Мета: допомогти вчителям та учням усвідомити наявність проблемних зон в особистій сфері учня і професійній сферах класних керівниках, сприяти підвищенню мотивації вчителів та учнів до саморозвитку і самореалізації, формувати навички співробітництва між учнями та класними керівниками.
Завдання: визначити проблемні зони в особистій, навчальній сферах учасників; сприяти формуванню навичок кооперативної взаємодії;
сприяти усвідомленню учасників особистих цінностей як основи життєвого самовизначення.
Справжній класний керівник та сучасний учень: хто вони такі?
Мета: допомогти вчителям та учням усвідомити наявність проблемних зон в особистій сфері учня і професійній сферах класних керівниках, сприяти підвищенню мотивації вчителів та учнів до саморозвитку і самореалізації, формувати навички співробітництва між учнями та класними керівниками.
Завдання: визначити проблемні зони в особистій, навчальній сферах учасників; сприяти формуванню навичок кооперативної взаємодії;
сприяти усвідомленню учасників особистих цінностей як основи життєвого самовизначення.
Хід заняття
Вступне слово. Добрий день! Я рада сьогодні зустрічі з вами.
Самопрезентація «Ініціали» (5 хв)
Кожному учасникові пропонується назвати своє прізвище, ім’я по батькові, а потім – свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Наприклад, Панкіна Катерина Вікторівна – працьовита, креативна, відверта. Усі представляються по колу.
Правила роботи групи (5хв)
Психолог звертається до групи з питанням: «Для чого в нашому житті існують різні правила?»
Учасники самостійно визначають правила. Потім об’єднуються в групи і виробляють загальні правила.
Тренер Тема нашої зустрічі «Справжній класний керівник та сучасний учень: хто вони такі?»
Перш ніж ми приступимо до роботи, потрібно визначити мету нашого заняття, тобто очікуваний результат, якого ми сподіваємося досягти наприкінці проведення тренінгу.
Вправа «Ромашка»
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.
Я попрошу кожного із вас на пелюстках ромашки написати ваші очікування від нашого заняття і прикріпити пелюстку на плакат.
Обговорення написаного..
Розповідь для активізації уваги
«Історія про рай і пекло» (5хв)
Якось один іудейський мудрець звернувся до Господа з проханням показати його рай та пекло.
Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати. Посеред неї стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні та нещасні люди. Люди страждали, бо не могли поїсти, хоча в руках у них були ложки. Але ручки цих ложок були дуже довгі – довші за руки.
«Так, це справді пекло», - сказав мудрець.
Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати, що була точнісінько така, як перша. Посеред цієї кімнати стояв такий самий казан з їжею, а люди, які були в кімнаті, тримали точнісінько такі самі ложки. Але люди ці були ситими, щасливими й веселими, бо годували одне одного.
«Так це ж рай!» - вигукнув мудрець.
Питання для обговорення
Зняття емоційного напруження
«Хазяїн, будинок , ураган» (5 хв)
Психолог об’єднує учасників на трійки так, щоб члени пари ставали обличчям одне до одного і, з’єднуючи руки над головою, утворювали «дах» будинку. Третій учасник стає всередині будинку під «дахом»: він буде «хазяїном».
Учасники уважно слухають і виконують команди тренера:
Енергізатор «У нас із тобою спільне …»
Мета: знаходження подібного і відмінного в учасників; налаштування на подальшу роботу.
Учасники поділилися на дві групи. Група вчителів та група учнів. Група вчителів утворюють внутрішнє коло, а група учнів – зовнішнє кола. Учасники внутрішнього кола продовжують речення «У нас з вами спільне …», а зовнішнє кола – «У нас з вами відмінне….» Зовнішнє коло стоїть на місці, а внутрішнє рухається за годинниковою стрілкою, доки не стане знову на своє місце.
Портрет «Сучасного класного керівника, учень»
Я прошу вас розбитися на дві групи. Перша група класні керівники. Групі вчителів пропонується охарактеризувати – сучасного учні, яким ви його бачите. Друга група учні. Учням потрібно охарактеризувати – сучасного класного керівника. На підготовку у вас 10хв.
Обговорення.
Вправа «Модель майбутньої школи»
Учасники об’єднуються в єдину групу. У їхньому розпорядженні аркуш ватману формату А1, журнали,кольоровий папір, фломастери, нитки, клей, ножиці. Задача для групи – створити із запропонованого матеріалу модель майбутнього школи. Під час виконання завдання необхідно використовувати знання, отриманні на тренінгу. Після завершення роботи спікери групи презентують свою модель – образ, який вивішуються на стіні.
Питання для обговорення
Рефлексія. Чи виправдалися ваші очікування?
Загальне фото.