: Закінчується заняття! Вже вам пора! Попрацювали ви завзято.
Дуже гарні ви малята! А скажіть тепер мені, Вам сподобалось чи ні? (так, ні) Про що ви дізналися на уроці?
Підсумок уроку: Працюйте завжди залюбки, Діліться радощами з другом. Ходіть до школи, малюки, І хай вона вам домом буде, Всім добра вам побажаю, Усмішкою проводжаю, «До побачення» - кажу.
Оцінювання навчальної діяльності учнів.
Фізкультхвилинка
Ой, зайчисько дуже радий
Хоче з вами пострибати.
А для цього підніміться,
Посміхниться, підтягніться.
1,2,3,4,5 –
Будем в лісі крокувать
Там пташок ми зустрічаєм,
Разом з ними політаєм.
Із зайчиком пострибаєм.
А від вовка повтікаєм.
Наші ручки - 1,2,3, наші ніжки – 1,2,3.
На носок, на каблучок (2р.)
Руку вліво, руку вправо.
Ми танцюєм гапачок.
Раз присіли, два присіли,
І за парти тихо сіли.
Казочка.
А зараз хочу казочку, вам, друзі, розказати…
Може зможете її часом і впізнати.
У мене є хороша звичка –
Носити взимку рукавички.
Одну – дорогою згуби,
Шукала довго я, ходила…
А тут дивлюся з рукавички
Посміхнулись мені личка.
Що за диво? Чудеса!
Великий дім – яка краса!
(вчитель відкриваю дошку, на якій в центрі розташована велика рукавичка)
Багато світлих там кімнат,
А в них гарнесеньких малят.
В одній із них я вирішила поселиться,
І житлом, і знанням з друзями поділиться.
Всім хто до мене завіта, я буду рада дуже.
Заходь до мене друже!
Хто-хто у кімнаті цій живе?
Я Світлана Валеріївна – вчителька ваша.
А ти хто?
- А ось великий хлопчик …
Дуже добре. Вже нас стало двоє.
- Тук-тук. А хто тут є?
Хтось до нас іще іде?
Це …., ….., …… -
- Ми чекали вас дівчатка.
Все повніша наша хатка.
- Тук-тук! А ти хто?
- А ось ….., буде вчитися без двійок.
- Дуже добре, тож заходь
І товариша заводь.
- Як ти звешся друже мій?
- Він – допитливий …… .
- Це …,…., …. .
Як багато, …
Але зовсім не боюся, що порветься рукавичка,
Бо моя хороша звичка:
Зробити затишно й цікаво в домі цім,
Любим мешканцям моїм.
Будемо ми всі дружить,
В мирі й злагоді всі жить,
Наполегливо трудитись
І старанно вчитись;
Бо тепер усі ви і я – дружня сім’я.
Один одному всміхнемось і потиснемо руки.
Любі друзі! Вирушаєм пізнавать науки!