Кузьменко Ірина Ігорівна
викладач вищої категорії
Комунальний заклад охорони здоров'я
«Харківський обласний медичний коледж»
КОМУНІКАТИВНА ТА ІНФОРМАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНОСТІ
НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Комунікативна та інформаційна компетенції - одні з ключових, що забезпечують успішну соціалізацію, адаптацію та самореалізацію студентів у сучасних умовах життя. Особливого значення набуває розвиток інформаційно - комунікативної компетентності особистості в умовах стрімкої зміни інформаційних потоків і використовуваних технологій, коли зростає необхідність розвитку вмінь орієнтуватися в інформаційному суспільстві. Проникнення сучасних інформаційних технологій у сферу освіти дозволяє педагогам якісно змінити зміст, методи та організаційні форми навчання на заняттях фізичної культури [1, с. 8-9. 2, с.6]. Метою освітнього процесу у коледжу є посилення інтелектуальних можливостей студентів в інформаційному суспільстві, а також гуманізація, індивідуалізація, інтенсифікація процесу навчання та підвищення якості навчання на всіх щаблях освітньої системи.
Основні завдання навчання:
• придбати базовий набір знань і розширити кругозір з інформаційних технологій;
• сформувати практичні навички використання інформаційних технологій у галузі фізичної культури та спорту;
• розвинути творчі здібності у вирішенні професійно-педагогічних завдань;
• ознайомити студентів з сучасними науковими дослідженнями для передачі набутих знань.
Заняття фізичної культури включають великий обсяг теоретичного матеріалу, який інформаційні технології дозволяють ефективно вирішувати. Розглянемо більш докладно програмні засоби навчального призначення, які найбільш широко можна використовувати на заняттях фізичного виховання.
Програмні засоби навчального призначення:
• електронні навчальні посібники (електронний підручник, електронна презентація);
• навчально-методичні комплекси;
• контрольні комп'ютерні програми;
• комп'ютерні ілюстрації для підтримки різних видів занять.
Одним із пріоритетних напрямків роботи коледжу, в якому я працюю, є підвищення якості освіти через використання інформаційних технологій на заняттях та позааудиторній роботі поряд з традиційними формами навчання. У коледжу є всі умови для проведення занять з комп'ютерною підтримкою: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, комп'ютер, тому в мою практику включені заняття з комп'ютерною підтримкою.
Четвертий рік використовую на заняттях фізичного виховання електронні презентації. Це дозволяє, при використанні комп'ютерних технологій в освітньому процесі, зробити заняття більш цікавим, наочним і динамічним. Багато пояснення техніки виконання рухів які треба вивчити, історичні події, біографії спортсменів, висвітлення теоретичних питань різних напрямків не можуть бути показані учням безпосередньо. Обов'язкові інструктажі, що проводяться зі студентами перед кожним новим розділом програми, розроблені у вигляді презентацій. Ця новинка показала, що здобувачі вищої освіти з інтересом сприймають ту ж саму інформацію, яка раніше пред'являлася в традиційній усній формі. У презентації обов'язково включаються фотографії відомих спортсменів-представників даного виду спорту, що дозволяє в ненав'язливій формі розширювати знання студентів з окремих розділів програми, а також отримувати відомості необхідні при підготовці до іспитів і олімпіад з фізичного виховання. Змінюється зміст діяльності викладача; викладач стає розробником нової технології навчання, що, з одного боку, підвищує його творчу активність, а з іншого - вимагає високого рівня технологічної та методичної підготовленості.
В теперішній час, крім стандартного, сучасно обладнаного спортивного залу, велике значення для мотивації учнів, розвитку, вдосконалення та корекції результатів неоціненне значення має наочність, що забезпечується через використання ІКТ - технологій:
• презентації, робота з Інтернет - ресурсами,
• навчальними дисками та програмами,
• порівняльної демонстрації власних відеозйомок та зразкових елементів.
Література:
1. Качан О.А. Особливості використання інформаційно-комунікативних технологій у викладанні предмета «Фізична культура / О.А. Качан // Фізичне виховання в рідній школі. – 2014. – № 2. – С. 22-24.
2. Морзе Н.В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій / Н.В. Морзе. – К.: Видавнича група BHV, 2006. – 298 с
1