Сприйняття людиною інформації

Про матеріал
Розробка уроку за темою "Сприйняття людиною інформації". Розділ інформація та інформаційні процеси, види подання інформації. Розроблено для учнів 3 класу
Перегляд файлу

«___»__________ 20___ року

Урок №2. Роль інформації в житті людини. Значення інформації.

Мета:  акцентувати увагу дітей на ролі та значенню інформації в житті людини. Познайомити з поняттями «неповна інформація», «незрозуміла інформація», «неправдива інформація», «неактуальна інформація» та навести приклади з реального життя. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися.

 

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.

Програмне забезпечення: мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання з класом

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Роботу швидше починаймо.

  • Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми з визначимось наскільки важлива для людей є інформація й визначимо її роль в житті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слайд4. Гра «Вилучи слова»

Вилучи слова – назви чисел і прочитайте заховане слово. (Закодоване слово – канікули). Розкажіть, з чим асоціюється у вас дане слово?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 Слайд5. Яка інформація, під час літніх канікул, вам найбільше запам’яталась? На скільки вона була для вас важлива?

IV. Вивчення нового матеріалу

Слайд6. Для людини інформаціє є важливою із самого народження. Саме через сприймання інформації маленька дитинка розпочинає пізнавати світ – розумію, що можна, а що ні, що смачне, а що ні, вчиться спілкуватись та взаємодіяти з іншими дітками.

Слайд7. Через це можна впевнено сказати, що інформація дозволяє нам розвивати – досягати успіху.

Слайд8-11. Пограємось в гру «Спрогнозуй інформацію». Ваша задача на основі малюнка визначити, яку інформацію отримує людина та як вона вплине на її в подальшому.

Слайд12. Наш світ настільки різноманітний і все наскільки швидко розвивається, що можна стверджувати «Інформація безкінечна». Щодня, щохвилини, щосекунди в людей виникають нові ідеє котрі виливаються в нові пристрої, дослідження і винаходи.

Слайд13. Людей, які можуть використати інформацію по новому називають винахідниками.

Слайд14. Часто на нові винаходи людей надихають об’єкти природи. Поміркуйте «Яку інформацію використали винахідники предметів побуту і інтер’єрі на малюнку?». На даному зображенні ми бачимо стіл-трансформер. Він маленький, та за потреби ми бачимо, як він може допомогти прийняти вдома гостей. Що могло надихнути винахідників на таку ідею? Природа. Зверніть увагу на квіти. Коли їм не потрібне світло вони складаються в бутони, але коли наступає день і потрібно прийняти найважливішого для них гостя – світло, вони розкриваються.

Слайд15. Ще один чудовий винахід – полички. Де ми могли бачити подібне розташування об’єктів в природі? Так, це соти бджіл у які вони складають мед. 

Слайд16. Дане крісло нагадує кокон. Які комахи використовують кокон? Хто сидів в такому кріслі? Чи зручно вам було?

Слайд17-20. Та інформацію, можна використати не завжди. Інформація буває:

  • Неповна. Якщо нам скажуть, що сьогодні похмуро, чи допоможе нам ця інформація правильно вдягнутись? Ні, ні нам потрібні ще будуть, як мінімум, інформація про температуру повітря та опади.
  • Незрозуміла. Погляньте на ієрогліф. Чи зрозумілий він вам? Ні. А це письмо просто іншого народу.
  • Неактуальна. Інформація котра не несе нічого в собі нового називається неактуальною. Ви й так знаєте, що 2+2 буде 4. Для вас уже це не інформація, а шум. Та одночасно для діток котрі ходять в садочок ця інформація може бути дуже важливою.
  • Неправдива. Найбільш небезпечний вид інформацію котрий може мати різного характеру наслідки.

Слайд21. Виходячи з вище сказаного можна стверджувати, що винахідники це не просто люди котрі подають інформацію по новому, а це люди, які можуть використати неповну інформацію про об’єкт чи явище й запропонувати новий спосіб використання.

Слайд22. Запам’ятайте, що повна або часткова відсутність інформації може сильно впливати на життя, безпеку та успіх людини!

Слайд23. Поміркуйте, як відсутність інформації про погоду впливає на цю дівчинку? Що їй вдягнути? Як дівчинці вирішити проблему?

Слайд24. А ось такий вид перенасичення іншою інформацію, та відсутність інформацію про події котрі відбуваються в даних момент може закінчитись справжнім лихом.

Слайд25. Так само і відсутність інформації про їстівні та неїстівні гриби може закінчитись не лише потраплянням до лікарні. Поміркуйте та наведіть власні приклади нестачі інформації в вашому житті, та чим це може обернутись.

Фізкультхвилинка

Слайд26. Спробуємо повторити всі дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

  • Практичне завдання (Слайд27-28)

Робота з інтерактивними завданнями:

Завдання 1 – https://learningapps.org/watch?v=pddtav3rj20

Завдання 2 – https://learningapps.org/watch?v=piawicr2320

  • Цікаво знати

VI. Рефлексія «Ромашка Блума»

  • Бесіда за питаннями (Слайд30)
    • Просте питання. (Що?, Де?, Як?) Як інформація може знадобитись в житті?
    • Інтерпретуюче питання. (Чому?) Чому нестача інформації може негативно вплинути на життя?
    • Практичне питання. (Як ми можемо …?) Як ми можемо використовувати неповну інформацію в житті?
    • Оціночне питання. (Порівняння). Порівняй успіх людей котрі використовують повну та неповну інформацію?
    • Творче питання. (З часткою «б») Що було б якби люди перестали отримувати інформацію?
    • Уточнююче питання. (Наскільки я зрозумів …)  Наскільки ви зрозуміли важливість інформації в житті людини?
docx
Додав(-ла)
Гатеж Леся
Додано
9 грудня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку