Стаття "Моделі спільного викладання у класі з інклюзивною формою навчання"

Про матеріал
Стаття містить матеріали про інклюзію та про роботу асистента вчителя з дітьми з ООП.
Перегляд файлу

Моделі спільного викладання у класі з інклюзивною формою навчання

 Інклюзивна освіта – термін, який вперше прозвучав у Саламанській декларації про принципи, політику та практичну діяльність у сфері осіб з ООП, яка була прийнята на Всесвітній конференції з питань освіти осіб з ООП у червні 1994 року. Інклюзія в освітній сфері є не другорядним, а центральним питанням для забезпечення високоякісної освіти.  В її  основу  покладена ідеологія, яка виключає будь- яку дискримінацію учнів, і в той же час створює відповідні умови для отримання якісної освіти для  дітей з  інвалідністю.

В Олександрівському ЗЗСО І – ІІІ ступенів  інклюзивне навчання  організовано з 2016 року. Важливою умовою для здобуття якісної освіти дітьми з ООП є вміння вчителя здійснювати індивідуалізацію та диференціацію навчального процесу, оцінювати розвиток дитини, розробляти індивідуальні навчальні програми, співпрацювати з батьками дитини та фахівцями ІРЦ. Для розв’язання цих завдань учителю потрібна допомога адміністрації, батьків, фахівців. Але найважливішим є надання допомоги під час навчального процесу. Саме це є основною метою діяльності асистента вчителя.

Асистент учителя – це педагогічний працівник, що призначається на посаду керівником закладу освіти, має педагогічну освіту та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування навчального процесу. Ця посада передбачена законодавством України.

Асистент учителя тісно співпрацює з  викладачем:  контактує, обмінюється інформацією і намагається знайти ті підходи, які допоможуть дитині засвоїти навчальний матеріал.

Асистент супроводжує учня не лише в навчальному процесі, але й постійно моніторить стан розвитку дитини, рівень засвоєння знань та інформує про це оточення – батьків, педагогів. Досягнення учнів ретельно фіксуються в щоденнику спостережень, потім аналізуються фахівцями.

У процесі підготовки до уроку  вчитель складає план-конспект, в якому об’єднує  навчальний  матеріал так, щоб на одному уроці діти з різним станом психофізичного і інтелектуального розвитку вивчали близьку за змістом тему, але на тому рівні засвоєння, який доступний для кожного учня. Асистент учителя співпрацює на всіх етапах уроку: під час засвоєння нових знань,  закріплення знань, умінь і навичок, повторення.   Виготовляє й використовує  різний  дидактичний матеріал, роздаткові картки, ілюстрації до уроків.

 Для пояснення важких  тем учням з особливостями в розвитку пропонуються картки - інструкції з описом покрокових дій. Це допомагає концентрувати увагу, сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю здобувача освіти. Така побудова навчальних занять створює умови, при яких усі учні класу залучаються до спільної роботи. Практика доводить, що така  робота є ефективною лише при позитивній налаштованості на успіх усіх  учасників процесу. 

             

Література та джерела:

  1. Наталія Софій «Асистент педагога. Основні ролі та завдання».
  2. Інклюзивна освіта від А до Я. Електронний посібник. Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти.
  3. Олена Черниш « Основні функції та посадові обов’язки асистента вчителя в інклюзивному класі

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 червня 2021
Переглядів
470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку