Спостереження за березою

Про матеріал
КОНСПЕКТ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА БЕРЕЗОЮ. ТЕМА: «СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗЕЛЕНОКОСОЮ КРАСУНЕЮ» Можна використовувати в усіх початкових класах.
Перегляд файлу

Конспект спостереження за березою.

Підготувала: Поліщук Оксана Олександрівна

Тема: «Спостереження за зеленокосою красунею»

 

Мета: закріплювати та розширювати знання дітей про дерево  березу, її лікувальними унікальними можливостями, згадати вірші, прислів’я, прикмети про це дерево;

залучати дітей до спільної ігрової рухової діяльності, зокрема водіння хороводу, розвивати координацію рухів. Активізувати словник дітей такими мовними одиницями, як береза білокора, тендітна, струнка. Розвивати спостережливість, заохочувати потяг до невідомого та цікавого в природі, вміння бачити красу природи, її неповторність , привабливість. Виховувати чуйність та дбайливе ставлення до природи в цілому, бажання спілкуватися з природою та відчувати себе її частинкою.

 

Хід спостереження:

Учитель:

 Діти, у нас сьогодні незвичне спостереження, до нас прийшли гості. Давайте привітаємось.

Діти: Доброго ранку!

Учитель: Малята, подивіться навколо.

Ви нічого не бачите незвичного?

 (Лелека  з листом)

Учитель: Що це ? (конверт)

Учитель: А як ви гадаєте, що тут?(лист, вітальна листівка, запрошення, гроші і т. д.)

Учитель: Подивимось кому він адресований? (фото класу)

Учитель: Можна відкрити та подивитися що в конверті?

Так, бо лист для нас.

(Виймаю листочок паперовий форми березового листочка.)

Учитель: Що це?(листочок)

З якого дерева цей листочок?

Діти: З берізки.

Учитель: Діти, тут на іншому боці щось написано. Зараз я прочитаю:

«Я – берізка, запрошую вас до себе в гості»

Учитель: Приймемо запрошення берізки? Ну то вирушаємо в дорогу.

«Вийшло сонечко весняне

Шле нам звістку з висока

На майданчику у школі

Нас берізонька чека»

Учитель: Діти, давайте  послухаємо весну, але слухати треба тільки звуки природи.

Які звуки природи ви почули?

Дихальна гімнастика

Учитель: Діти, давайте подихаємо весняним повітрям.

Підніміть руки вгору і вдихніть повні груди повітря.

Опустіть руки та видихніть.

 Учитель: Скажіть, хто як думає чим пахне весняне повітря? (теплом, дощем, сирою землею, травою, квітами).

(Діти разом з педагогом йдуть до берези).

(Учитель, а потім і діти вітаються з берізкою.)

Учитель: Берізка хоче, щоб ви підійшли до неї і доторкнулися рукою.

(Вона хоче поділитися з вами своєю енергією, додати вам якомога більше сил.)

Учитель: Що ви відчули? Додалось в нас сили?

Учитель: Погляньте на віти берези. Що вони вам нагадують?

Учитель: Так, кіски. Щоб ваше волосся було таким гарним і довгим, треба

полоскати його відваром із листя берізки.

 Учитель: Станемо близенько біля стовбура берізки та подивимося на блакитне небо крізь її гілки.

 Учитель: Які почуття виникли у вас?

Учитель: З чим можна порівняти таку картинку? (з мереживом).

Учитель: Діти, давайте ще помилуємось небом крізь березові віти.

Учитель: Давайте подаруємо берізці компліменти. Я почну, а ви продовжуйте.

Учитель: Подружко-берізко, ти золотокоса красуня.

  1. 1 дитина. Які гарні у тебе золоті стрічки.
  2. 2 дитина. Ти зачарувала нас своєю красою.
  3. 3 дитина. Ти, як дівчина-красуня, привертаєш увагу до себе.
  4. 4 дитина. Я зачарована тобою.

5 дитина. Дарую тобі вірш про твоїх подружок-берізок.

6 дитина. Вже заспівали в лісі всі дерева –

У кожного є неповторний голос свій.

Лунає пісня дуба, шепіт клена,

Й ще сто прекрасних, чистих голосів.

Який чудовий голос у берізки!

У пісні лагідній звучить любов.

Її зелені і тоненькі кіски

Бешкетник вітер розплітає знов.

 

7. дитина. Так хочеться берізоньку обняти,

«Яка ж ти мила!» - тихо їй сказати,

І стовбурець погладити рукою,

І листячка торкнутися щокою.

 

Учитель: Ще, берізко, малята знають про тебе різні прислів’я та приказки:

Діти: Стоїть, запишалась, як берізка в гаї

Діти: Розпустила свої кісоньки, як берізка вітоньки.

 Учитель: Та прикмети знають: 

 Діти:  Якщо спочатку листям вкривається береза — чекай сухого літа, а коли клен — дощового.

 Діти:  Зазеленів березовий гай — пересаджуй дерева.

 Діти: 3 берези тече багато соку — літо буде дощове.

Учитель: давайте розвеселимо нашу берізку і поводимо їй хоровод. (Діти разом з учителем водять хоровод навколо берізки)

 Учитель: Діти, здавна стрічечки на Україні вважали гарною прикрасою та оберегом. Кожна дівчина в косу вплітала красиву стрічку. Берізку також завжди порівнювали зі стрункою молодою дівчиною красунею. Да­вайте наші хлопчики подарують берізці яскраві святкові стрічечки.

Учитель: Діти, що у берези саме найдивовижніше?   (Кора.)

Учитель: Чим вона відрізняється від кори інших дерев?  (Кольором).

 Учитель: У корі берези є особлива речовина, яка і забезпечує білий колір. А через ці темні риски і смужки береза дихає: в спеку вони відкриваються і пропускають повітря до коренів дерева. Стовбур берези в жару прохолодний

 Береза - саме шановане дерево. Про неї кажуть: дерево - "піонер". Піонер - означає перший. Ось і береза завжди першою зростає на пожарищах, вирубуваннях, покинутих полях.

 Ще береза дерево-нянька. Вона захищає інші дерева від вітру і спеки. Дивіться, скільки дерев біля беріз, їм тут добре і затишно.   Оскільки береза любить світло, не боїться вітру і морозу, вона першою проростає на відкритих просторах.

 А ще береза є окрасою нашої природи. Берези підгодовують пташок взимку, весною бджоли збирають з квітучих беріз пилок, а з листків клей (який захищає переносити холод). Для людини береза важлива як лікарська рослина – лікуються її бруньками (дьогтярове мило), листям (ополіскувач для волосся), соком. А ще її використовують для виготовлення паперу.

Давайте попрощаємося з берізкою:

 «Ти рости наша берізонько, рости

Буйним листом всім на радість шелести

Сонце лагідним теплом хай зігріває

Діти знов до тебе в гості завітають».

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку