Диференційований підхід до використання творчих завдань під час самопідготовки учнів 2-3 класів у ГПД
У зв’язку з реформуванням змісту освіти початкової школи та змінами у навчально-виховному процесі виникла необхідність застосування творчих завдань у групах продовженого дня з диференційованим та індивідуальним підходом. Цей підхід сприяє виявленню здібностей особистості кожного учня та розвитку їх відповідно до його можливостей, підвищенню вмотивованості учнів, формуванню пізнавального інтересу та логічного мислення, розкриттю творчого потенціалу й власної креативності школярів.
Диференційований підхід базується на знанні індивідуальних особливостей дитини і відображає відносини «дитина – освітній матеріал». Виходячи із знання особливостей дітей, педагог умовно розподіляє їх на групи, кожній з яких пропонує відмінний за обсягом, складністю, характером матеріал. Здійснюючи диференційований підхід, вчитель віддає перевагу роботі з підгрупою, об’єднаною за певною ознакою, що оптимізує освітній процес, дає різним дітям можливість навчатися і виховуватися немов за різними програмами.
Вимоги до диференційованих завдань:
Отже, готуючи диференційовані завдання, педагог обов’язково зіставляє мету і зміст із рівнем знань і розвитку дітей, шукає спільне у змісті й характері завдань, без чого не можна правильно визначити ступінь їх складності для кожного рівня розвитку дітей.
Картки з математики, 2 клас
«Дія множення»
1 – варіант (початковий рівень)
1. Заміни додавання множенням.
2+2+2+2+2=
4+4+4=
6+6=
3+3+3+3+3=
5+5+5=
7+7+7=
2. Заміни множення додаванням.
9 ⋅ 5= 3 ⋅ 5=
4 ⋅ 4= 6 ⋅ 2=
7 ⋅ 3= 8 ⋅ 4=
3. Розв’яжи задачу.
Чашка коштує 9 грн. Скільки заплатили за 4 такі чашки?
Запиши додаванням, а потім — множенням.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 – варіант (середній рівень)
Обчисли вирази.
30 : 5 + 1= 30 : (5 + 1)=
0 ∙7 + 1 ∙7= (7 ∙0) + 4=
1 ∙5 – 1= (14 : 2) : 7=
9 : 9 + 9= 6 : 6 + 6 – 6=
2. Розв'яжи задачу. Запиши відповідь.
Грибники знайшли 36 білих грибів, а маслюків – у 4 рази менше. Скільки маслюків знайшли грибники?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
3 – варіант (високий рівень)
1. Обчисли вираз.
а – 24 : 4 : 3, якщо а = 91
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Розв’яжи логічне завдання
Скільки паличок потрібно, щоб побудувати 4 трикутники? Олесь використав для побудови всього 9 паличок. Накресліть, як він це зробив.
3. Розв’яжи задачу
У буфет привезли 25 кг винограду, а потім ще 4 ящика по 2 кг у кожному. Скільки всього кілограм винограду привезли у буфет?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
4. Склади задачу за виразом
8 ∙ 2 + 7
Картки з української мови, 2 клас
«Вивчення звуків»
№1(початковий рівень)
1.Прочитай загадку
Стоїть на дорозі
На одній нозі,
шапочку має
та нікого не вітає.
(……….)
2. Спиши .
3 . Напиши в дужках відгадки .
4 . У виділених словах підкресли голосні звуки.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
№2(середній рівень)
1.Прочитай вірш
Не гайте часу марно –
Руки мийте гарно,
Витирайте їх як слід
І сідайте за обід .
2. Спиши.
3. Зроби звуковий аналіз виділених слів.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
№3(високий рівень)
1.Прочитай загадку
Мию, мию без жалю.
Мию там де брудно.
Цю роботу я люблю,
Та від неї худну.
(……….)
2 . Спиши загадку.
3 . Напиши в дужках відгадку.
4. Зроби звуковий аналіз слова люблю.
----------------------------------------------------------------------------------------------
5. Відшукай схему до слів.
зима |
---- |
лід |
--- |
мороз |
=- |
весна |
=--- |
сніжинка |
-- |