Спостерігаю за прислівниками

Про матеріал
Ознайомити учнів з прислівником як частиною мови; вчити дітей самостійно здобувати знання; формувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови, правильно їх писати та вживати в усному мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема.Спостерігаю за прислівниками

Мета: ознайомити учнів з прислівником як частиною мови; вчити дітей самостійно здобувати знання; формувати вміння та навички розпізнавати прислівники серед інших частин мови, правильно їх писати та вживати в усному мовленні; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення та спілкування.

 

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі – головне.

А здоровий і веселий – щастя не мине.

ІІ. Повідомлення теми  і завдань уроку. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра в лего «Знайди зайве слово»
  • Вам потрібно знайти зайве слово (презентація). (Всі зайві слова записані на дошці)
  1. Знайомство з новим матеріалом.
  • Прочитайте слова. Що цікавого ви помітили?
  • На які питання вони відповідають?

- Спробуйте одне із цих слів змінити. (Не змінюється.)

- Слова, які не змінюються ні за відмінками, ні за особами, ні за числами, — це окрема незмінна частина мови.

- Можливо хтось знає як вона називається?

- Це нова частина мови. Прислівник.

Дуже то цікаве слово —

супроводить дієслово.

Це прислівник.

Так і зветься —

про кожну дію обізветься.

Достеменно все він знає

і оцінку власну має:

той працює гарно, добре,

швидко, вправно, своєчасно,

а той погано — і недобре,

і повільно, і невчасно.

Задаєш йому питання:

Де? Коли? Наскільки? Як?

Чому? Навіщо і для чого? —

відповість тобі він так:

пізно, вранці, тут, ніяк,

вгору, вниз і спросоння,

туди, сюди, попідвіконню...

На все відповідь він має,

про всі дії добре знає,

своїх думок не міняє.

 

  • Сьогодні ми починаємо вивчати нову самостійну частину мови — прислівник.

 

IІІ. Сприймання і усвідомлення учнями новою матеріалу.

1. Ознайомлення і правилом (с. 118).

  1. Каліграфічна хвилинка.

                        Щ Щ Щ Щ щ щ щ щ

                        щодня щоденно щогодини щотижня

– До якої частини мови належать записані слова? (До прислівників)

– Правопис цих слів треба запам’ятати тому, що вони є словниковими.

 

  1. Робота біля дошки. Вправа 2.
  • Прочитай прислів’я. поясни, як ти їх розумієш. Випиши прислівники з дієсловами, з якими вони пов’язані.
  1. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

  1. Робота в парі.

Картки. Прочитай. Випиши слова, які відповідають на питання:

Де? Коли? Як? Куди? Звідки?

 

Біжить лісовий струмочок усе вперед і вперед. Жебонить веселу пісеньку. Не замовкає він ні на хвилиночку. Не відпочиває ні вдень, ні вночі. Радісно співає срібноголосий, поспішає на допомогу всьому живому. Мелодійно розливається навкруги його дзюрчання.

 

  1. Робота в групі. Гра «Доберіть прислівники».

Учасників гри ділять на три рівні групи. Кожна група одержує аркуш паперу з записаним на ньому дієсловом, до якого треба дібрати зв’язані з ним прислівники. Аркуш іде по колу, кожний учень дописує одне слово. Виграє група, яка протягом обумовленого часу добере найбільше прислівників. Зразки ігрового матеріалу:

говорити (як?) — зворушливо, коротко, щиро, натхненно, суворо, сердито, голосно, тоненько, переконливо, правильно, швидко, дзвінко, весело;

 

дивитися (як) — пильно, суворо, весело, гостро, зло, спідлоба, розгублено, захоплено, байдуже, проникливо, допитливо;

іти (як? куди? коли?) — швидко, повільно, пішки, навмання, навпростець, вниз, назустріч, навпомацки, вгору, вночі, вранці, вдень і т. д.

 

V. Пудсумок уроку.

 Яку частину мови ви почали вивчати? (Прислівник.)

— У чому особливість прислівників у порівнянні з іменниками, прикметниками, дієсловами? (Прислівник — незмінна частина мови.)

— З якою частиною мови прислівники найчастіше зв’язані в реченні? (З дієсловом.)

 

  • Сьогодні на уроці ми досліджували не тільки прислівник, а й свій настрій, самопочуття, намагалися досягти успіху. А успіх  на уроці – це ваша наполегливість і працьовитість.   Протягом уроку ви підтримували один одного. Прошу  наклеїти на нашому кластері ваші долоньки успіху. Але не просто наклеїти, а прислівником висловити ставлення до уроку.

       Хтось  працював добре, хтось –відмінно,
       Оцініть себе, діти, мудро і вірно.

 

Червоний колір — активно.

Жовтий колір  — позитивно.

Зелений  колір — спокійно.

Синій колір — творчо.

Білий колір — важко.

 

docx
Додано
7 квітня 2022
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку