«___»__________ 20___ року
Урок №2. Роль інформації в житті людини. Значення інформації.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: мультимедійний проектор чи інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Роботу швидше починаймо.
Сьогодні на уроці ми з визначимось наскільки важлива для людей є інформація й визначимо її роль в житті.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слайд4. Гра «Вилучи слова»
Вилучи слова – назви чисел і прочитайте заховане слово. (Закодоване слово – канікули). Розкажіть, з чим асоціюється у вас дане слово?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Слайд5. Яка інформація, під час літніх канікул, вам найбільше запам’яталась? На скільки вона була для вас важлива?
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд6. Для людини інформаціє є важливою із самого народження. Саме через сприймання інформації маленька дитинка розпочинає пізнавати світ – розумію, що можна, а що ні, що смачне, а що ні, вчиться спілкуватись та взаємодіяти з іншими дітками.
Слайд7. Через це можна впевнено сказати, що інформація дозволяє нам розвивати – досягати успіху.
Слайд8-11. Пограємось в гру «Спрогнозуй інформацію». Ваша задача на основі малюнка визначити, яку інформацію отримує людина та як вона вплине на її в подальшому.
Слайд12. Наш світ настільки різноманітний і все наскільки швидко розвивається, що можна стверджувати «Інформація безкінечна». Щодня, щохвилини, щосекунди в людей виникають нові ідеє котрі виливаються в нові пристрої, дослідження і винаходи.
Слайд13. Людей, які можуть використати інформацію по новому називають винахідниками.
Слайд14. Часто на нові винаходи людей надихають об’єкти природи. Поміркуйте «Яку інформацію використали винахідники предметів побуту і інтер’єрі на малюнку?». На даному зображенні ми бачимо стіл-трансформер. Він маленький, та за потреби ми бачимо, як він може допомогти прийняти вдома гостей. Що могло надихнути винахідників на таку ідею? Природа. Зверніть увагу на квіти. Коли їм не потрібне світло вони складаються в бутони, але коли наступає день і потрібно прийняти найважливішого для них гостя – світло, вони розкриваються.
Слайд15. Ще один чудовий винахід – полички. Де ми могли бачити подібне розташування об’єктів в природі? Так, це соти бджіл у які вони складають мед.
Слайд16. Дане крісло нагадує кокон. Які комахи використовують кокон? Хто сидів в такому кріслі? Чи зручно вам було?
Слайд17-20. Та інформацію, можна використати не завжди. Інформація буває:
Слайд21. Виходячи з вище сказаного можна стверджувати, що винахідники це не просто люди котрі подають інформацію по новому, а це люди, які можуть використати неповну інформацію про об’єкт чи явище й запропонувати новий спосіб використання.
Слайд22. Запам’ятайте, що повна або часткова відсутність інформації може сильно впливати на життя, безпеку та успіх людини!
Слайд23. Поміркуйте, як відсутність інформації про погоду впливає на цю дівчинку? Що їй вдягнути? Як дівчинці вирішити проблему?
Слайд24. А ось такий вид перенасичення іншою інформацію, та відсутність інформацію про події котрі відбуваються в даних момент може закінчитись справжнім лихом.
Слайд25. Так само і відсутність інформації про їстівні та неїстівні гриби може закінчитись не лише потраплянням до лікарні. Поміркуйте та наведіть власні приклади нестачі інформації в вашому житті, та чим це може обернутись.
Фізкультхвилинка
Слайд26. Спробуємо повторити всі дії які будуть нам демонструвати герої на екрані (відео фізкультхвилинка)
V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Робота з інтерактивними завданнями:
Завдання 1 – https://learningapps.org/watch?v=pddtav3rj20
Завдання 2 – https://learningapps.org/watch?v=piawicr2320
VI. Рефлексія «Ромашка Блума»