Спортивні ігри з елементами демократії

Про матеріал

Спортивні ігри з елементами демократії для 7 класів. Мета: сформувати знання учнів про демократію, як форму державного режиму, вчити моделювати демократичні процеси прийняття колективних рішень ,та виховувати почуття відповідальності за долю держави.

Перегляд файлу

 

Анотація: сприяти фізичному, морально-психологічному, інтелектуальному, ідейно-світоглядовому та духовному вихованню і самовихованню української молоді на добрих громадян та провідників демократичного суспільства на основі національних традицій, принципів демократії і світоглядних цінностей.

 

План ― конспект

уроку фізичної культури

для учнів 7 класу.

Тема уроку: «Спортивні ігри з елементами демократії»

 

Мета: сформувати знання учнів про демократію, як форму державного режиму, вчити моделювати демократичні процеси прийняття колективних рішень та виховувати почуття відповідальності  за долю держави.

 

Завдання:

1.Прищеплювати учням навички самостійної роботи під час виконання фізичних вправ.

2. Пропаганда здорового способу життя, сприяти зміцненню здоров’я учнів;

3. Виховання у підростаючого покоління почуття патріотизму та навичок моделювання демократичних процесів, прийняття колективних рішень;

4. Сприяти формуванню та розвитку повноцінної особистості демократичного суспільства, гармонійної людини, патріота Батьківщини.

 

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Вид уроку: урок-гра.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: гімнастичні палиці, свисток, секундомір, обручі, гімнастичні лави, картки, олівці,м’ячі.

Тривалість уроку: 45хв.

Вчитель фізкультури: Удовицький Олексій Іванович

 

п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-мотодичні вказівки

1

2

3

4

 

1.Підготовка частина ( 15 хв.)

1

Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.

Інструктаж з техніки  безпеки на уроці. Правила поведінки.

Вимірювання ЧСС, розподіл на групи за станом здоров’я.

1 хв.

 

15 с

Фронтальний метод стежити за поставою, зовнішнім виглядом

2

Розповідь про виникнення поняття «демократія». Бесіда з учнями, з  використанням елементів педагогіки, про відомі історичні шляхи здійснення демократії, розповідь про таку форму демократії, як вибори (додаток 1).

4 хв

Вільне розташування навколо вчителя

 

Самовдосконалення фізичного стану

 

 

3

Організуючі вправи:

1- крок вперед; 3-4 поворот праворуч; 5-6 поворот ліворуч; 7-8 крок назад.

30 сек.

Правильність і чіткість виконання.

4

Хода в обхід:

- на носках 1-4 руки на пояс; на п’ятках 5-8 ― руки на голову;

- з плесканням у долоні:

1― сплеск у долоні перед грудьми;

2―сплеск за спиною;

3― пропустити;

4― сплеск над головою

1хв

8 кроків

 

12 кроків

 

Звернути увагу на поставу

Звернути увагу на почуття ритму

5

Біг та його різновиди:

  • звичайний біг;
  • приставним кроком правою;
  • приставним кроком лівою;
  • два правою, два лівою;
  • схресним кроком лівим боком

 

2 хв

Рух по колу.

Виконувати енергійно.

6

Хода:

вправи на відновлення дихання:

1-2 – руки вверх

3-4 – руки вниз

1 хв.

 

 

Вдих

Видих

 

Перешикування з колони по одному в колону по три

1 хв.

послідовними поворотами в русі

 

7

ЗРВ:

  • В.п. – основна стійка (о.с.)                                        

1 – 2 – плечі вверх, піднятися на носки;

3 – 4 – так, як і на рахунок 1 – 2.

 

  • В.п. – о.с. – ноги на ширині плечей

1 – полу присід, руки в сторони;

2 – в.п.;

3 – 4 – так, як і на рахунок 1 – 2. 

 

  • В.п. – о.с. – руки вперед долонями в середину

1 – поворот вправо на носках, руки натягують лук”;

2 – в.п.;

3 – 4 –  так, як і на рахунок 1 – 2, але в іншу сторону.

 

  • В.п. – о.с. – нахил вперед, руки вперед;

1 – поворот тулуба вправо, руки за спину;

2 –  в.п.;

3 –  поворот тулуба вліво, руки за спину;

4 – вихідне положення

 

  • В.п. – о.с. – руки в сторони

1 – присід, руки вниз, поворот тулуба вправо;

2 – в.п.;

3 – 4 –  так, як і на рахунок 1 – 2.

 

  • В.п. – о.с. – 1 – упор присівши;

2 – стрибок в упор лежачи;

3 – упор присівши;

4 – в.п.

 

  • В.п. – упор сидячи ззаду, ноги прямі:

1 – зігнути ноги;

2 – випрямити ноги;

3 – зігнути ноги

4 – в.п.

6 хв.

8 раз

 

 

 

8 раз

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

 

6 раз

 

 

 

 

3 рази

В шерензі на місці

Спина пряма, руки

на 1 – долонями вверх

на 3 – долонями вниз

 

Голову повертати вслід за руками

 

 

 

 

Ноги та спина прямі поворот виконувати на носках

 

 

 

 

 

Спина пряма

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухи під час стрибка пружні

Упор лежачи прогнув-шись

Погляд направлений на руки, руки прямі.

Тулуб тримати рівно

 

 

 

 

Ноги випрямляти до кінця

8

      *В.п. –лежачи на спині, руки вверх:

1 – сісти, виконувати групування;

2 – 3 – тримати групування;

4 – в.п.

 

  • В.п. – о.с.

1 – 4 – стрибки з ноги на ногу

5 раз

 

 

 

 

 

15 с

Звернути увагу на правильність виконання групування, коліна руками не захвачувати, голову “сховати” в колінах.

Стрибати на носках, м’ягко

 

ІІ. Основна частина ( 25 хв.)

 

 

1.

Вибори тимчасового фізорга. Проведення відповідної рольової гри. Пояснити учням задачі й цілі гри, нагадати ролі учасників, пояснити, що під час моделювання виборів необхідно прийняти рішення про вибір тимчасового фізорга на даний урок.

8 хв.

Проведення естафети: учнів поділити на три команди. Вчитель роздає папір для голосування. Учні по одному біжать до лави, на якій проводять «голосування» шляхом запису обраної учнем кандидатури, залишають папір у відведеному місці, бігом повертаються та передають естафету наступному учневі. За підсумками гри обраний вчителем учень підраховує результати та оголошує обрану класом кандидатуру тимчасового фізорга.

2.

Набуття навичок гри в команді:

 

 

  • подолання перешкоди по колоді;

 

  • «з кочки на кочку»;

 

  • Обминання перешкод;

      10 хв.

 

 

 

 

 

 

 

   

Метод колового тренування

Страховки ( вчитель)

Біг по гімнастичній лаві

 

Стрибки з обруча в обруч

 

Оббігаємо фішки

 

3.

Спортивіні ігри з елементами демократії.

       7 хв.

Обраний фізорг пропонує учням, на засадах шкільного учнівського самоврядування, самостійно прийняти рішення та обрати одну з запропонованих ігор: ігра з елементами баскетболу, футболу.

 

ІІІ. Заключна частина ( 5 хв.)

 

 

 

  • Перешикування в одну шеренгу
  • Перевірка ЧСС

 

  • Підведення підсумків уроку

(у колі).

Релаксація:

  • Що нового я сьогодні узнав на уроці
  • Мені було цікаво……..
  • Я хочу на наступному уроці навчитися……..
  • Як я себе почуваю після уроку(які емоції)…..

 

  • Домашнє завдання

 

     20 с

     20 с

 

 3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 с

 

 

 

Визначити кращих, дати поради відстаючим Оцінки за урок

 

 

 

 

 

 

 

 

- піднімання тулуба з положення лежачи 3 х 20 (дів); 3 х 30 (хл.)

- обрати чи запропонувати гру, спортивну естафету на наступний урок.

 

Додаток 1

Кожен із вас у певний час отримає право бути творцем своєї держави. Це право ви отримаєте завдяки демократії.

*Так що називають демократією?

* З яких давньогрецьких слів утворено це слово? Вивішую опору.

Демос (народ) + кратос (влада) = демократія

     Функції демократії реалізуються через її форми. Наприклад, зокрема це органи місцевого самоврядування, шкільне самоврядування; також формою демократії (при якій влада здійснюється через безпосереднє виявлення волі народу) є референдум, вибори тощо.

     Сьогодні ми  з вами розглянемо таку демократичну форму, як вибори. Вибори — передбачена конституцією та законами форма прямого народовладдя, за якою шляхом голосування формуються представницькі органи державної влади та місцевого управління (у т.ч. і шкільні органи самоврядування).

      В історії відомі різні шляхи здійснення безпосередньої демократії. Найдавніший — народні збори, де кожен міг висловлювати свою думку. Це було ще за часів первісного ладу, де на загальних зборах роду обирали старійшин (пізніше — і воєначальників). Для прийняття рішень під час народних зборів різні народи використовували різні способи голосування. В античних Греції та Римі громадяни голосували підняттям рук або кидали у величезний глек чорні і білі боби. У Великому Новгороді голосували криком. Звідси походить саме поняття «голосувати» — подавати голос, кричати. Перемагав на виборах той кандидат, за якого голосніше кричали. На Запорозькій Січі, голосуючи, козаки кидали шапки на купи, висловлюючи громадою «за» і «проти». Із часом процедура виборів ускладнилась.

Додаток 2. Чи добре, коли всі керують?

                  Якщо в машині кожен намагатиметься виконати роль шофера, чи може це призвести до катастрофи?

      Звісно, ні. Тому зараз ми змоделюємо демократичний процесс, а саме оберемо людину, яка сьогодні проведе деякі елементи уроку. Вибори проведемо шляхом голосування за допомогою естафети.

Додаток 3. На цьому уроці я ставив за мету ознайомити вас з поняттям демократії, спробувати змоделювати ситуацію, в якій ви побували активними громадянами свого маленького шкільного суспільства, за допомогою чого було активізувано вашу власну громадянську позицію голосуючи за того чи іншого кандидата на посаду тимчасового фізорга. Вже зовсім скоро ви станете повноправними громадянами нашої країни і зможете реалізувати виборче право. Ви маєте усвідомити, що від позиції кожної людини залежить збереження й розвиток демократичних процесів в Україні. Потрібно пам’ятати, що ваша громадянська позиція — це усвідомлена відповідальність за все, що відбувається в нашій країні, в нашій школі, в вашому класі.

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2020
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку