Використання платформи для дистанційного навчання Classtime
(з досвіду роботи)
Вступ
Дистанційна освіта - це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу у будь-який зручний час. У Положенні про дистанційну освіту та Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні чітко прописано права та обов'язки учасників навчального процесу.
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні, затверджена Постановою Міністерства освіти і науки України від 20.12.2000 р.: “Дистанційна освіта - це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірньою, заочною та екстернатом, що реалізується, в основному, за технологіями дистанційного навчання”.
Положення про дистанційне навчання затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 р.: “Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій”.
Положення про дистанційне навчання затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 р.: “Дистанційна форма навчання – це форма організації навчального процесу у вищих навчальних закладах, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній або освітньо-кваліфікаційний рівень”.
Переваги дистанційної освіти в останні десятиліття широко використовуються на практиці розвиненими країнами світу. В національній системі професійної (професійно-технічної) освіти дистанційне професійне навчання для підготовки кваліфікованих робітників ще тільки починає застосовуватися, інтерес педагогів до дистанційної освіти постійно зростає.
ХХІ століття керується новими вміннями, а саме: продуктивно працювати на відстані, суттєво розумітися на технологіях та бути медіаграмотним. Зараз перед кожним викладачем України в умовах пандемії постало випробування, як відпрацювати навички разом із здобувачами освіти в режимі реального часу під час дистанційного навчання.
Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій керуючись освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти за місцем проживання або тимчасового перебування.
Основними завданнями впровадження дистанційного навчання є:
Дистанційне навчання реалізовується шляхом:
Оскільки багато навчальних закладів стикаються з проблемою та невизначеністю планування закриття закладів на карантин та планування віртуальних сценаріїв навчання через коронавірус/ COVID-19 у перші дні карантину треба чітко домовитися з учнями про режим дистанційної роботи. Дедлайн має бути чітким. Здобувач освіти має розуміти, що в неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання.
Після виконання завдання здобувач освіти обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще — якщо фідбек від викладача здобувач освіти отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань.
Якщо необхідно подати теорію, викладач може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube.
Дайте завдання, з якої та по яку хвилину їм треба переглянути відеоролик, щоб вони не дивилися зайвий контент.
Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе.
Третій етап після перегляду теоретичного матеріалу та онлайн-перевірки знань — контрольна вправа для того, щоб викладач промоніторив і зрозумів, наскільки всі добре опанували цю тему.
Оцінка і контроль є цінними як для викладачів, так і для здобувачів освіти, тому що вони дають інформацію про сталість і якість процесу у навчанні, вимірюють рівень досягнень і забезпечують здобувачів освіти еталонними тестами та керують стратегіями навчання.
У моделі дистанційного навчання оцінка і контроль є більш критичними внаслідок відсутності безпосереднього спілкування. Тому багатоваріантність у формах та змісті засобів контролю надзвичайно важлива у впровадженні цієї форми навчання. Творчість у розробці та підходах до контролю дозволяє викладачу і здобувачеві освіти удосконалювати дистанційне навчання.
Викладач повинен керуватись декількома принципами при організації контролю, а саме:
Найбільш багатофункціональною та зручною для контролю й перевірки знань у режимі онлайн є сервіс Classtime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де викладач може використати 9 різних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розгорнуту відповідь на запитання. На закріплення знань здобувачам освіти можна давати контрольний тест саме через цю платформу.
Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ здобувачам освіти. У такому разі здобувачі освіти спершу мають переглянути лекційний матеріал, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.
Використовувати платформу можна на всіх етапах навчального процесу, це включає в себе дистанційну роботу та домашні завдання.
Для використання платформи Сlasstime потрібно:
1. Зайти в бібліотеку.
2. Тиснути “Нова Група питань”, та ввести назву.
3. Створити перше запитання за алгоритмом:
Можна налаштувати сесію таким чином, щоб дистанційне виконання було перевагою, так само як і формулювання питань. Якщо Ви хочете обмежити час та дати на виконання сесії, можна скористатись таймером та планувальником сесій. Щоб здобувачі освіти одразу розуміли результат, скористайтесь налаштуваннями "показувати відповіді одразу" та "дозволити одну відповідь на питання"
Для успішного використання потрібний Інтернет, комп’ютер/ ноутбук/ планшет у вчителя та ноутбук/ планшет/ смартфон в здобувачів освіти.
Список використаної літератури: