2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Спортивно-інтелектуальна гра-змагання «Де козак – там і слава»

Про матеріал
Розробка присвячена Дню українського козацтва та Дню Захисника України. Метою заходу було розширити знання учнів про життя запорозького козацтва, виховувати повагу до героїки наших предків, сприяти патріотичному вихованню, баченню своєї особистості як частки великого українського народу; сприяти розвитку загальної витривалості, спритності, швидкості, виховувати почуття гідності, колективізму.
Перегляд файлу

 

 

 

Спортивно-інтелектуальна

гра-змагання

«Де козак – там і слава»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета заходу:

розширити знання учнів про життя запорозького козацтва, виховувати повагу до героїки наших предків, сприяти патріотичному вихованню, баченню своєї особистості як частки великого українського народу;

сприяти розвитку загальної витривалості, спритності, швидкості, виховувати почуття гідності, колективізму.

 

Тип заходу: спортивно-інтелектуальна гра-змагання.

 

Обладнання: спортивне знаряддя (обручі, м’ячі, штанга, скакалки), повітряні кульки, плакати з надписами: «Козацькі забави», «Де козак – там і слава», «Степ та воля – козацька доля», український національний одяг, музичний програвач.

 

Форми роботи: колективна, групова, індивідуальна.

 

Учасники змагань: команда «Хортиця» та команда «Чайка»

 

Форма одягу: спортивна.

(Команди підбирають назву, емблему, привітання. Кожний конкурс оцінюється за визначеною кількістю балів. Перемагає команда, яка набирає більшу кількість балів).

 

                         

Структура заходу

 

  1. Вступне слово класного керівника і ведучих.
  2. Привітання команд-учасниць.
  3. Перший конкурс  «Вершники».
  4. Другий конкурс «Колективна скакалка».
  5. Третій конкурс «Забава кашоварів».
  6. Четвертий конкурс  «Влучний постріл».
  7. П’ятий конкурс  «Гра з вболівальниками».
  8. Шостий конкурс « Найсильніший».
  9. Сьомий конкурс «Кульки».
  10. Восьмий конкурс « Підперезатися».
  11. Дев’ятий конкурс «Вікторина».
  12. Підведення підсумків змагання.
  13. Нагородження переможців.

 

 

 

 

Хід заходу

 

  1. Вступне слово вчителя і ведучих

Вчитель: У світлий день Покрови Пречистої Богородиці, яка українцями завжди вважалася заступницею і покровителькою відзначається національне свято – День козацтва. Ця традиція належно підкреслює велике історичне значення козацтва в боротьбі за утвердження української державності та суттєвий внесок у сучасний процес державотворення.

 Козаччина завжди була однією з найяскравіших сторінок української історії, на славних прикладах якої виховувалося почуття національної самоповаги багатьох поколінь українців. Козацтво – звитяжна історія і велика гордість нашого народу, душа України, її надія і оберіг.

 Тож щиросердно зичимо всім козацького здоров’я, невичерпної енергії і пориву, наснаги у відродженні кращих національних традицій, плідної праці на благо народу, задля світової слави України.

Ведучий І:Слава про волелюбних козаків – запорожців линула широким світом. Сьогодні ми, проведемо змагання між козаками класів і подивимось, хто ж вийде переможцем.

 Ведучий ІІ: Ми раді вітати вас на нашому святі! Сьогодні, вшановуючи пам'ять славних козаків і гідних синів України, ми доведемо, що ми нащадки, гідні своїх славних предків.

За шляхами, за дорогами,

За Дніпровськими порогами,

За лісами за високими

Наші прадіди жили.

Мали Січ козацьку сильную,

Цінували волю вільную

І Вкраїну свою рідную,

Як зіницю берегли…

Ведучий І:     

Добрий день вам, люди добрі!

Щиро просим до господи!

Раді вас у нас вітати,

Щастя та добра бажати!

  

Ведучий ІІ: Два гурти славних козаків змагатимуться у силі, спритності та майстерності.

Отож, усьому людові, що зібрався в цьому залі, на втіху веселі, чудові козацькі забави. А оцінювати наші конкурси буде козацька старшина у складі журі:

- заступник директора з виховної роботи,

- викладач фізичного виховання.

 

  1. Привітання команд-учасниць

 Ведучий І: А, зараз, давайте привітаємо наших козаків. (Звучить «Козацький бойовий марш»).

 

  Команда «Хортиця»: наказний курінний отаман -……………………………

- вітайте! Девіз: «Козацькому роду нема переводу»

 

   Команда «Чайка»:  наказний курінний отаман -…………………………….

 - вітайте! Їх девіз: «Нуте, браття, або перемогу добути, або дома не бути!»

 

  1. Перший конкурс – «Вершники»

 Вчитель: Щоб мужньо боронити свій народ, свою рідну неньку – Україну, вести козаків на боротьбу, необхідно бути вправними вершниками. Тож, перший конкурс – «Вершники». Ви маєте стримувати поміж ніг м’яча-коня, у руках – палицю шаблю. Потрібно дострибати до стійки, обійти її, повернутися назад та передати естафету товаришеві по куреню.

 

  1. Другий конкурс - «Колективна скакалка»

Вчитель: Козаки постійно розвивали свої природні задатки за допомогою таких дій як стрибки, біг, їзда на конях. Наступний наш конкурс - «Колективна скакалка» - допоможе розібратися, хто є найбільш координованим і спритним. В конкурсі приймає участь по три  учасника від кожної команди. Їхнє завдання за 30 секунд здійснити якомога більше стрибків через скакалку.

 

  1. Третій конкурс - «Забава кашоварів»

Вчитель: Козаки самі варили кашу. Новачкам казали: «Дивись, щоб каша не була сирою, не перекипіла. Якщо буде готова — зви нас». Але перед тим, як зварити кашу необхідно крупу перебрати. Їхали козаки, везли на возі крупи, але мішки розірвалися, крупи перемішалися. Тож наш третій конкурс: - «Забава кашоварів». Хто швидше з представників куренів розбере на окремі купи змішані разом горох, квасолю, пшоно.

 

  1. Четвертий конкурс - «Влучний постріл»

Вчитель: У сиву давнину козаки були завзяті і спритні вояки, тому їх дуже боялися вороги. Впродовж століть козаки пильно стояли на сторожі свободи й гідності України. Тому подивимось чи влучніші наші вояки!  Учасники четвертого конкурсу - «Влучний постріл»  повинні накинути якомога більше обручів на металеві стійки.

 

  1. П’ятий конкурс: - «Гра з вболівальниками»

Вчитель: Наших козаків підтримують вболівальники. Тепер і конкурс для них. Завдання  для вболівальників полягає у наступному. Перед вами смужки паперу з назвами козацьких посад та визначеннями функцій, які вони виконували на Січі. Правильні відповіді приносять командам вболівальників додаткові бали.

 

  1. Шостий конкурс: - « Найсильніший»

 Вчитель: Зараз наших козаків чекає важке випробування. Вони мають змагатися із суперником і визначити, хто ж сильніший. Отож, як ви зрозуміли, наш наступний конкурс для сильної половини, для наших козаків. Представники команд в кількості трьох чоловік змагаються у підйомі штанги. Виграє команда, козаки з якої підняли штангу більше разів.

 

  1. Сьомий конкурс: - «Кульки»

Вчитель: Щоб одержувати перемоги над ворогами треба було бути розумними, кмітливими, винахідливими.

Представники  обох команд отримують по 10 повітряних кульок. Їх необхідно надути якомога сильніші і скласти у шаровари. Чиї  шаровари будуть більш обємними, та команда виграла.

 

  1. Восьмий конкурс: - « Підперезатися»

Вчитель: Жінкам строго заборонялося жити на Січі. Була навіть смертельна кара для козаків, які приводили жінок. Тому козаки все робили самостійно. Для цього конкурсу з кожної команди потрібно по 2 учасника. Їм необхідно вибрати собі козацький одяг, і як найшвидше одягти сорочку, шаровари та підперезатися.

 

  1. Дев’ятий конкурс: - «Вікторина»

 Вчитель : А тепер визначимо,хто є найбільш ерудованим!  Дайте відповіді на питання «Вікторини». Кожна правильна відповідь – це бал для команди.

Питання «Вікторини».

1. Що означає слово «козак»? («Вільна людина»)

2. Що таке Січ? (Відгороджений, відсічений острів)

3. Якою мовою користувалися козаки? (Слов’янською)

4. Де знаходилась козацька Січ? (За Дніпровськими порогами)

5. Як називалось козацьке судно? (Чайка)

6. Як називалось житло козаків? (Курінь)

7. Хто був першим козацьким гетьманом? (Байда Вишневецький)

8. На чому базувалося козацьке товариство? (На спорідненості по духу і вірі)

9. Яка головна риса козаків? (Волелюбність)

10. Який вчинок козака заслуговував на ганебну смерть? (Зрада побратимів-козаків і Батьківщині)

11. Яке почуття було в козаків основним у ставленні один до одного? (Щира дружба)

12. Що керувало козаками у боях з ворогом? (Почуття любові до України)

 

  1. Підведення підсумків змагання

Вчитель: Командам для підбиття підсумків змагання стояти струнко!

Молодці! Оце так порадували, бо з честю впорались з усіма завданнями козацької естафети і не посоромили звання нащадків славних українських козаків.

Ви сьогодні продемонстрували силу і спритність козацького роду. Ми переконалися, що козаки - то люди веселі, кмітливі, дотепні, сміливі. На всякі витівки гаразді й над усе люблять свою Батьківщину.

 

Ведучий І:

Сяяли на сонці шаблі запорожців,

Як вони на конях гнали ворогів,

Козацькому роду – нема переводу,

Лине його слава з далечі віків.

Ведучий ІІ:

Так козацька сила у пригоді стала,

Матінка-пригода точно знала,

Тільки сила справжньої любові до родини,

До прекрасної чудової країни,

Переможе темну злу годину  і врятує врешті Україну!!!

 

  1. Нагородження переможців.

Вчитель: Слово надаємо журі.  (Журі оголошує переможців.)               

 

Ведучий І:

«Зичимо здоров я, щастя!

Нехай у Вас панує достаток,

Витає козацький дух,

А золоте колосся й червона калина

Схиляються на добро!

На все добре!»

 

(Команди покидають зал під звуки "Козацького маршу. Гей, на горі Січ іде.")

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку