Спостереження за словами – назвами дій. Виготовлення пташечки із пластиліну

Про матеріал
Публікація містить розробку інтегрованого уроку української мови та ТЕО (підручник Варзацька, Л. О., Трохименко, Т. О., 1 ч.).
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок української мови та дизайн і технології.

Тема. «Спостереження за словами – назвами дій. Виготовлення пташечки із пластиліну»

Мета:

Створити умови для поглиблення  знань учнів про слова – назви дій, ознайомити з терміном «дієслово»,вчити розрізняти його серед інших, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння визначати форму і пластику окремих частин тіла птаха і відтворювати його образ в ліпленні.

 

Формувати ключові компетентності:

вміння вчитися- організовувати своє робоче місце, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, доводити роботу до кінця;

 

загальнокультурна  – дотримуватися норм мовленнєвої культури, розвивати

мовлення, мислення,прищеплювати любов до витворів мистецтва;

 

громадська– виховувати дружні взаємовідносини в парах і класі;

 

предметна компетентність- підтримувати інтерес до вивчення української мови і технологій. Показати зв’язок між цими предметами.

 

Формувати ціннісне ставлення до рідної мови і праці руками.

 

 

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація, картки для роботи в парах, підручник, зошити, пластилін.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, разом привітаймося:

«Добрий день,  добрий день!»

Теплом ручок обміняймося:

«Добрий день,  добрий день!»

Вправо-вліво повернемось:

«Добрий день,  добрий день!»

Одне одному всміхнемось:

«Добрий день,  добрий день!»

Можна трохи пострибати,

І в долоні поплескати.

Можна всім  поприсідати,

Й трохи ще потанцювати.

Друзям й гостям всім сказати:

«Добрий день,  добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.

  • Дітки, які дії ми зараз виконували? (Віталися, поверталися, обмінювалися, плескали, присідали, танцювали)
  • Розумнички! Ми з вами виконували дії і зараз ми продовжимо знайомство зі словами-назвами дій, а також з допомогою певної дії виготовимо пташеня.  А для цього нам потрібна голова – щоб думати, вушка – щоб слухати, оченята – щоб спостерігати, ротик – щоб висловлювати думки, серце – любити, посмішка – для гарного настрою. Давайте подаруємо один одномупосмішку й почнемо працювати.
  • Відкрийте свої зошити. Запишемо сьогоднішнє число.

ІІІ. Хвилинка каліграфії

  • Каліграфічно пропишіть такі склади: ігр аш ки, ма йс ст ри.

(іграшки,майстри)

  • Скільки звуків у слові іграшка? Скільки букв?
  • Скільки голосних звуків у слові майстри? Скільки приголосних?
  • Кого ми називаємо майстрами? (Людина, що досконало володіє певною справою)
  • А ще ми можемо назвати їх умільцями.

ІV.  Актуалізація та коригування опорних знань.

  • Відкрийте, будь ласка, підручник на стор. 69, впр.1. Нас до себе в гості запрошують гуси. Послухайте уважно вірш.
  • Про що говориться в вірші?
  • А чи можуть бути іграшкові гуси?
  • Чи можна назвати його діалогом?
  • Назвіть слова – назви предметів.
  • Які слова у цьому вірші називають дію?Давайте поставимо до кожного слова питання.

V.  Виконання кінезологічних  вправ.

VI. Вивчення нового матеріалу.

  • Сьогодні я хочу розказати і показати вам народні іграшки, які створювали справжні майстри. Українські іграшки сягають глибокої давнини і значно відрізняються від сучасних. У народі їх ще називають – цяцянка, лялька, виграшка тощо. Матусі і бабусі створювали  для своїх малюків ляльки-мотанки з клаптиків тканини,  а також  з трави або соломи. Теслярі робили з дерева коника-гойдалку, возики. Гончарі та їх дружини виготовляли свищики, баранців, півників, а також керамічний посуд. Усі іграшки були дуже простими, але кожна наповнена теплом рук майстра, прикрашає життя дитинки.

Робота на картках у парах.

  • Прочитайте подані в таблиці слова. Змініть їх за зразком і впишіть у таблицю.

хто?

що зробили?

що роблять?

що зроблять?

Що зробити?

Майстри

Створили

Створюють

Створять

Створити

 

виготовили

 

 

 

 

прикрасили

 

 

 

         

  Пояснення учителя.        

В українській мові є слова, які відповідають на питання Що робить? Що роблть? Що робив? Що зробив? Що робити?Що зробити?,означають дію предметів. Це дієслова.

Фізкультхвилинка

VII. Узагальнення та систематизація.

  • Зараз перед вами з`являться слайди на яких ви повинні назвати дії.
  • Які ви запам’ятали дієслова? Хто більше?
  • Хто може розказати правило?

VIIІ. Творче перенесення знань і навичок.

  • Молодці! А тепер, ми з вами перейдемо до безпосередніх дій. І як справжні народні умільці виготовимо пташечку з пластиліну.
  • Але перш ніж  розпочати роботу, давайте перевіримо чи все в нас готово для роботи.  Для подальшої роботи нам потрібні:  пластилін, дощечка, стеки, серветка.
  • Добре, готові. Скажіть, а що роблять з пластиліном?

Ліплення пташки.

  • Так як на початку уроку, нас запрошували у  гості гуси. Ми з вами створимо також пташку- іграшку.

 Розгляд зразка виробу.

-Подивіться на цьго птаха, він виготовлений з пластиліну. Хто з вас може описати, який він?

-З яких частин складається його фігурка?

-Давайте повторимо, які ви знаєте способи ліплення? 

Основні прийоми ліплення:

1.Витягування

2.Скачування кульки

3.Розкачування циліндричної форми

4.Виконання заглиблення й заготовці

5.З'єднання деталей

Повторення правил техніки безпеки на уроці.

  • Пластилін кладемо тільки на дощечку.
  • Залишки складаємо до коробки.
  • Стекою ріжемо тільки пластилін.
  • Після закінчення роботи слід помити руки.

 

Технологія виготовлення виробу.

  • Розминаємо пластилін, для того, щоб його зручніше було ліпити.
  • Ділимо його на 3 частини:
  1. це найбільша частина, для тулуба пташки;
  2. трохи менший шматок  для її голови;
  3. найменший шматочок для лапок.
  • З першого шматка робимо овал, схожий на яєчко, з одного кінця витягують шию.
  • З другого- менший овал, ніж перший, і примазуємо його до тулуба плавними рухами.
  • Із овалу голови витягуємо дзьоб, стекою робимо очі.
  • Крила можна зробити з мушлі: приліпити її до тулуба повністю чи розправити так, наче птах літає, або з пір′я.
  • До голови пташки кріпимо пташине пір′я. Таким самим чином виготовляємо хвіст.

 

 

Самостійна робота учнів.

   Під час виконання виробу вчитель проводить поточний інструктаж.

IX. Підбиття підсумків.

  • Давайте опишемо наш урок, тими діями які ми сьогодні виконували?
  • Що ми робили? Які слова вивчили?
  • Дорогі діти ! Ви сьогодні гарно працювали. Я рада була з вами познайомитись. Дякую Вам.

 

 


 

 

 

Інтегрований урок з української мови та дизайну і технологій.

Тема. «Спостереження за словами – назвами дій. Виготовлення іграшки із пластиліну»

 

 

 

     Підготувала і провела

     Учитель початкових класів

     Боглаєва Д. В.

docx
Додано
21 січня
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку