Сценарій спортивного свята «Дружні, спритні та сміливі»
Мета: сприяти зміцненню здоров’я, опорно-рухового апарату, формуванню правильної постави учнів, розвитку фізичних якостей (швидкості, спритності, витривалості).
Виховувати стійкий інтерес до занять фізичними вправами, позитивні морально-вольові якості, колективізм, дружелюбність, дисциплінованість.
Інвентар та обладнання: м’ячі, обручі, мішечки, гімнастичні лави, свисток, наочність (дитячі відеречка, картопля, круги із картону, абетка в кубиках); казковий герой — Лисичка; музичний супровід.
Місце проведення: спортивний зал. Зал святково прикрашений. На стінах — лозунги: «Козацькому роду нема переводу»,
«Фізкультура», «Спорт», «Здоров’я
І. Підготовча частина.
Шикування.
Під музичний супровід заходять у спортзал три колони учнів у спортивних формах із табличками «Спритні», «Дружні», «Сміливі» і шикуються на лініях у дві шеренги.
Привітання.
З букв на окремих аркушах учні першої шеренги складають слово «здоров’я».
Учні. Здоров’я всім бажаємо й вітаєм: «Добрий день!»
Вчитель. Здоров’я — найбільша цінність людини. Його потрібно берегти.
А щоб здоров’я було міцним, треба дружити з фізкультурою, займатися спортом, робити ранкову зарядку.
Навіть у «Казці про маленького принца» про це розповідається.
Вчитель розповідає казку.
Учитель. То яке лікування в рецепті виписала добра фея, що допомогло хлопчикові вирости?
1-ий учень.
Лиш один рецепт на світі Всім-усім підходить дітям: “Коли спорт полюбиш — Сильним, спритним будеш.
2-ий учень.
“Щоб міцним зробилось тіло, Тренуватись треба вміло. Покажем вам, які ми вправні І дружно виконаєм вправи.
Для виконання вправ за командою вчителя учні перешиковуються
у 4 шеренги.
Комплекс загальнорозвивальних вправ з імітацією
Учні по черзі стають обличчям до класу, декламують вірш і показують імітаційні рухи. Решта дітей повторюють за ними ці вправи.
1. Сірий котик міцно спав,
Навіть пісню не співав,
Та, нарешті, пробудився
І довкола обдивився,
Став смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
2. Руки за голови ставимо сміло
І повертаємось вправо, наліво.
Двічі наліво, двічі направо,
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо —
Будемо мати гарну поставу.
3. Раз — підняти руки вгору.
Два — нагнутися додолу.
Не згинайте, друзі, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
3-4 — прямо стати,
Будем знову починати.
1—2, 3—4 — набираємося сили.
Вчитель.
4. Зараз будем присідати, Щоб ногам роботу дати. Встали — сіли, встали — сіли, Хай мужніє наше тіло. Хто ж втомився присідати, Може вже відпочивати.
5. Станем струнко, руки в боки,
Пострибаєм, як сороки,
Як сороки-білобоки:
Стрибу-стрибу, скоки-скоки,
А ще так, як жабенята:
Ква-ква-ква, ква-ква-ква,
Щоб спочила голова.
6. По болоту ходять чаплі,
Такі горді і неквапні,
Такі горді і неквапні,
По болоту ходять чаплі,
А по лісі — їжачок,
В нього шубка з голочок.
1, 2, 3, 4, 5 — зупинись відпочивать.
Ось розминці вже кінець,
Хто старався — молодець!
Сьогодні ми ще позмагаємось,
І, хто спритний та кмітливий, — дізнаємось!
II. Основна частина.
Команди перешиковуються у три колони і займають призначені для них місця. Оголошується склад журі, яке буде судити спортивні змагання. Учитель нагадує учням про дотримання правил поведінки в спортзалі.
Привітання команд.
Вчитель.
Але перш, ніж будете змагатись, командам треба привітатись.
Всім всім. Фізкульт-привіт!
• Музична пауза
Звучить музика
У цей час помічники роздають учасникам мішечки для проведення естафети.
Вчитель.
Журі готові бали рахувати
і переможців визначати.
Змагання
1. Естафета «Вантажити вагони».
На цукровому заводі виробляють цукор, який в мішках вагонами відправляють у різні куточки України та за кордон.
За командою учасник переносить на голові мішечок «з цукром» спортивною ходьбою і складає його у «вагон». Учень повертається назад та стає в кінець строю. Перемагає команда, яка швидше справиться із завданням.
З’являється Лисичка.
Добрий день, шановні друзі, рада всіх вас бачити. Мені сорока-білобока на хвості принесла, що у вас сьогодні свято, цікаві змагання.
Я лисичка, я сестричка, руденька, хитренька.
Я придумала вам, друзі, ігри веселенькі.
Я картопельку садила,
Полола й сапала,
А збирати я не вміла —
Ложкою копала.
2. «Садіння і збирання» картоплі.
Учні в команді діляться на пари. За командою пари починають бігти з кошиком картоплі, добігають до «ямки» (картонний круг), «садять» дві картоплини і повертаються назад до лінії
старту. Те саме роблять інші пари. Перемагає та команда, учні якої швидше виконають завдання.
Так само, за командою, парами «збирають картоплю».
3. Складання з кубиків абетки назви команди.
За сигналом учні з кубиком в руках пробігають через обруч, кладуть його на табуретку і повертаються до лінії старту. Перемагає команда, яка швидше з кубиків складе слово (слова «спритні» та «дружні»).
4. «Біг сороканіжок».
(20 учасників — 40 ніжок).
А зараз перевіримо, чи справді ви такі спритні та дружні.
Гравці команди беруться за руки і біжать до стійки, оббігають її та повертаються назад до лінії старту. Перемагає команда, яка швидше займе своє місце.
5. Конкурс капітанів.
Учні шикуються у 2 колони. Спереду на відстані 3 м до кожної колони стоїть капітан із м’ячем. За командою вчителя, капітан по черзі кидає м’яч гравцеві своєї команди і ловить від ш>ого. Гравець, який віддав м’яч капітану, біжить у кінець колони. Спіймавши м’яч від останнього гравця своєї команди, капітан піднімає його. Виграє команда, яка раніше закінчила передачу м’яча.
Лисичка.
Бачу, ви втомились, присядьте на лавку.
Хай відпочинуть ручки-ніжки, а попрацює голова.
Я загадки загадаю. Тож увага, починаю!
Відгадування загадок.
1. Його б’ють, та він не плаче, а ще вище скаче (м’яч).
2. Я весело стрибаю, бо чудовий шнурок маю (скакалка).
3. Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори (лижі).
4. Гра, що люблять всі на світі: і дорослі, й малі діти. М’яч! Ура! І крики: «Го-о-ол!». Називається… (футбол).
Вчитель. Поки журі підводить підсумки, у нас, як тепер заведено, рекламна пауза.
Показовий виступ з акробатики учениці школи.
Лисичка
Ігри з вами я вже грала, І загадки загадала, Дуже хочу танцювати, Тож давайте починати.
Ритмічний танець «Якщо весело живеться,роби так».
Якщо весело живеться, ляскай так (двічі ляснути пальцями). Якщо весело живеться, плескай так (плеснути двічі). Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся, Якщо весело живеться, плескай так (двічі плеснути в долоні). Якщо весело живеться, ляскай так (двічі ляснути пальцями). Якщо весело живеться, тупай так (двічі притупнути лівою і правою ногою).
Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся,
Якщо весело живеться, плескай так (плеснути двічі).
Якщо весело живеться, роби все…
Якщо весело живеться,
Одне одному всміхнемся.
Одне одному всміхнемся просто так.
III. Заключна частина. Підведення підсумків.
Суддя.
Раз, два, три, чотири, п’ять, Важко бали рахувать. Ці команди спритні дуже, А також кмітливі й дружні. Як одна вперед піде, Друга зразу ж дожене. Що ж тут нам було робити? Треба всіх нагородити! Всім, що бігали, змагались, Та стрибали залюбки — Ми вручаємо медальки!
Нагородження учасників змагань шоколадними медальками. Вчитель. Вітаємо команди з перемогою. Бажаємо всім-всім здоров’я.
Бережіть і зміцнюйте його. Дружіть із фізкультурою та спортом.
Організований перехід учнів до класу. Учні (разом).
Відпочили і пограли, а тепер тихенько в клас. Щоб усі нас шанували, щоб усі любили нас.
Додатки
Казка про маленького принца
Жили собі король з королевою. Довго вони не мали дітей. І ось одного щасливого дня Бог послав їм малюка. Дуже щасливі нони були, що народився в них син. Тому вирішили влаштувати розкішний бал. На нього король з королевою запросиш всіх своїх друзів та знайомих. Не згадали лише про злу фею.
Образилась та і вирішила відімстити королю. Вона зробила так, щоб принц завжди залишався маленьким. ^
Проходили роки, а принц не виростав. Захвилювались король з королевою, запросили лікарів зі всього світу, але ні один :І них не зміг нічим зарадити малюку.
Втратили вже батьки надію. Та про нещастя почула добра фея й вирішила допомогти. Вона виписала рецепт, у якому було сказано, що принц повинен щодня робити зарядку.
Після того, як хлопчик почав займатись фізичними вправами, батьки помітили, що він зростає щогодини.
З того часу почали вони жити-поживати і добра наживати. А згодом відгуляли весілля принца.
І місце - 1б клас
ІІ місце - 1в клас
ІІІ місце – 1д клас