Стаття "Диференційований підхід до використання творчих завдань під час самопідготовки учнів 2-3 класів у ГПД"

Про матеріал
Диференційований підхід до використання творчих завдань під час самопідготовки учнів 2-3 класів у ГПД
Перегляд файлу

Диференційований підхід до використання творчих завдань під час самопідготовки учнів 2-3 класів у ГПД

У зв’язку з реформуванням змісту освіти початкової школи та змінами у навчально-виховному процесі виникла необхідність застосування творчих завдань у групах продовженого дня з диференційованим та індивідуальним підходом.  Цей підхід сприяє виявленню здібностей особистості кожного учня та розвитку їх відповідно до його можливостей, підвищенню вмотивованості учнів, формуванню пізнавального інтересу та логічного мислення, розкриттю творчого потенціалу й власної креативності  школярів.

Диференційований підхід базується на знанні індивідуальних особливостей дитини і відображає відносини «дитина – освітній матеріал». Виходячи із знання особливостей дітей, педагог  умовно розподіляє їх на групи, кожній з яких пропонує відмінний за обсягом, складністю, характером матеріал. Здійснюючи диференційований підхід, вчитель віддає перевагу роботі з підгрупою, об’єднаною за певною ознакою, що оптимізує освітній процес, дає різним дітям можливість навчатися і виховуватися немов за різними програмами.

Вимоги до диференційованих завдань:

  1. Завдання пропонувати кількома варіантами, що полегшує перевірку знань після кожного етапу вивченого матеріалу.
  2. Передбачати обсяг завдань, щоб всі діти могли одночасно їх закінчити.
  3.  Враховувати загальну готовність учнів до наступної діяльності.
  4. Для поетапної роботи добирати завдання по варіантах з можливістю передачі завдань від сильніших учнів до учнів з нижчим рівнем знань.
  5. Обов’язково створювати ситуацію успіху для кожного учня.
  6. Потрібно конструювати систему таких завдань, щоб вони поступово ускладнювались для сильних учнів і зменшувалась міра допомоги для слабших. (Однотипні завдання не створюють належних умов для розвитку мислення учнів). 
  7. Виробляти уміння розподілу уваги: тримати у полі зору виконання завдання кожним учнем. (Не має значення кількість дітей у класі).
  8. Добирати спосіб дозування часу. Завдання добирати такі, щоб приблизно одночасно закінчували усі групи учнів. 
  9. Повинна бути естафета вправ, щоб сильніші учні вели за собою слабших. (Починається опитування з групи учнів, які найкраще засвоюють навчальний матеріал. Це дає можливість учням інших груп прослухати правильні відповіді, що сприяє міцнішому засвоєнню навчального матеріалу учнями з нижчим і низьким темпом навчання). 
  10. Створювати об’єктивні умови вибору варіантів учнями, використовуючи різні засоби зворотного зв’язку. (Щоб здійснити поділ на групи учитель може дати завдання класу. Хто його найшвидше розв’яже – відноситься до першої групи. По мірі розв’язання цього завдання виділяється друга і третя група. Цей поділ умовний і рухомий тому, що сьогодні учень може бути в одній групі, а завтра вже в іншій.).
  11. Відсутність оцінювання педагогом, а можливість перевірки правильності виконання самостійно.
  12. Не стримувати розвитку жодного учня.
  13. Робота під час виконання завдань повинна бути ефективною. 
  14. Можливість підвищення рівня складності завдань.

Отже, готуючи диференційовані завдання, педагог обов’язково зіставляє мету і  зміст із рівнем знань і розвитку дітей, шукає  спільне у змісті й характері завдань, без чого не можна правильно визначити ступінь їх складності для кожного рівня розвитку дітей.


Картки з математики, 2 клас

«Дія множення»

 

1 – варіант  (початковий рівень)

1.     Заміни додавання множенням.

2+2+2+2+2=                 

4+4+4=      

6+6=                             

3+3+3+3+3= 

5+5+5=                     

7+7+7=

2.     Заміни множення додаванням.

9 5=                             3 5= 

4 4=                             6 2= 

7 3=                             8 4=

3.     Розв’яжи задачу.

Чашка коштує 9 грн. Скільки заплатили за 4 такі чашки?

Запиши додаванням, а потім — множенням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 – варіант  (середній рівень)

Обчисли вирази.

30 : 5 + 1=                     30 : (5 + 1)= 

0 ∙7 + 1 ∙7=                    (7 ∙0) + 4=

1 ∙5 – 1=                       (14 : 2) : 7= 

9 : 9 + 9=                       6 : 6 + 6 – 6=

 

2.     Розв'яжи задачу. Запиши відповідь.

Грибники  знайшли 36 білих грибів, а маслюків – у 4 рази менше. Скільки маслюків знайшли грибники?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

 

3 – варіант  (високий рівень)

 

1. Обчисли вираз.

 

 а – 24 : 4 : 3, якщо а = 91

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Розв’яжи логічне завдання

Скільки паличок потрібно, щоб побудувати 4 трикутники? Олесь використав для побудови всього 9 паличок. Накресліть, як він це зробив.

 

 

3. Розв’яжи задачу

У буфет привезли 25 кг винограду, а потім ще 4 ящика по 2 кг у кожному. Скільки всього кілограм винограду привезли у буфет?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь:

 

4. Склади задачу за виразом

 

 8 ∙ 2 + 7


Картки з української мови, 2 клас

«Вивчення звуків»

 

                                                  №1(початковий рівень)

1.Прочитай загадку

Стоїть на дорозі

На одній нозі,

шапочку має

та нікого не вітає.

                          (……….)

2. Спиши .

3 . Напиши в дужках відгадки .

4 . У виділених словах підкресли голосні звуки.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

№2(середній рівень)

1.Прочитай вірш

Не гайте часу марно –

Руки мийте гарно,

Витирайте їх як слід

І сідайте за обід .

2. Спиши.

3.  Зроби звуковий аналіз виділених слів.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

№3(високий рівень)

1.Прочитай загадку

Мию, мию без жалю.

Мию там де брудно.

Цю роботу я люблю,

Та від неї худну.

                (……….)

2 . Спиши загадку.

3 . Напиши в дужках відгадку.

4. Зроби звуковий аналіз слова люблю.

----------------------------------------------------------------------------------------------

5. Відшукай схему до слів.

 

зима                  

----

лід

---

мороз

=-

весна

=---

сніжинка

--

 

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку