Стаття "Фізіологічні та психологічні особливості розвитку організму підлітків."

Про матеріал
Спілкування з однолітками - це провідна діяльність, під час якої відбуваеться практичне засвоєння моральних норм і цінностей. Для підлітків стосунки з однолітками віділяються у сферу його власних, особистих стосунків, у яких він діє самостійно, тому нетактовне втручання дорослих викликає в нього протест.
Перегляд файлу

Юлія  Клименко

(с.Люджа Тростянецького району

 Сумської області)

 

ФІЗІОЛОГІЧНІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ОРГАНІЗМУ ПІДЛІТКІВ

 

У статті розглядаються фізіологічні та психологічні особливості підлітків на уроках фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах

         Будь-яка діяльність, особливо спортивна, висуває певні вимоги до організму людини, яка її виконує. І потрібно враховувати особливості організму при виконанні тієї чи іншої роботи, особливо якщо її виконують діти і підлітки. Працездатність людини (спортсмена) визначається внутрішніми резервами організму, тому потрібно враховувати як фізіологічні, так і психологічні особливості організму не тільки для того щоб досягти якогось певного результату, а й для гармонійного розвитку організму, збереження і примноження здоров'я [1,3].

Поряд із загальними для кожного вікового періоду показниками , існують індивідуальні особливості організму, які залежать від стану здоров'я, спадковості, умов життя, харчування, ступеня розвитку центральної нервової системи.Лижні гонки висувають високі вимоги до організму спортсмена, в силу специфіки виду спорту. Спортсмен повинен виконувати значні за обсягом і інтенсивності навантаження виходячи з поставлених завдань, і збільшуються вимог до досягнення високого результату в мінімальний проміжок часу.

Спілкування з однолітками, тобто свідоме експериментування з власними стосунками з іншими людьми, - виділяється у відносно самостійну сферу життя. У товаристві однолітків реалізується головна потреба періоду - знайти своє місце в суспільстві, бути «значущим». Протягом підліткового віку змінюються мотиви спілкування з однолітками: у 10-11 років - бажання бути в середовищі однолітків, щось робити разом; у 12-13 років - бажання зайняти певне місце в колективі однолітків; у 14-15 років - прагнення до автономії і пошук визнання цінності власної особистості.
Інтимічо-особисте спілкування з однолітками - це провідна діяльність, під час якої відбувається практичне засвоєння моральних норм і цінностей. У спілкуванні з однолітками - це програвання найрізноманітніших сторін людських стосунків, побудова взаємостосунків, що ґрунтуються на «кодексі співтовариства», важливими нормами якого є повага гідності, рівність, вірність, допомога товаришу, чесність. У підліткових об'єднаннях залежно від загального рівня розвитку і виховання стихійно формуються свої кодекси честі, високо цінується вірність, чесність і не сприймається зрада, порушення даного слова, егоїзм тощо.
Для підлітка стосунки з однолітками виділяються у сферу його власних, особистих стосунків, у яких він діє самостійно, тому нетактовне втручання дорослих викликає в нього протест.
Нервова система підлітка ще не зовсім готова витримувати сильні, тривалі подразники, часто перебуває під їх впливом у стані загальмованості або сильного збудження.
На питання про те, як впливає фізичний розвиток, включаючи конституційні особливості організму і темп його дозрівання, на психологічні процеси і властивості особистості, відповісти нелегко, оскільки вплив природних властивостей неможливо вичленити із сукупності соціальних умов, в яких ці властивості виявляються і оцінюються. Хоча певні гени несуть в собі програми розгортання і фізичних властивостей, і деяких особливостей темпераменту, і розумових схильностей індивіда, але, маючи справу з поведінкою і складними психологічними властивостями людини, наука не може однозначно розділити їх генетичні і соціальні детермінанти.

Література

 

  1.                Загрядный В. П. Физиологические основы обучения и тренировки. Физиологические резервы / В. П. Загрядный. - Физиология трудовой деятельности. – СПб.: Наука. – С. 382-902.
  2.                Матвеев Л. П. Теория и методика физической культуры; учебник для институтов физической культуры / Л. П. Матвеев. – М.: Физическая культура и спорт, 1991. – 543 с.
  3. Петров П.К. Фізична культура: Курсові і випускні кваліфікаційн іроботи / П. К.Петров. - М.: ВЛАДОС - ПРЕС, 2003. - 112с.
  4. Холодів Ж.К. Теорія і методика фізичного-виховання і спорту / Ж.К. Холодів, В. С. Кузнєцов. – М.: Академія, 2001. –  480с.

 

docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Інші матеріали
Інкл
Додано
24 жовтня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку