Спортивно-мистецьке свято «Козацькому роду нема переводу!»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із героїчними сторінками життя українського козацтва, формувати історичну пам'ять, повагу до героїчного минулого свого народу, зміцнювати патріотичні почуття вихованців, вчити цінувати і берегти власне здоров'я, виховувати гідність, самоповагу, прагнення вести здоровий спосіб життя, вселяти дух лицарства, будити прагнення до самореалізації у добрих справах.


Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ

спортивно-мистецького свята

 «Козацькому роду нема переводу»

Тема: «Козацькому роду нема переводу. Твоє здоров’я – у твоїх руках».

Мета: ознайомити учнів із героїчними сторінками життя українського козацтва, формувати історичну пам'ять, повагу до героїчного минулого свого народу, зміцнювати патріотичні почуття вихованців, вчити цінувати і берегти власне здоров’я, виховувати гідність, самоповагу, прагнення вести здоровий спосіб життя, вселяти дух лицарства, будити прагнення до самореалізації у добрих справах.

Хід заходу

І. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Оголошення теми та мети заходу.

 

1. Вступне слово вчителя:

Добрий день вам, любі друзі!

Дай вам щастя і здоров’я

Не на день і не на лік,

А на довгий-довгий вік.

З давніх-давен український народ найважливішою цінністю вважав здоров’я. Навіть вітаючись чи прощаючись, люди бажали одне одному здоров’я, сил, наснаги: «Здоровенькі були!», «Доброго Вам здоров’я!», «Дай, Боже, здоров’я».

 Ще з часів Київської Русі наші співвітчизники цінували здоров’я, загартованість, силу духу, спритність. Вершиною духу, найлегендарнішим минулим українського народу були Запорізька Січ та Козаччина. 

  1. Ведучий:

Запорізька Січ… Козаччина… Найлегендарніше минуле українського народу, його святиня. Синонім свободи, людської і національної гідності, талановитості. Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Запорізька Січ – одна з найгероїчніших й найдемократичніших сторінок України. Ця слава живе в пам’яті народу, бо саме із Запорізької Січі  поширились воля і слава на всю Україну.

Навіть у наш час, якщо хочуть підкреслити вроду  людини, її кращі риси, то говорять, що він (вона) козацького роду. А щоб відзначити чоловічі якості хлопчика чи юнака, говорять, «що з нього буде добрий козак». То ж нехай «козацькому роду не буде переводу».

  1. Гетьман:

Я, козацький гетьман, вірю, що ви – справжні нащадки козацького роду.     

В добру путь, хлопці-козаки!

Отамани, шикуйте курені!

Я пропоную вам подолати 4 пороги: продемонструвати розум, витривалість, силу та міць. А ваше вміння оцінять члени журі (представлення членів журі).

Сьогодні змагаються козаки двох куренів: «Козацька шабля» та « Сивий коник».

Завдання командам: Виступити перед суперником із привітанням та оголосити свій девіз. (Команди оголошують девіз та привітання).

 Запрошуємо вас до змагання.

І-й поріг: «Вільний»:

Завдання: Заспівати козацьку пісню та виконати козацький танець.

(Виконуються пісні).

Курінь «Козацька шабля» виконує пісню «Козацькому роду нема переводу».

Курінь «Сивий коник» - «Гей ви,хлопці січовії, раз, два, три…».

     А тепер, козачата, спробуйте свої сили в танці.

(Виконуються український гопак та український народний танець).

Так, козачата, ви з гідністю подолали перший поріг.

Давайте спробуємо подолати ІІ-й поріг «Козацька кмітливість»:

Дайте відповідь на такі запитання:

  •              Чи знаєте ви історію козацтва?
  •              Що означає слово козак?
  •              Кого приймали у Січ?
  •              Яких ви знаєте козацьких ватажків?
  •              Чому Січ назвали Запорізькою?
  •              Назвіть військові звання на Січі.
  •              Який одяг носили козаки?
  •              Які страви вони вживали?
  •              Що входило до озброєння козаків?
  •              Як називали козацьке судно?
  •              Що було символом козацької влади?
  •              Хто очолював козацьке військо?
  1. Гетьман:

Долаємо поріг ІІІ «Козацька ерудиція».

Перед вами – ілюстрація картини І.Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану».

  •                   Що ви знаєте про історію створення цієї картини?
  •                   Які відгуки  сучасників про цю картину?
  •                   Кого із козацьких гетьманів можна впізнати на цій картині?

(Відповіді учнів).

А тепер поведу об тім я річ,

Як колись на Україні

Гарцювали козаки…»

Перед вами поріг  ІУ «Козацька естафета».

Змагаються дві команди:

А) Хто перший? (Командний забіг з булавою навколо перешкоди);

Б) Біг з гирями;
В) Подолання перешкод з обручем;

Г) Передавання м’яча;

Д) Перетягування канату;
Е) «Козацький бій».

5. Гетьман:

Гей, там на горі Січ іде,

Гей, малиновий стяг несе,

Гей, малиновий…

Наше славне товариство,

Гей, марширує – раз, два, три!

Гей, дай нам силу, відвагу,

Гей, Україні на славу,

Гей, Україні.

Наше славне товариство,

Гей, марширує – раз, два, три!

  1. Надається слово журі для підведення підсумків змагання.

Потиснімо руки, як робили козаки. Станьмо у коло пошани, проникнемося  шаною та повагою одне до одного.(У центрі кола пошани-  козачка з піснею «Ой на горі та й женці жнуть… А попід горою козаки йдуть…»).

  1. Ведучий:

Хто хоче щастя та свободи,

У кого орлі крила,

До нас у Січ, до нас в ряди:

У злуці міць та сила.

У Запоріжжі наша рать

Готова щохвилини

Боротися, життя віддать

Для щастя України.

  1. Заключне слово вчителя:

Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього. Сьогодні ви долучились до героїчного минулого рідного українського народу. Ми сподіваємось, що ви станете справжніми козачатами, гідними нащадками козацької слави, а пріоритетом свого життя оберете честь, гідність, патріотизм, здоровий спосіб життя. Адже бути козачатами – це достойно, гідно та сучасно!

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку