Становлення цілеспрямованої та вільної натури в новелі «Impromptu phantasie» Ольги Кобилянської

Про матеріал
Презентація "Становлення цілеспрямованої та вільної натури в новелі «Impromptu phantasie» Ольги Кобилянської " призначена для уроку вивчення нового матеріалу з теми за творчістю Ольги Кобилянської. Презентація містить аналіз твору, кластери до образу ліричної героїні новели-роздуму, визначення основних стильових течій, пояснення незрозумілих слів, а також завдання на етапі релаксації до вивченого матеріалу. Навчальний матеріал частково проілюстрований та увиразнений кластерами для кращого усвідомлення учнями нової теми. Презентація створена на основі програмових вимог, ураховуючи вікові особливості учнів. Рекомендована як для учителів, так і для самостійного опрацювання учнями під час дистанційного навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Становлення цілеспрямованої та вільної натури в новелі «Impromptu phantasie» Ольги Кобилянської Презентація вчителя української мови та літератури Каземір Світлани Миколаївни

Номер слайду 2

«Impromptu phantasie» О. Ю. Кобилянська1894 Музика висікає вогонь з людських сердець. Ф. Шопен

Номер слайду 3

Алюзія Фридерик Франсуа́ Шопе́н — видатний польський композитор та піаніст. Його вважають національним героєм Польщі. Ноктю́рн (фр. nocturne — нічний) — поширена назва музичних композицій, переважно інструментальних, що навіяна поетичним настроєм ночі. Усесвітньо відомими стали ноктюрни Ф. Шопена, який написав 21 ноктюрн. Шопенівські ноктюрни написані в тричастинній або рондальній формі та містять темпові контрасти, як правило —  повільно - швидко - повільно.

Номер слайду 4

Фанта́зія (лат. Phantasia від грец. φαντασια — уява) - створення людиною нових образів в рамках майбутнього часу, з використанням колись сприйнятого минулого, на основі наявного інтелекту. Експромт (від лат. exprom(p)tus — готовий)Експромт (літ.) — прозовий, віршований твір, створений без підготовки, попереднього обдумування. Експромт (муз.) — лірична п'єса для фортепіано або скрипки, створена ніби раптово, в результаті імпровізації. Пояснення слів

Номер слайду 5

«Impromptu phantasie» = спонтанне й вільне створення людиною нових образів. Пояснення назви

Номер слайду 6

1. Автор, назва - «Impromptu phantasie» О. Ю. Кобилянська2. Рід – епос3. Жанр – новела4. Час подій – кін. ХІХ ст.5. Місце подій – Буковина6. Персонажі: дівчина-аристократка, настройщик фортепіано. Аналіз твору

Номер слайду 7

Що ми дізналися з першої частини про героїню?Що хотіла показати О. Кобилянська, увівши епізод із жеребцем?Чому дівчина заплакала, коли стройник грав? Який твір він виконував?Яку пораду майстер дав дівчині? Зачитайте. Якою стала дівчина, коли виросла?Як характеризує письменниця героїню? У чому виявлялася оригінальність?Як розмірковує дівчина про життя? Зачитайте. Бліц-опитування

Номер слайду 8

У дитинстві1. Вдача дівчини романтична, енергійна, смілива, спостережлива, з багатою уявою.2. Приборкування коня.3. Вплив музики. Коли стала дорослою4. Була занадто оригінальною.5. Відчуття (очікування щастя від життя).6. Сила музики. План змісту новели –монтаж контрастів

Номер слайду 9

Кластер до образу ліричної героїні новели-роздуму. Головна героїня-гармонійна ,життєлюбна,сповнена почуттями й емоціями Смілива. Нестримна. Вольова й сильна за характером. Меланхолійна. Чуттєва. Задумлива. У дитинствіДорослою. Розумна, дотепна, незвичайно багата натура

Номер слайду 10

Прийом контрасту (за аналогією до музичного твору)У дитинстві - великий духовний потенціал. У дорослому віці - нереалізо-ваність у життіНЕОРОМАН ТИЗМ

Номер слайду 11

Текст новели написано абзацами з мінімальною кількістю речень, що справляє незвичне візуальне враження та імітує музичний твір. За аналогією до контрастів переживань у музичному ноктюрні в новелі чергуються два відмінні настрої героїні: мрійливість, пасивність, нерішучість — з одного боку, та активність, жвавість, навіть непередбачуваність — з іншого. Композиція твору

Номер слайду 12

Монастирський дзвін – музика, потяг до прекрасного. Приборкання коня – виклик хлопцям. Похід до крамниці в бурю – виклик природі. Дитяча забавка в коня – нестримність натури (за Ф. Ніцше: сутність людини – у потягу до блакиті, до небес). Музика – прояв несвідомого в людині, пробудження неконтрольованих емоційних переживань. Символи

Номер слайду 13

Тема. Зображення тонкої' пристрасної натури жінки, її життєлюбності та глибокого духовного світу, сповненого почуттів.Ідея — утвердження думки про усвідомлення жінкою свого місця у світі та її права бути щасливою в усій повноті.Ідейно-тематичний аналіз

Номер слайду 14

Характерний неоромантичний герой — непересічна сильна особистість, нерідко наділена рисами «надлюдини», вигнанець, що протистоїть суспільній більшості, шукач романтики та пригод. Сюжетові неоромантичного твору притаманні напруженість, елементи небезпеки, боротьби, таємничі або надприродні події. Ознаки імпресіонізму: слухові, звукові, дотикові образи; миттєвість вражень, чуттєвість натури. Літературний напрям – модернізм. Течії модернізму: неоромантизм та імпресіонізм

Номер слайду 15

Пояснення слів. Плебей - 1. У стародавньому Римі — представник нижчого стану вільного населення.  2. У буржуазно-дворянських колах — назва людини неаристократичного походження. Вакації - канікули. Флер – легка тканина.

Номер слайду 16

1. Доведіть, що «Impromtu phantasie» — автобіографічна новела.2. Поясніть, із якою метою О. Кобилянська розриває художній час і художній простір у творі.3. Обґрунтуйте, чому у новелі відсутня класична послідовність розвитку сюжетної лінії.4. Поясніть лейтмотивний образ сліз у новелі.5. Зверніть увагу на кількаразове повторення образу церковного дзвону у творі. Поясніть його місце в композиції твору та в розкритті ідейного задуму авторки. ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ

Номер слайду 17

6. Поясніть, чому про оповідачку авторка пише, що вона «стала лише половиною тим, чим обіцювала стати дитиною...».7. Прокоментуйте, чому героїня стверджує: «...я помимо того, що в моїх жилах пливе кров будучини, не маю будучини, не маю в житті своїм полудня».8. Схарактеризуйте образ оповідачки твору.9. Яку роль у новелі відіграє музика?10. Назвіть ознаки неоромантизму у новелі. ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ

Номер слайду 18

11. Чому письменниця не називає імені головної героїні?12. Яка особливість простежується в однойменних творах різних видів мистецтв?ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ

Номер слайду 19

Написати есе «Моє враження від музики Ф. Шопена»Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Кречик Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Космикіна Валентина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ткач Інна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Друк Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
31 березня 2020
Переглядів
12218
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку