Спортивна розвага
«Подорож на острів Хортиця»
(старший дошкільний вік)
Інструктор з фізкультури : Невойт Л.Г.
с. Дмитрівка ДНЗ «Дзвіночок»
Тема. Подорож на острів Хортиця.
Мета: вдосконалювати рухові навички дітей; вправляти в бігу, стрибках, лазінні. Вчити виконувати імітаційні вправи. Спонукати дітей до рухово-творчої активності, перевтілення в ігровий образ. Формувати добрі взаємини в колективі, прагнення і готовність допомагати товаришам. Розвивати спритність, силу, увагу, координацію рухів, швидкість реакції. Виховувати бажання зростати здоровими, спритними. Виховувати повагу до козаків та традицій українського народу.
Матеріал: декорації острова, муляжі яблук підвішені на висоті, дуги із дзвіночками, кольорові м’ячі, баскетбольне кільце, скриня з фруктами, похила дошка, килимок з камінням; аудізапис.
Попередня робота: ознайомлення з: традиціями та звичаями українського народу; поняттям «острів» і «фрукти»; розучування танцювальних рухів; удосконалення елементів спортивної гри «баскетбол».
Хід розваги
(Діти заходять до фізкультурної зали)
Вихователь: Вітаю всіх у нашім залі
На вас чекають тут пригоди.
Випробування й перешкоди
І, звісно, ще й скарби чудові…
Скажіть ви до пригод готові?
(Відповіді дітей)
Тоді запрошую вас на пошуки скарбів! Кажуть, що вони сховані на острові Хортиця. Дорога буде нелегка. Ви не боїтеся труднощів?
(Відповіді дітей)
Потрібно бути сильними, сміливими, дружними, і нам усе вдасться! Рушаймо!
Вправи на ходьбу «Дорога до острова»
Вихователь: Наш човен причалив до берега. Куди йти далі?
6. «Пробираємось крізь зарості» - ходьба навприсядки одне за одним, тримаючи руки на плечах того, хто йде попереду;
7. «Ковзаємо по піску» - просування вперед на сідницях.
Вихователь: Ми йшли, йшли і стежинка привела нас до струмочка, а він вузенький. Доведеться через нього стрибати.
Вправа «Стрибки через струмок»
Вправа «Не замочи ніг».
Вихователь: погляньте, струмок довів нас до болота! Що ж нам тепер робити? Як болото перейти? Пропоную пройти по купинам.
(Купини хаотично розкладено на підлозі)
Релаксація під музику «Який гарний острів».
(Вихователь пропонує дітям трохи відпочити і помилуватися красою екзотичного острову. Звучить спокійна мелодія зі звуками природи. Діти сідають на килимок, притуляються спинами одне до одного, заплющують очі. Вихователь тихим голосом описує острів із високими пальмами, барвистими папугами, водоспадами. Потім декілька хвилин, щоб діти уявили острів, відпочили).
Вихователь: Ось він який – острів Хортиця.
(виходить Козак)
Козак: І зовсім не безлюдний! Тут живу я - це мій острів. А ви хто такі?
Вихователь: Ми – мандрівники. Кажуть на цьому острові схований скарб.
Козак: (недовірливо) Скарб? Щось не бачив. Це мій острів, і всі скарби на ньому – мої. І взагалі, йдіть собі геть!
Вихователь: У українського народу прийнято гостей вітати і пригощати, а не проганяти.
Козак: Вітати? Пригощати? Ніби нема в мене іншого клопоту! Онде бачите яблука? Дістанете – будуть ваші.
Вправа «Дістань яблуко»
(Діти по черзі підстрибують, намагаючись дістати яблука, підвішені вгорі. Схопивши яблуко, дитина кладе його в кошик).
Козак: (здивовано) Ти ба, які ви спритні! Гаразд, ходімо далі. Та попереду гори. Щоб на них вилізти, треба мати дуже сильні руки.
Вправа «Долаємо гори»
(Підтягування по похилій дошці за допомогою тільки рук).
Козак: Ви мені подобаєтесь – такі спритні та сильні. За це я покажу вам гру, в неї граю лише я на своєму острові!
Баскетбол з «гарбузами».
(Діти по черзі закидають кольорові м’ячі у баскетбольне кільце).
Козак: З вами так весело. Здається, я здогадуюся де може бути скарб. У темній печері з купою небезпечних пасток. Я не зміг туди зайти, бо боюся темряви, ви напевно теж.
Вихователь: Пастки спрацюють тільки тоді, коли задзвонять дзвоники, тож будьте обережні.
Вправа «Через печеру»
(Діти по черзі пролізають під дугами, намагаючись не торкатися підвішених на них дзвіночків)
Козак: Погляньте, друзі, - це ж скриня зі скарбом!
(показує скриню з фруктами).
Ви здолали всі перешкоди і таки знайшли скарб, та ще й не простий, а вітамінний. Я хочу, щоб ви залишилися на острові, бо самому, звісно, самотньо.
Вихователь: Щоб тобі не було сумно і ти завжди згадував нас, треба вивчити український танок. Згода?
Танок «Гопачок».
(Діти виконують танок )
Вихователь: Діти, ми вже так довго перебуваємо на острові, але нам час повертатися.
Гра «Хто нестиме скарб до човна?»
(Діти стоять по колу під музику передають скриню. Дитина, у руках якої вона опиниться у момент, коли стихне музика, нестиме скриню до човна. Гру повторюють двічі, щоб вибрати помічників).
Вправа «Крокування зі скринею»
(Перша дитина, яка тримає скриню, веде всіх по колу, потім передає другій дитині, яка веде «змійкою», наступний прямо).
Вихователь: Ось ми і прийшли до човна. Цю вітамінну скриню ми заберемо із собою на згадку про нашу подорож.
Козак: Шкода з вами прощатися і знову самому залишатися. Та я вас завжди чекатиму. До нових зустрічей!
Вихователь: А вам сподобалась подорож? Вирушаємо додому!
В добру путь!