Тема: Сприймання нового матеріалу. Звуки [п], [п’], їх артикуляція, вимова і позначення буквою «пе» (П, п). Читання буквосполучень з буквою «пе». Письмо малої букви п і з’єднань з нею.
І. Вступна частина заняття
ІІ. Основна частина заняття
-
Орієнтовні запитання і завдання до малюнка на с. 2-3.
-
Що зображено на малюнку? Кого зображено на малюнку? Як проводились спортивні змагання у минулому? А як нині?
-
Які спортивні змагання, на вашу думку, зображено? Чи відомо вам, де вперше у світі проводились олімпійські ігри? (У Стародавній Греції.)
-
Що вам відомо про олімпійські ігри?
-
Тим, хто читає, вчитель пропонує прочитати поданий на сторінці текст.
За наявності часу можна організувати перегляд фрагментів запису з Ютуб каналу інформації, підготовленої ученицею: https://www.youtube.com/watch?v=fo3bvqwVx6A Подібну роботу можна організовувати зі школярами у майбутньому.
-
Що з того, що ви побачили на відео, зображено на сюжетному малюнку? Яку додаткову інформацію ви отримали з відеозапису?
-
Для чого люди займаються спортом? Якими видами спорту займаються спортсмени на малюнку? Чи відвідуєте ви спортивні секції/гуртки? Які саме ці секції/гуртки?
-
Які з видів спорту мають у своїй назві звук [п], [п']?
-
Складіть речення за сюжетним малюнком.
-
Завдання на полі на с. 2.
-
Зоровий диктант.
-
Зроби однаковим.
-
Дітям пропонується навести лінії, якими відрізняються букви.
-
Дітям пропонується навести однакові лінії в буквах.
-
Розліновка для диктанту літер/буквосполучень/слів.
-
Завдання на с. 4.
-
Що зображено? (вимпел, в лупі – шип на шиповці, підкову) Який об’єкт «зайвий»? Поясніть свій вибір. Визначте місце звуків [п], [п’] у цих словах. Позначте його у моделях слів.
Далі відбувається ознайомлення першокласників з буквою, яка позначає ці звуки на письмі. Діти наводять/штрихують/розфарбовують букви олівцем синього кольору. Вчитель пропонує викласти друковані букви Пп паличками, мотузочкою, дротиком.
-
Що зображено? Яке спортивне знаряддя нагадує букву п? Учням пропонується відшукати і навести букву П на малюнку.
-
Що зображено? (олімпійські кільця) Хто може пояснити, чому вони переплетені і чому мають такі кольори? Дітям пропонується прочитати буквосполучення у кільцях за командою вчителя (у синьому/жовтому/зеленому/червоному/чорному).
Олімпійська емблема являє собою п'ять переплетених кілець різного кольору, які символізують п'ять різних частин світу:
-
Синій – Європа
-
чорний – Африка
-
червоний – Америка
-
жовтий – Азія
-
зелений – Австралія
-
Дітям пропонується прочитати буквосполучення в рядках, в колонках, зі збільшенням/зменшенням гучності голосу; тільки буквосполучення з двох/трьох букв, тільки слова. Учитель запрошує учнів підготуватись і «пробігти дистанцію доріжкою буквосполучень», щоб прочитати їх за той час, поки сиплеться пісок в пісочному годиннику (1 хвилина – але дітям не озвучується час, за який вони мають прочитати, а тільки повідомляється, що за період, поки не висиплеться весь пісок). Після цього можна запропонувати дітям, працюючи в парі, скласти слова з буквосполучень, обводячи їх олівцями певного кольору.
-
Письмо друкованої букви П.
-
Завдання на с. 5.
-
Кого/що зображено? На чому стоять спортсмени? Яке призначення має п’єдестал? На яку прописну маленьку букву схожий малюнок хвилі на п’єдесталі? На що ще схожа ця буква? Як пишеться маленька буква п?
-
Що зображено? Чи доводилось вам бачити трансляцію церемонії запалення олімпійського вогню? Де його запалюють? (У країні, де Олімпійські ігри зародилися – в Греції.) Як вогонь дістається міста, де проводяться ігри? (Естафета факела)
Учитель пропонує дітям (які можуть) прочитати слово, записане в чаші. Пояснити його значення. Навести в слові букву п червоним олівцем/ручкою, решту вивчених букв іншим кольором. Після цього дітям пропонується розфарбувати жовтим олівцем зображення язиків полум’я в чаші з елементами, з яких складається буква п; в факелі – з буквою п.
Учитель пропонує викласти рукописну букву п мотузочкою та з’ясувати, як вона пишеться – відривно чи безвідривно.
-
Письмо рукописної букви п, буквосполучень, слів за поданими зразками.
-
Першокласникам пропонується списати речення рукописними буквами.
ІІІ. Підсумкова частина заняття