Інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови
Головною метою навчання іноземної мови в сучасній школі є розвиток особистості школяра, здатного використовувати іноземну мову як засіб спілкування в діалозі культур. Протягом усього навчання іноземної мови формується комунікативна компетенція, складовими якої є: лінгвістична, соціологічна, дискурсивна, стратегічна, соціальна та соціокультурна компетенції. При плануванні уроків слід дотримуватися певних принципів та умов. Це і постійна мовленнєва практика здобувачів освіти, і використання актуального, сучасного матеріалу, і мотиваційні моменти залучення у процес всіх учасників. Саме тут на допомогу приходять інтерактивні технології.
Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах. Спільна колективна діяльність створює оптимальні умови для активізації можливостей кожного й розвиває здатність правильно сприймати інших та адекватно оцінювати себе, результати своєї діяльності, не втрачаючи до неї інтересу. Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій.
Одна з відоміших інтерактивних технологій колективного обговорення Мозковий штурм. Вона спонукає здобувачів освіти проявляти уяву та творчість, дає можливість вільно висловлювати свої думки. Мета мозкового штурму: зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.
А от метод Акваріум є ефективним для розвитку вмінь дискутування в малих групах. Розігруються ситуації в колі, надані вчителем; решта здобувачів освіти спостерігають та аналізують ці ситуації.
Щоб розіграти діалоги на задану тему можна використовувати такий метод як Карусель. Суть його полягає в тому, що діти утворюють два кола , внутрішнє та зовнішнє, учасники внутрішнього кола не рухаються, а зовнішнього - переходять до іншого здобувача освіти кожні 30 секунд та вступають із ним у діалог.
Бінарні уроки. Саме вони - одна з форм реалізації міжпредметних зв’язків. Це по своїй природі одна з форм проєктної діяльності. Такі уроки збільшують можливості розвитку творчих здібностей учнів, поповнюють та розширюють активний словниковий запас та знання з теми, дивлячись на неї під різними кутами.
Отже, інтерактивне навчання – така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть у процесі пізнання: або кожна дитина має конкретне завдання, за виконання якого вона повинна публічно відзвітуватися, або від її діяльності залежить якість виконання поставленого перед групою завдання. Спілкуватись зі здобувачами освіти, як із партнерами, піднятися до рівня дитини це і є мета інтерактивних технологій навчання.