Стаття містить цікаву інформацію про створення моделі випускника початкової школи. А саме, рівень розвитку компетентностей учнів на час закінчення 4 класу. Матеріал можна використовувати як на педраді (для вчителів), так і на батьківських зборах (для батьків). В легкій та доступній формі розповідає наочно на що слід звернути увагу, щоб досягти спільних успіхів.
Модель випускника початкової школи
Вчитель початкових класів
вищої категорії, старший учитель
Герасименко Олена Олександрівна
Чи замислювались ви над тим, яким має бути випускник початкової школи? Як створити модель успішного випускника початкової школи на основі формування і розвитку ключових життєвих компетентностей особистості, координацій дій батьків та вчителів у формуванні громадської свідомості та креативного мислення, що виражається в інтегрованій характеристиці особистості.
Я обрала девізом своєї роботи слова:
«Кожна дитина – це таємнича квітка, сповнена надії та сподівань, віри в те, що одного разу вона стрепенеться і розквітне, як пишна красуня».
Але за квітами потрібно доглядати, і тоді вони принесуть безліч радості, задоволення, гордості і приємного аромату. Діти дуже подібні до квіточок. За їхнім тілом, душею, розумом також потрібен постійний догляд.
Тому вирішила представити модель учня у вигляді квітки.
В.О. Сухомлинський.
Однією з основних є особистісна. Кожна дитина повинна усвідомити свою приналежність до людства в цілому і, одночасно, відчути свою унікальність. Учень – не об’єкт, а творець свого власного «Я». Спочатку особистість, а потім – учень.
З особистісною компетентністю учня тісно пов’язана соціальна, яка розкривається через відкритість до світу людей, навички соціальної поведінки. Так формується повноправний член громадянського суспільства, виховується громадська відповідальність та свідомість.
Та першоосновою формування соціальної компетентності учня-випускника є здоров’я. Видатний український педагог В.О. Сухомлинський зазначив: «Від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».
Віри в свої сили додає інформаційна компетентність, пов’язана з формуванням уміння шукати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію, зберігати та транслювати її. Через створені комфортні умови учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність.
Випускник початкової школи здатний до творчої діяльності: визначає коло своїх власних інтересів, усвідомлює свої здібності та прагне до їх розвитку, шукає шляхи самостійного творіння нового й оригінального.
Від зацікавленості до допитливості та пізнавальної потреби – це шлях зародження потреби в самоосвіті. «Самостійні думки виникають тільки із самостійно отриманих знань» К. Ушинський.
Якщо учень багато часу приділяє самостійності, він обов’язково володіє мовними засобами спілкування та проявляє креативне мислення. А значить в учня формується комунікативна компетентність, він легко іде на контакт.
У центрі уваги школи-родини – діти, для них— наш педагогічний пошук, творчі знахідки, прагнення допомогти їм самореалізуватися, самовиразитися у сучасному світі. Батьки — партнери у спільній справі виховання особистості.
Врешті, ми маємо стати великою родиною, у якій усі уболівають за спільний успіх.