Мета: спортивні змагання проводяться з метою цікавого дозвілля дітей та заохочення учнiв до постійних занять фізичною культурою та спортом; з метою розвитку фізичних якостей і рухових здібностей учнів; підвищення соціальної активності та формування колектива з метою патріотичного виховання учнів у позаурочний час.
Учасники спортивних змагань: в спортивних змаганнях приймають участь учні 9-А класу
Склад команди: 5 учнів у кожній команді. Кількість команд – 3. Учасники спортивних змагань повинні мати єдину форму, емблему, назву команди. Загальна кількість учасників змагань в команді – 15.
Умови проведення спортивних змагань для учасників команд: переможець визначається за найменшою кількістю набраних балів. За І місце – 1 бал, за ІІ місце – 2 бали, за ІІІ місце – 3 бали.
Нагородження переможців: всі команди нагороджуються грамотами, призами та солодощами.
Загальні положення та методична робота: класний керівник завчасно попереджують про спортивні змагання. Під керівництвом вчителя, учні придумують назву та девіз команди. На уроках фізичної культури вчитель проводять методичну роботу щодо конкурсів та естафет, нагадує правила безпечної поведінки та правила безпечного використовування спортивного інвентарю під час спортивних змагань. Спортивний інвентар підбирається відповідно до вікових особливостей учнів, розташовується у залі згідно техніки безпеки, спортивний зал прикрашається повітряними кульками, малюнками учнів на тему Дня Збройних сил України, плакатами з назвами та емблемами команд. Судді отримують програму проведення спортивних змагань Команди шикуються у 4 колони та організовано заходять до залу.
Інвентар: обручі малі – 3, кеглі великі – 9, м’ячі великі – 3, кошики – 3, кульки повітряні – 3, ракетки – 3. Хід спортивних змагань:
Святково прибраний зал. Під музику маршу команди заходять до залу, проходять коло пошани, стають на відведені місця.
Показовий виступ учнів- Ведуча: Команда - Рівняйсь! Вільно!
Ведуча: 6 грудня в Україні відзначається загальне професійне свято усіх українських військовослужбовців – День Збройних сил України. Збройні сили України – це військове формування, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності. Збройні сили України забезпечують стримування збройної агресії проти України та відсіч їй, охорону повітряного простору держави та підводного простору у межах територіального моря України.
I учень: Збройні сили України – слава, гордість, міць країни!
Захищають мир, свободу, служать рідному народу!
II учень: Щира шана і подяка хлопцям, молодим солдатам,
Що строкову службу чесно сприйняли, як борг почесний!
IІІ учень: Тож вшануймо в день святковий всіх без винятку військових!
Завдяки їх чесній службі живемо у мирі, дружбі!
Адже мир тоді панує, коли армія чатує!
ІV учень: За нашу рідну Україну, що зберегли за всі віки –
Низький уклін і тричі «СЛАВА!», українські захисники! Ведуча: - Доброго дня Вам, любі наші діти, шановні учителі та гості свята. Як завжди, ми раді бачити Вас на спортивних змаганнях присвячених Дню Збройних сил України. Сьогодні ми зібралися, щоб позмагатися в спритності, силі та швидкості. У змаганнях беруть участь хлопці 9-А класу. В програмі змагань цікаві естафети та конкурси.
Ведуча: - Прошу капітанів представити свої команди (команди промовляють свої назви, девізи, показують емблеми).
І . Правила техніки безпеки під час естафет та конкурсів.
ІІ . Правила безпечного використовування спортивного інвентарю.
ІІІ . Естафети та конкурси.
1. Естафета «Сапери»
Сапер – це (фр. Saper – робити підкоп) – військовослужбовець інженерних військ. Саперні підрозділи призначені для ведення інженерної розвідки противника та місцевості, обладнання та утримання мінно-вибухових загороджень, проробки проходів у загородженнях противника та перевезення мінних тралів. Завдання саперів: 1)створення підкопів під оборонні споруди або риття траншей для таємного наближення до позицій супротивника; 2)створення власних фортифікаційних споруд на лінії фронту; 3)забезпечення переправ через річки, болота, озера; 4)налагодження ліній постачання й відновлення зруйнованих об'єктів інфраструктури; 5)знешкодження мін, ракет та снарядів.
Завдання: За командою учителя І-й учень кожної команди з лінії старту починає рукою котити по підлозі м’яч до лінії фінішу, обводячи кожну кеглю «змійкою». Повертаються назад до лінії старту гравці з м’ячем у руках. Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та збила найменшу кількість кеглів. Підсумок. Інвентар: м’ячі – 3, кеглі малі – 9
2.Естафета «Снайпери»
Снайпер – це (англ. sniper) – спеціальний боєць піхоти, або інших родів військ чи правоохоронних органів що вражає важливі цілі з першого пострілу, як правило із замаскованої засідки. Снайпери зазвичай використовують спеціальні снайперські гвинтівки обладнані оптичним прицілом. Досвідчені снайпери мають великий досвід у прицільній стрільбі, навичках маскування, прихованого пересування, спостереження, розрахунку траєкторії польоту кулі та інших чинників – вітру, температури, різниця у висоті. Слово «снайпер» походить від назви дрібної та швидкої пташки – бекаса (англ. snipe). Оскільки полювання на цю птицю було доволі складним, то тих, кому це вдавалося, називали снайперами.
Завдання: За сигналом учителя перший гравець кожної команди з лінії старту з чотирма кеглями у руках біжить по прямій до лінії фінішу. На лінії фінішу він ставить в обруч 3 кеглі, повертається бігом до лінії старту та передає естафету (рукою) наступному учаснику естафети. Другий гравець кожної команди з лінії старту біжить по прямій лінії до лінії фінішу. На лінії фінішу він забирає з обруча 3 кеглі, повертається бігом до лінії старту та передає естафету (3 кеглі) наступному учаснику естафети і т. д. Перемагає та команда, яка закінчила естафету першою та отримала найменшу кількість штрафних балів. Підсумок. Інвентар: кеглі великі – 9, обручі малі – 3.
3.Конкурс «Десантники»
Десантник (парашути́ст) – це військовослужбовець, що здійснює десантування повітрям за допомогою парашутних систем, спускових пристроїв або іншим способом, та веде активні бойові дії в тилу противника. У Збройних силах держав належить до складу повітряно-десантних військ, високомобільних військ, сил спеціальних операцій, морської піхоти та інших родів військ. Озброєнні легкою стрілецькою зброєю, засобами зв'язку, спостереження, вибуховими речовинами, засобами індивідуального захисту. При веденні бойових дій можуть діяти від декількох годин до кількох діб автономно.
Завдання: 1. На лінії старту взяти ракетку та повітряну кульку в руки. 2. Торкаючись ракеткою повітряної кулі, проштовхнути її в повітрі вперед, рухаючись до лінії фінішу. 3. Дійшовши до лінії фінішу, заштовхнути повітряну кулю у кошик. 4.Повернутися з ракеткою в руках до лінії старту. 5.Передати естафету (ракетку) наступному гравцю. 6.Наступний гравець біжить з лінії старту до лінії фінішу. 7.На лінії фінішу забирає повітряну кульку і проштовхує її в повітрі вперед, рухаючись до лінії старту. Перемагає та команда, яка завершила конкурс найшвидше і найменше разів помилялась. Підсумок. Інвентар: ракетки – 3, повітряні кульки – 3,
4. Естафета «Розвідники»
Розвідник – це узагальнена назва особового складу, що здійснює розвідувальну діяльність, а також різнорідних технічних засобів ведення розвідки. Розвідувальна діяльність або розвідка – діяльність, яка здійснюється спеціальними засобами і методами з метою забезпечення органів державної влади розвідувальною інформацією, сприяння реалізації та захисту національних інтересів, протидії за межами держави зовнішнім загрозам національній безпеці.
Завдання: За сигналом учителя перший гравець кожної команди з лінії старту застрибує в обруч на рівні пояса. Тримаючи обруч в руках, біжить по прямій до лінії фінішу. Добігши, знімає обруч, залишає його на лінії фінішу та бігом повертається до своєї команди до лінії старту. Наступний гравець, прийнявши естафету рукою, біжить з лінії старту по прямій до лінії фінішу. Продовжуючи естафету, біжить в обручі до лінії старту і передає обруч наступному гравцю. Естафета продовжується доти, доки направляючий кожної команди не стане першим, тримаючи обруч в руках. Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та найменшу кількість разів порушила правила естафети. Підсумок.
Інвентар: обручі – 3.
5. Естафета «Снайпер 2»
Вчитель: Сьогодні вам належить взяти участь в Спортивній вікторині , питання якої стосуватимуться шкідливих звичок , історії виникнення олімпійських ігор , гігієни та інші. За правильну відповідь команда отримує 1 бал. (можна брати допомогу залу)
ПИТАННЯ ВІКТОРИНИ
1.Назовіть спортивні ігри , в яких в м'яч грають руками. (Волейбол, баскетбол , гандбол , теніс - корт , настільний теніс , водне поло , бейсбол, регбі , американський футбол )
2.Скільки кілець на олімпійському прапорі і якого кольору ? ( 5 - зелений , блакитний , жовтий , чорний , червоний )
3 . Яка країна є батьківщиною футболу ? (Англія )
4 . Приміщення для стрільби по мішенях. (Тир )
5 . Скільки хвилин триває період в хокеї. (20 хвилин )
Підведення підсумків спортивних змагань
Ведуча: - Прошу команди вишикуватися для нагородження. Слово для оголошення результатів спортивних змагань присвячених Дню Збройних сил України надається вчителю фізичної культури (оголошення результатів).
Ведуча: - Спортивні змагання присвячені Дню Збройних сил України оголошуються закритими. Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!
1