Сприймання нового матеріалу. Звуки [п], [п’], їх артикуляція, вимова і позначення буквою «пе» (П, п). Читання буквосполучень з буквою «пе». Письмо малої букви п і з’єднань з нею.

Про матеріал
Ознайомити дітей з буквою "пе"(П,п) та звуками /п/, /п*/,їх артикуляцією, вимовою. Вчити читати буквосполучення та слова з буквою"пе",писати малу букву"п" та буквосполучення з нею.
Перегляд файлу

Тема: Сприймання нового матеріалу. Звуки [п], [п’], їх артикуляція, вимова і позначення буквою «пе» (П, п). Читання буквосполучень з буквою «пе». Письмо малої букви п і з’єднань з нею.

І. Вступна частина заняття

ІІ. Основна частина заняття

  1. Орієнтовні запитання і завдання до малюнка на с. 2-3.
  • Що зображено на малюнку? Кого зображено на малюнку? Як проводились спортивні змагання у минулому? А як нині?
  • Які спортивні змагання, на вашу думку, зображено? Чи відомо вам, де вперше у світі проводились олімпійські ігри? (У Стародавній Греції.)
  • Що вам відомо про олімпійські ігри?
  • Тим, хто читає, вчитель пропонує прочитати поданий на сторінці текст.

За наявності часу можна організувати перегляд фрагментів запису з Ютуб каналу інформації, підготовленої ученицею: https://www.youtube.com/watch?v=fo3bvqwVx6A Подібну роботу можна організовувати зі школярами у майбутньому.

  • Що з того, що ви побачили на відео, зображено на сюжетному малюнку? Яку додаткову інформацію ви отримали з відеозапису?
  • Для чого люди займаються спортом? Якими видами спорту займаються спортсмени на малюнку? Чи відвідуєте ви спортивні секції/гуртки? Які саме ці секції/гуртки?
  • Які з видів спорту мають у своїй назві звук [п], [п']?
  •   Складіть речення за сюжетним малюнком.
  1. Завдання на полі на с. 2.
  1. Зоровий диктант.
  2. Зроби однаковим.
  3. Дітям пропонується навести лінії, якими відрізняються букви.
  4. Дітям пропонується навести однакові лінії в буквах.
  5. Розліновка для диктанту літер/буквосполучень/слів.
  1. Завдання на с. 4.
  1.       Що зображено? (вимпел, в лупі – шип на шиповці, підкову) Який об’єкт «зайвий»? Поясніть свій вибір. Визначте місце звуків [п], [п’] у цих словах. Позначте його у моделях слів.

Далі відбувається ознайомлення першокласників з буквою, яка позначає  ці звуки на письмі. Діти наводять/штрихують/розфарбовують букви олівцем синього кольору. Вчитель пропонує викласти друковані букви Пп паличками, мотузочкою, дротиком.      

  1.       Що зображено? Яке спортивне знаряддя нагадує букву п? Учням пропонується відшукати і навести букву П на малюнку.
  2.       Що зображено? (олімпійські кільця) Хто може пояснити, чому вони переплетені і чому мають такі кольори? Дітям пропонується прочитати буквосполучення у кільцях за командою вчителя (у синьому/жовтому/зеленому/червоному/чорному).

Олімпійська емблема являє собою п'ять переплетених кілець різного кольору, які символізують п'ять різних частин світу:

  •                  Синій – Європа
  •                  чорний – Африка
  •                  червоний – Америка
  •                  жовтий – Азія
  •                  зелений – Австралія
  1.               Дітям пропонується прочитати буквосполучення в рядках, в колонках, зі збільшенням/зменшенням гучності голосу; тільки буквосполучення з двох/трьох букв, тільки слова. Учитель запрошує учнів підготуватись і «пробігти дистанцію доріжкою буквосполучень», щоб прочитати їх за той час, поки сиплеться пісок в пісочному годиннику (1 хвилина – але дітям не озвучується час, за який вони мають прочитати, а тільки повідомляється, що за період, поки не висиплеться весь пісок).  Після цього можна запропонувати дітям, працюючи в парі, скласти слова з буквосполучень, обводячи їх олівцями певного кольору.
  2.               Письмо друкованої букви П.
  1.              Завдання на с. 5.
  1.              Кого/що зображено? На чому стоять спортсмени? Яке призначення має п’єдестал? На яку прописну маленьку букву схожий малюнок хвилі на п’єдесталі? На що ще схожа ця буква? Як пишеться маленька буква п?
  2.              Що зображено? Чи доводилось вам бачити трансляцію  церемонії запалення олімпійського вогню? Де його запалюють? (У країні, де Олімпійські ігри зародилися – в Греції.) Як вогонь дістається міста, де проводяться ігри? (Естафета факела)

   Описание: http://vgolos.com.ua/media/gallery/full/v/o/vogonj_c108d_f523e.jpg   

Учитель пропонує дітям (які можуть) прочитати слово, записане в чаші. Пояснити його значення. Навести в слові букву п червоним олівцем/ручкою, решту вивчених букв іншим кольором.  Після цього дітям пропонується розфарбувати жовтим олівцем зображення язиків полум’я в чаші з елементами, з яких складається буква п; в факелі – з буквою п. 

Учитель пропонує викласти рукописну букву п мотузочкою та з’ясувати, як вона пишеться – відривно чи безвідривно.

  1. Письмо рукописної букви п, буквосполучень, слів за поданими зразками.    
  2. Першокласникам  пропонується списати речення рукописними буквами.

ІІІ. Підсумкова частина заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Даценко Оксана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 жовтня
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку