Використання платформи для дистанційного навчання Classtime (з досвіду роботи)

Про матеріал
Найбільш багатофункціональною та зручною для контролю й перевірки знань у режимі онлайн є сервіс Classtime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де викладач може використати 9 різних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розгорнуту відповідь на запитання. На закріплення знань здобувачам освіти можна давати контрольний тест саме через цю платформу. Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ здобувачам освіти. У такому разі здобувачі освіти спершу мають переглянути лекційний матеріал, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.
Перегляд файлу

Використання платформи для дистанційного навчання Classtime

(з досвіду роботи)

 

Вступ

 

Дистанційна освіта - це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу у будь-який зручний час. У Положенні про дистанційну освіту та Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні чітко прописано  права та обов'язки учасників навчального процесу.

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні, затверджена Постановою Міністерства освіти і науки України від 20.12.2000 р.: “Дистанційна освіта - це форма навчання, рівноцінна з очною, вечірньою, заочною та екстернатом, що реалізується, в основному, за технологіями дистанційного навчання”.

Положення про дистанційне навчання затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 р.: “Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій”.

Положення про дистанційне навчання затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 р.: “Дистанційна форма навчання – це форма організації навчального процесу у вищих навчальних закладах, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній або освітньо-кваліфікаційний рівень”.

Переваги дистанційної освіти в останні десятиліття широко використовуються на практиці розвиненими країнами світу. В національній системі професійної (професійно-технічної) освіти дистанційне професійне навчання для підготовки кваліфікованих робітників ще тільки починає застосовуватися, інтерес педагогів до дистанційної освіти постійно зростає.

ХХІ століття керується новими вміннями, а саме: продуктивно працювати на відстані, суттєво розумітися на технологіях та бути медіаграмотним. Зараз перед кожним викладачем України в умовах пандемії постало випробування, як відпрацювати навички разом із здобувачами освіти в режимі реального часу під час дистанційного навчання.

Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій керуючись освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти за місцем проживання або тимчасового перебування.

Основними завданнями впровадження дистанційного навчання є:

  •                 забезпечення здобувачів освіти можливостями реалізації конституційного права на здобуття освіти та професійної кваліфікації, підвищення кваліфікації незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового статусу, роду та характеру занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення до релігії, віросповідання, стану здоров’я, місця проживання відповідно до їх здібностей;
  •                 розширення доступу до якісного навчання за відповідними програмами;
  •                 забезпечення індивідуалізації навчання відповідно до потреб, особливостей і можливостей здобувачів освіти;
  •                 підвищення якості та ефективності навчання шляхом застосування сучасних освітніх технологій;
  •                 створення додаткових можливостей спілкування викладачів і здобувачів освіти у межах активного творчого навчання;
  •                 забезпечення контролю якості освіти.

Дистанційне навчання реалізовується шляхом:

  •                 застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;
  •                 використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

 

  1.               Специфіка використання дистанційного навчання

Оскільки багато навчальних закладів стикаються з проблемою та невизначеністю планування закриття закладів на карантин та планування віртуальних сценаріїв навчання через коронавірус/ COVID-19 у перші дні карантину треба чітко домовитися з учнями про режим дистанційної роботи. Дедлайн має бути чітким. Здобувач освіти має розуміти, що в неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання.

Після виконання завдання здобувач освіти обов’язково має отримати зворотний зв’язок. А ще краще — якщо фідбек від викладача здобувач освіти отримає в процесі виконання, якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань.

Якщо необхідно подати теорію, викладач може зробити це в кілька кроків. Тему подаємо через готовий відеоконтент, який за конкретним запитом легко знайти на YouTube.

Дайте завдання, з якої та по яку хвилину їм треба переглянути відеоролик, щоб вони не дивилися зайвий контент.

Після відео даємо практичний блок. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе.

Третій етап після перегляду теоретичного матеріалу та онлайн-перевірки знань — контрольна вправа для того, щоб викладач промоніторив і зрозумів, наскільки всі добре опанували цю тему.

Оцінка і контроль є цінними як для викладачів, так і для здобувачів освіти, тому що вони дають інформацію про сталість і якість процесу у навчанні, вимірюють рівень досягнень і забезпечують здобувачів освіти еталонними тестами та керують стратегіями навчання.

У моделі дистанційного навчання оцінка і контроль є більш критичними внаслідок відсутності безпосереднього спілкування. Тому багатоваріантність у формах та змісті засобів контролю надзвичайно важлива у впровадженні цієї форми навчання. Творчість у розробці та підходах до контролю дозволяє викладачу і здобувачеві освіти удосконалювати дистанційне навчання.

Викладач повинен керуватись декількома принципами при організації контролю, а саме:

  1.               Система контролю повинна відповідати навчальній меті і бути послідовною у визначенні необхідних навичок впродовж усієї дистанційної програми навчання.
  2.                Система контролю повинна бути за своїм спрямування навчальною і тому невід'ємною частиною нового досвіду здобувача освіти, що дозволятиме робити самооцінку процесу навчання аналізувати області вивчення і бачити мету подальшого вивчення курсу, а головне, формувати почуття самодостатності і впевненості у собі.
  3.                Стратегії і оцінки контролю повинні враховувати особливі потреби, характеристики та ситуації у дистанційного навчання.
  4.               Дистанційному здобувачеві освіти необхідно надавати можливості та доступні методи забезпечення зворотного зв'язку протягом всього процесу дистанційного навчання, оскільки саме у процесі спілкування здобувач освіти отримує доказ своїх корисних надбань.

Найбільш багатофункціональною та зручною для контролю й перевірки знань у режимі онлайн є сервіс Classtime. Це безкоштовний тестовий сервіс, де викладач може використати 9 різних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розгорнуту відповідь на запитання. На закріплення знань здобувачам освіти можна давати контрольний тест саме через цю платформу.

Через цей же сервіс можна створити опитування, дати до нього доступ здобувачам освіти. У такому разі здобувачі освіти спершу мають переглянути лекційний матеріал, а потім одразу дати відповіді на запитання, щоб закріпити побачене й почуте.

Використовувати платформу можна на всіх етапах навчального процесу, це включає в себе дистанційну роботу та домашні завдання.

 

  1.               Етапи створення навчальної сесії Сlasstime

Для використання платформи Сlasstime потрібно:

  1.               Зареєструватись на платформі classtime.com;

 

2.                 Створити групу питань. Підготувати матеріали та відповідні завдання на Classtime: знайти їх через пошук у Загальній Бібліотеці, Бібліотеці ЗНО, за посиланням колеги, або створити свої.

Для того, щоб створити групу питань необхідно:

1. Зайти в бібліотеку.

2. Тиснути “Нова Група питань”, та ввести назву.

3. Створити перше запитання за алгоритмом:

  •                   Ввести саме питання саме питання;
  •                   Ввести додаткові деталі (якщо потрібні);
  •                   Обрати тип питання;
  •                   Ввести варіанти відповідей, та обрати правильний.
  1.               За таким же алгоритмом створити всі інші питання

 

 

  1.               Створити нову сесію та отримати унікальний код. Натиснути на “Почати Нову Сесію” з конкретної групи запитань.

Можна налаштувати сесію таким чином, щоб дистанційне виконання було перевагою, так само як і формулювання питань. Якщо Ви хочете обмежити час та дати на виконання сесії, можна скористатись таймером та планувальником сесій. Щоб здобувачі освіти одразу розуміли результат, скористайтесь налаштуваннями "показувати відповіді одразу" та "дозволити одну відповідь на питання"

 

 

  1.               Поширити сесію з учнями для виконання: дати код в класі, щоб записати в щоденники; поширити пряме посилання через електронний щоденник/групу здобувачів освіти у месенджері; написати публікацію на іншому ресурсі. З посиланням здобувачі освіти відразу потраплять до сесії. Активувати усі чи окремі запитання.

 

  1.               Відстежувати прогрес у режимі реального часу, як зазвичай
  2.               Коли всі результати отримані, можна зайнятись  аналітикою, прокоментувавши найбільш поширені помилки  текстом у листі  або  PDF-експортом, або також поширити індивідуальні результати через  експорт робіт здобувачів освіти. Також можна обговорити типові помилки та висновки сесії завдяки  розмові  через Skype, Google Hangouts, ZOOM або інший ресурс.

Для успішного використання потрібний Інтернет, комп’ютер/ ноутбук/ планшет у вчителя та ноутбук/ планшет/ смартфон в здобувачів освіти.

 


Список використаної літератури:

 

  1.               Андреев А.А. Введение в дистанционное обучение. – М. : 1997.
  2.               Болюбаш Я.Я., Булах І.Є., Мруга М.Р., Філончук І.В. Педагогічне оцінювання і тестування. Правила. Стандарти. Відповідальність. Наукове видання. / К.: Майстер-клас, – 2007 – 272 с.
  3.               Кухаренко В.М., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г. Дистанційне навчання: Умови застосування. Дистанційний курс : Навчальний посібник. 3–є вид./ За ред. В.М. Кухаренко – Харків: НТУ «ХПІ», «Торсінг», 2002. – 320 с.
  4.               Навчально-методичний посібник для викладачів щодо організації дистанційної форми навчання з перепідготовки та підвищення кваліфікації / За ред. Ісаєнка В.М., Кашина Г.С., Ніколаєв К.Д., Павлюченко Л.С. – К : Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2014. – 100 с.
  5.               Технології дистанційного професійного навчання. Методичний посібник / [О. В. Базелюк, О. М. Спірін, Л. М. Петренко, А. А. Каленський та ін.]. – Житомир: «Полісся», 2018. – 160 с.; іл.
  6.               www.mon.gov.ua
  7.               www.nbuv.gov.uа
  8.               https://uk.wikipedia.org/
  9.               https://www.classtime.com/uk/
  10.          https://osvitoria.media/experience/yak-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-uchniv-pokrokova-instruktsiya/
docx
Додано
17 червня 2021
Переглядів
1395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку