Справжній класний керівник та сучасний учень: хто вони такі?

Про матеріал

Мета: допомогти вчителям та учням усвідомити наявність проблемних зон в особистій сфері учня і професійній сферах класних керівниках, сприяти підвищенню мотивації вчителів та учнів до саморозвитку і самореалізації, формувати навички співробітництва між учнями та класними керівниками.

Завдання: визначити проблемні зони в особистій, навчальній сферах учасників; сприяти формуванню навичок кооперативної взаємодії;

сприяти усвідомленню учасників особистих цінностей як основи життєвого самовизначення.

Перегляд файлу

Справжній класний керівник та сучасний учень: хто вони такі?

 

Мета: допомогти вчителям та учням усвідомити наявність проблемних зон в особистій сфері учня і професійній сферах класних керівниках, сприяти підвищенню мотивації вчителів та учнів до саморозвитку і самореалізації, формувати навички співробітництва між учнями та класними керівниками.

 

Завдання: визначити проблемні зони в особистій, навчальній сферах учасників;  сприяти формуванню навичок кооперативної взаємодії;

сприяти усвідомленню учасників особистих цінностей як основи життєвого самовизначення.

 

 

Хід заняття

Вступне слово. Добрий день! Я рада сьогодні зустрічі з вами.

 

Самопрезентація «Ініціали» (5 хв)

 Кожному учасникові пропонується назвати своє прізвище, ім’я по батькові, а потім – свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Наприклад, Панкіна Катерина Вікторівна – працьовита, креативна, відверта. Усі представляються по колу.

 

Правила роботи групи (5хв)

Психолог звертається до групи з питанням: «Для чого в нашому житті існують різні правила?» 

Учасники самостійно визначають правила. Потім об’єднуються в групи і виробляють загальні правила.

 

  • Бути позитивними
  • Говорити по черзі
  • Бути активними
  • Слухати і чути кожного
  • Толерантно ставитись одне до одного
  • Користуватися «правилом руки».

 

Тренер Тема нашої зустрічі «Справжній класний керівник та сучасний учень: хто вони такі?»

  Перш ніж ми приступимо до роботи, потрібно визначити мету нашого заняття, тобто очікуваний результат, якого ми сподіваємося досягти наприкінці проведення тренінгу.

 

Вправа «Ромашка»

     Мета: підготувати  учасників  до  роботи,   створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.

     Я попрошу кожного із вас  на пелюстках ромашки написати ваші очікування від нашого заняття  і прикріпити пелюстку  на плакат.

Обговорення написаного..

Розповідь для активізації уваги

«Історія про рай і пекло» (5хв)

Якось один іудейський мудрець звернувся до Господа з проханням показати його рай та пекло.

Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати. Посеред неї стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні та нещасні люди. Люди страждали, бо не могли поїсти, хоча в руках у них були ложки. Але ручки цих ложок були дуже довгі – довші за руки.

«Так, це справді пекло», - сказав мудрець.

Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати, що була точнісінько така, як перша. Посеред цієї кімнати стояв такий самий казан з їжею, а люди, які були в кімнаті, тримали точнісінько такі самі ложки. Але люди ці були ситими, щасливими й веселими, бо годували одне одного.

«Так це ж рай!» - вигукнув мудрець.

Питання для обговорення

  • Що відрізняло людей в одній кімнаті від тих, що були і іншій?
  • Що допомогло людям у раю бути щасливими?

 

Зняття емоційного напруження

«Хазяїн, будинок , ураган» (5 хв)

Психолог об’єднує учасників на трійки так, щоб члени пари ставали обличчям одне до одного і, з’єднуючи руки над головою, утворювали «дах» будинку. Третій учасник стає всередині будинку під «дахом»: він буде «хазяїном».

Учасники уважно слухають і виконують команди тренера:

  • за командою «будинок» двійка, які утворюють «дах», мають знайти собі інших «хазяїв», які в цей час нерухомо залишаються на своїх місцях;
  • за командою «хазяїн» на місці залишаються «будинки», а всі «хазяї» мають знайти собі нові будинки;
  • за командою «ураган» кожний член трійка  повинен знайти собі нових партнерів.

 

Енергізатор «У нас із тобою спільне …»

Мета: знаходження подібного і відмінного в учасників; налаштування на подальшу роботу.

 Учасники поділилися на дві групи. Група вчителів та група учнів. Група вчителів утворюють внутрішнє коло, а група учнів – зовнішнє кола. Учасники внутрішнього кола продовжують речення «У нас з вами спільне …», а зовнішнє кола – «У нас з вами відмінне….» Зовнішнє коло стоїть на місці, а внутрішнє рухається за годинниковою стрілкою, доки не стане знову на своє місце.

 

 

Портрет «Сучасного класного керівника,  учень»

Я прошу вас розбитися на дві групи. Перша  група класні керівники. Групі вчителів пропонується охарактеризувати – сучасного учні, яким ви його бачите. Друга група учні. Учням потрібно  охарактеризувати – сучасного класного керівника. На підготовку у вас  10хв.

Обговорення.

 

Вправа «Модель майбутньої школи»

 Учасники об’єднуються в єдину групу. У їхньому розпорядженні аркуш  ватману формату А1, журнали,кольоровий папір, фломастери, нитки, клей, ножиці. Задача для групи – створити із запропонованого матеріалу  модель майбутнього  школи. Під час виконання завдання необхідно використовувати знання, отриманні на тренінгу. Після завершення роботи спікери групи  презентують  свою модель – образ, який вивішуються на стіні.

Питання для обговорення

  • Як працювала група?
  • Чи думки всіх учасників враховувалися?
  • Чи виникали труднощі у процесі створення моделі?
  • Які відчуття виникали у вас під час виконання роботи?

 

Рефлексія. Чи виправдалися ваші очікування?

 Загальне фото.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку